Δημοτίκαλης, ΙωάννηςDimotikalis, IoannisΤαβλάς, ΠασχάληςTavlas, Paschalis2025-10-012025-10-012025-10-01https://apothesis.hmu.gr/handle/123456789/11427Η συνεισφορά του τουριστικού τομέα στην οικονομία μιας χώρας, γίνεται όλο και μεγαλύτερη με αποτέλεσμα πολλές χώρες να βλέπουν τον τουρισμό ως ένα σημαντικό τρόπο αύξησης των εσόδων τους και συνολικής αύξησης του βιοτικού επιπέδου.Η μεγαλύτερη δυσκολία είναι ότι η ανταγωνιστικότητα ενός τουριστικού προορισμού δεν είναι εύκολο να μετρηθεί άμεσα και γι’ αυτό χρησιμοποιούνται δείκτες για τον σκοπό αυτό. Ο δημοφιλέστερος δείκτης ανταγωνιστικότητας του τουρισμού είναι ο TTDI (Travel & Tourism Development Index). Πρόκειται για έναν αρκετά περίπλοκο δείκτη που σκοπός του είναι η υποβοήθηση των χωρών στην χάραξη στρατηγικών που θα εξασφαλίζουν ετοιμότητα σε αντιξοότητες που θα προκύψουν στο μέλλον και οι οποίες μπορεί να επιφέρουν μακροπρόθεσμες επιπτώσεις. Αναφορικά με την κατάταξη των τριών συγκρινόμενων χωρών, η Ελλάδα θεωρείται ότι έχει αναπτύξει τον πιο ανταγωνιστικό τουριστικό τομέα, αφού καταλαμβάνει την 21η θέση έναντι της 29ης θέσης της Τουρκίας και της 40ης της Βουλγαρίας. Ειδικότερα η Ελλάδα, διαθέτει μεγάλη επάρκεια σε κλίνες και δωμάτια ξενοδοχείου, όπως και πολλές κλίνες βραχυχρόνιας μίσθωσης, ενώ ταυτόχρονα διαθέτει ανθρώπινο δυναμικό υψηλής εξειδίκευσης στον τομέα υπηρεσιών τουρισμού. Επιπλέον, η Ελλάδα είναι ένας τουριστικός προορισμός που διαθέτει μεγάλο αριθμό γιατρών και το σύνολο του πληθυσμού της έχει πρόσβαση σε βασικές εγκαταστάσεις υγιεινής καθώς και σε νερό ασφαλές για ανθρώπινη κατανάλωση. Αναφορικά με τα μειονεκτήματα του ελληνικού τουρισμού, η Ελλάδα μαστίζεται από το πρόβλημα της έντονης εποχικότητας με τον μεγαλύτερο όγκο τουριστών να θέλει να την επισκέπτεται μόνο κατά την διάρκεια της υψηλής τουριστικής περιόδου.The contribution of the tourism sector to a country's economy is becoming greater and as a result, many countries see tourism as an important way to increase their revenues and increase the overall standard of living. The biggest difficulty is that the competitiveness of a tourist destination is not easy to measure directly and that is why indicators are used for this purpose. The most popular tourism competitiveness index is the TTDI (Travel & Tourism Development Index). This is a rather complex indicator that aims to assist countries in developing strategies to ensure preparedness for future adversities that may have long term effects. Regarding the ranking of the three countries compared, Greece is considered to have developed the most competitive tourism sector, since it occupies the 21st place compared to the 29th place of Turkey and the 40th place of Bulgaria. In particular, Greece has a high adequacy in beds and hotel rooms, as well as many short-term rental beds, while at the same time it has highly specialized human resources in the field of tourism services.In addition, Greece is a tourist destination that has a large number of doctors and its entire population has access to basic sanitation facilities as well as water safe for human consumption. Regarding the disadvantages of Greek tourism, Greece is plagued by the problem of intense seasonality with the largest volume of tourists wanting to visit it only during the high tourist season.elAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United Statesτουρισμόςανταγωνιστικότητα τουρισμούδείκτες ανταγωνιστικότητας τουρισμούtourismtourism competitivenesstourism competitiveness indicatorsΔείκτες ανταγωνιστικότητας τουρισμού: Η περίπτωση της Ελλάδας.Tourism competitiveness indicators: The case of Greece.Πτυχιακή Εργασία