2016-03-152016-03-152015-06-26http://hdl.handle.net/20.500.12688/4972Αντικείμενο της παρούσας εργασίας αποτελεί η ενσωμάτωση της καινοτομίας στον στρατηγικό σχεδιασμό των επιχειρήσεων, με περίπτωση εφαρμογής τα καινοτόμα αγροτουριστικά καταλύματα. Για το λόγο αυτό αρχικά μελετώνται οι βασικοί ορισμοί και οι έννοιες που αφορούν στην επιχειρηματικότητα και την καινοτομία ενώ, στη συνέχεια μελετώνται οι παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη και την εφαρμογή τους, αλλά και η έννοια της καινοτομικής επιχείρησης. Παράλληλα, διερευνάται η έννοια του αγροτουρισμού και τα είδη των αγροτουριστικών επιχειρήσεων και γίνεται αναφορά στους τρόπους εφαρμογής καινοτομικών δράσεων σε αυτά. Ωστόσο, από την εμπειρική έρευνα διαπιστώνεται πως παρά το γεγονός πως οι επιχειρήσεις αναγνωρίζουν τα σημαντικά οφέλη που μπορεί να προκύψουν από την εφαρμογή της καινοτομίας και στα αγροτουριστικά καταλύματα, ο αριθμός των επιχειρήσεων που εφαρμόζουν καινοτόμες δράσεις είναι ιδιαίτερα μικρός ενώ, ως σημαντικότερος παράγοντας που επιδρά αρνητικά στην εφαρμογή της καινοτομίας είναι ο δημόσιος τομέας, η έλλειψη ικανού και εξειδικευμένου προσωπικού, αλλά και η έλλειψη των απαραίτητων υποδομών. Για το λόγο αυτό προτείνεται η διεξαγωγή νέας έρευνας μελλοντικά, στην οποία θα περιλαμβάνονται και αγροτουριστικές επιχειρήσεις από άλλες χώρες, αλλά και η συλλογή ποιοτικών δεδομένων με στόχο την καλύτερη κατανόηση των παραγόντων που εμποδίζουν την εφαρμογή της καινοτομίας στον αγροτουρισμό και των ωφελειών που έχουν προκύψει στην περίπτωση εφαρμογής τους.The main objective of this study is to introduce innovation on strategic planning and specifically in innovative agritourist accommodation. Initially, the fundamental definitions and concepts concerning innovation and business will be referred, as well as the factors that affect their development and appliance and the notion of innovative enterprise. Simultaneously, the notion of agritourism and the kinds of agritourist industry will be explored as well as the ways to apply innovative ideas and actions. As from experience in everyday life, one can note that despite the fact that the vast majority of businesses acknowledge the benefits of applying innovation in agritourist accommodation industry, the part of them that actually apply innovation is remarkably small. The main reasons for this is the unwieldy public sector, the lack of capable and specialized personnel and the lack of appropriate infrastructures. Thus, a further research in the future, which would comprise foreign agrituristic enterprises is suggested in order to collect qualitative data for a better understanding of what obstructs the actual application of innovation in agritourism and realize the benefits of doing so.Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)Ενσωμάτωση της καινοτομίας στο στρατηγικό σχεδιασμό των τουριστικών επιχειρήσεων. Περίπτωση εφαρμογής: καινοτόμα αγροτουριστικά καταλύματα.Integration of innovation in strategic business planning where innovative in agritourism accommodation.