2016-03-152016-03-152010-03-16http://hdl.handle.net/20.500.12688/7121Η ανάγκη για εκσυγχρονισμό και ανταγωνιστικότητα ώθησε τις επιχειρήσεις να ενεργοποιήσουν την αποτελεσματική διαχείριση του προσωπικού τους, αφού έχουν κατανοήσει σαφώς ότι το ανθρώπινο δυναμικό είναι η κινητήρια δύναμη της εταιρείας. Η παρούσα πτυχιακή εργασία προσεγγίζει τη Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού από την πλευρά του ξενοδοχειακού κλάδου πολυτελείας. Εξετάζει την οργάνωση και λειτουργία των τμημάτων Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις 4 αστέρων στην περιοχή της Κρήτης. Επιχειρείται καταρχήν ο ορισμός της έννοιας της Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού και του αντικειμένου της. Ακολουθεί μία συνοπτική παρουσίαση του ξενοδοχειακού κλάδου στην Ελλάδα με τις σύγχρονες προκλήσεις που αντιμετωπίζει, ενώ τονίζεται ο ιδιαίτερος χαρακτήρας του. Στη συνέχεια παρουσιάζεται συνοπτικά το σύνολο των διαδικασιών αξιοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού μιας επιχείρησης, ξεκινώντας από την επιλογή του και φτάνοντας έως την τελική χρησιμοποίησή του, περνώντας από όλα τα στάδια της υποστηρικτικής διαδικασίας, την προσέλκυση, την επιλογή, την εκπαίδευση και την τελική αξιοποίησή του. Τέλος, η συγγραφική προσπάθεια ολοκληρώνεται με την έρευνα σε ξενοδοχειακές μονάδες 4 αστέρων στην Κρήτη για τη λειτουργία των αντίστοιχων τμημάτων.Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)Διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού σε ξενοδοχεία 4 * της Κρήτης.Manpower administration for four star hotels in Crete.