2020-04-022020-04-022020-04-02http://hdl.handle.net/20.500.12688/9320Η παρούσα πτυχιακή εργασία πραγματοποιήθηκε με σκοπό τη δημιουργία μιας ταινίας μικρού μήκους κινουμένων σχεδίων σε τρισδιάστατη μορφή. Για την διεξαγωγή της χρησιμοποιήθηκαν τα προγράμματα Maya 2018 Student Version για τη μοντελοποίηση, το Mudbox 2018 Student Version για τη ψηφιακή γλυπτική και το Arnold για τη διαδικασία του rendering της εταιρείας Autodesk. Επιπλέον, χρησιμοποιήθηκε το Photoshop για την επεξεργασία εικόνων και το Premiere Pro CC 2019 για την επεξεργασία του τελικού βίντεο, της εταιρείας Adobe. Αρχικά, θα γίνει μια αναφορά στην ιστορία του τρισδιάστατου animated κόσμου και στις τεχνολογίες με τις οποίες έχει κατακλύσει τον κολοσσιαίο χώρο της έβδομης τέχνης. Ακόμη, θα αναλυθούν σε θεωρητικό επίπεδο όλες οι απαραίτητες διαδικασίες που χρειάζονται για τη δημιουργία μιας τρισδιάστατης ταινίας animation. Έπειτα, θα συγκριθούν μεταξύ τους οι υπάρχουσες τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται ενδελεχώς από σχεδιαστές και εταιρείες και θα ακολουθήσει μια περιγραφή του γραφικού περιβάλλοντος των προγραμμάτων που επιλέχθηκαν, αλλά κι επεξήγηση των εργαλείων τους που χρησιμοποιήθηκαν. Εν συνεχεία, θα αναλυθούν όλα τα απαιτούμενα βήματα για τη διεκπεραίωση του τελικού αποτελέσματος. Ξεκινώντας με την μοντελοποίηση των αντικειμένων και του χαρακτήρα, αλλά και την δημιουργία κι εφαρμογή υλικών και δισδιάστατων υφών πάνω σε αυτά για ένα ρεαλιστικό αποτέλεσμα. Έπειτα, θα αναφερθούν οι τρόποι με τους οποίους μπορούν να αποκτήσουν κίνηση, τόσο τα αντικείμενα όσο και οι κάμερες και πως μπορούν να ελεγχθούν πολύπλοκα μοντέλα με την εφαρμογή σκελετού. Τέλος, θα πραγματοποιηθεί ανάλυση των ρυθμίσεων της ρεαλιστικής απόδοσης (rendering) και του φωτισμού και θα ακολουθήσει παρουσίαση για την μετατροπή της αλληλουχίας εικόνων (image sequence) σε βίντεο και η επεξεργασία αυτού που θα μας δώσει την τελική ταινία μικρού μήκους.The subject of this thesis was to create a three-dimensional animated short film. The following software were used: Autodesk software Maya 2018 Student Version for modeling purposes, Mudbox 2018 Student Version for sculpting, Arnold for rendering, Adobe software Photoshop for image editing, and Premiere Pro for the final video editing. We start with an introduction to the history of the 3D animated world and to the technologies whose use has become so widespread in the seventh art, followed by a detailed theoretical analysis about the procedures required in 3D animation process. There will be also a comparison between the existing technologies used by 3d designers and companies, followed by the software graphical environment description and a detailed explanation of their tools. Then we present the steps that led to the final result. We begin with analyzing the modeling and sculpting process of objects and characters. We continue by explaining how we achieved a realistic effect through the creation and application of materials and two-dimensional textures on said objects and characters. In the next part, you will find representations showing how objects and cameras can be moved, and how complex models can be controlled by rigging. Finally, rendering and lighting settings and preferences will be analyzed, as well as the editing of the image sequences that compose the final short film.Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States3D animated ταινία μικρού μήκους.3D animated short film.