2016-03-152016-03-152011-11-01http://hdl.handle.net/20.500.12688/7254Ο τουρισμός είναι γνωστός από τα αρχαία χρόνια, η εντυπωσιακή όμως ανάπτυξή του παρατηρείται μετά το 1970, όπου και μετατρέπεται σε καταναλωτικό προϊόν. Η άνοδός του, σε σχέση με τους άλλους τομείς της οικονομίας, οδήγησε στο να αποτελεί σήμερα μια από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες σε πολλές αναπτυσσόμενες και αναπτυγμένες χώρες. Ο τουρισμός επηρεάζει άμεσα προσφέροντας απασχόληση σε πολλές χιλιάδες ανθρώπους και έμμεσα δραστηριοποιώντας πολλούς τομείς της οικονομίας, όπως τρόφιμα, εμπόριο, μεταφορές και γεωργία/κτηνοτροφία. Επωφελείται και κινητοποιείται με αυτό τον τρόπο ολόκληρη η οικονομία μιας χώρας. Με τον τουρισμό πρώτο και καλύτερο ανάμεσα στους βασικούς τομείς που επιλέγει, η Κρήτη είναι το νησί της Ελλάδας με τη μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα διεθνώς. Κάθε φορά που ανατρέχει κανείς στο τουριστικό προφίλ της Κρήτης, τα οικονομικά και στατιστικά μεγέθη, τις αναπτυξιακές δυνατότητες, τα φυσικά και πολιτισμικά χαρακτηριστικά, καταλήγει αμέσως σε μία διαπίστωση: Η Κρήτη που με βάση το «κλασσικό» μοντέλο ήλιος - θάλασσα ανέδειξε και συνεχίζει να αναδεικνύει τον τουρισμό πολυτελείας, έχει απόλυτη ανάγκη από μια ανανέωση της τουριστικής της οικονομίας, με επίκεντρο τους φυσικούς και πολιτιστικούς πόρους και τον άνθρωπο. Σκοπός της εργασίας μου λοιπόν είναι οι τρόποι ανάπτυξης του κρητικού τουρισμού σε σχέση με την τουριστική προσφορά και ζήτηση , καθώς και προτάσεις και προβληματισμοί για την αναβάθμιση του τουρισμού όπως η αξιοποίηση του φυσικού πλούτου του νησιού,με ιδιαίτερη αναφορά στις ήδη υπάρχουσες τουριστικές υποδομές και στην κατασκευή νέων, την εποχικότητα της τουριστικής κίνησης καθώς και τις προσπάθειες προώθησης του τουρισμού από τους τοπικούς φορείς .Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)Προπτικές ανάπτυξης του κρητικού τουρισμού.Development prospects of the cretan tourism.