Στεφανάκης, ΝικόλαοςStefanakis, NikolaosΘωμαΐδου, Σοφία-ΜαρίαThomaidou, Sofia-Maria2024-07-242024-07-242024-07-24https://apothesis.hmu.gr/handle/123456789/11062Ένας τεράστιος όγκος πολυμεσικού υλικού παράγεται στις μέρες μας από χρήστες που μέσω φορητών συσκευών (όπως κινητά τηλέφωνα) καταγράφουν αποσπάσματα από δημόσια γεγονότα τα οποία παρακολουθούν. Ο τεράστιος όγκος του υλικού αυτού καθώς και η σχεδόν απεριόριστη διαθεσιμότητά του μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, έχει αποτελέσει έναυσμα για την εξέλιξη καινοτόμων πεδίων έρευνας που αφορούν στη μελέτη, επεξεργασία και αξιοποίηση αυτού του υλικού. Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως κύριο άξονα την συνεργατική επεξεργασία οπτικοακουστικού υλικού, που έχει προέλθει από τους θεατές μιας θεατρικής παράστασης, με σκοπό να διαπιστωθεί εάν και κατά πόσο τελικά η διαδικασία αυτή δύναται να βελτιώσει την ολική εμπειρία θέασης. Πραγματοποιήθηκε ζωντανή καταγραφή πλάνων από τη θεατρική παράσταση και ακολούθησε η επεξεργασία του οπτικού και του ηχητικού υλικού που λήφθηκε, μέσω τεχνικών συγχρονισμού, κανονικοποίησης και μίξης ήχου, καθώς και συρραφής (μοντάζ) βίντεο. Στη συνέχεια, δημιουργήθηκε ένα ερωτηματολόγιο, στο οποίο οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να παρακολουθήσουν επεξεργασμένα και μη αποσπάσματα της παράστασης, επιλέγοντας ποιό τους παρείχε κάθε φορά καλύτερη εμπειρία θέασης ή ακρόασης. Η στατιστική ανάλυση των απαντήσεων υπέδειξε πως το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων εμφάνισε προτίμηση προς το επεξεργασμένο υλικό. Επομένως, πράγματι η βελτίωση υλικού που προέρχεται από ερασιτεχνικές καταγραφές, μέσω μιας ακολουθίας μεθόδων επεξεργασίας ήχου και εικόνας, εμφανίζεται να ενισχύει σημαντικά την τελική οπτικοακουστική εμπειρία του θεατή.In recent years, a significant amount of multimedia content is produced by users who record snippets of public events they attend, through portable devices (such as their phones). This huge amount of content, as well as its unlimited availability through social media, has triggered the evolution of innovative research fields that relate to the studying, processing and utilization of this material. In this thesis, we debate whether the co-processing of audiovisual recordings, produced by the audience of a theatrical performance, is able to improve the audience’s overall experience. A live recording of a theatrical performance was carried out and the visual and audio material that was recorded was afterward processed through synchronization, normalization and mixing techniques, as well as video montage. Furthermore, a questionnaire was created, in which every participant was asked to watch both processed and unprocessed video clips from the performance and choose which one provided the best audiovisual experience. The statistical analysis of the results indicated that the biggest percentage of the respondents showed preference for the processed material. Therefore, the refinement of user generated recordings, via a sequence of audio and visual processing methods, appears to significantly enhance the audience’s final audiovisual experience.elAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United StatesΣυνεργατική επεξεργασίαΒίντεο παραγόμενου από χρήστεςΕπεξεργασία βίντεοCollaborative processingUser-generated videoVideo processingΣυνεργατική επεξεργασία βίντεο παραγόμενου από χρήστες που παρακολουθούν το ίδιο θεατρικό γεγονός.Synergistic audio and video editing of user-generated videos (UGVs) from the same theatrical play.Πτυχιακή Εργασία