2016-03-152016-03-152014-07-23http://hdl.handle.net/20.500.12688/4765Στο σημερινό δυσμενές οικονομικό περιβάλλον της Ελλάδας, παρατηρούνται πολλά ξενοδοχεία να αντιμετωπίζουν πρόβλημα επιβίωσης, ενώ για να εξασφαλιστεί η αποδοτικότητα και η βιωσιμότητά τους απαιτείται μια ευέλικτη στρατηγική ανάπτυξης και μια σε βάθος κατανόηση του κλάδου και των συνθηκών λειτουργίας της αγοράς. Οι μέθοδοι στρατηγικής ανάπτυξης προσφέρουν τη δυνατότητα εισόδου των ξενοδοχειακών μονάδων σε νέες αγορές, την αύξηση της ανταγωνιστικότητάς τους και την ευκαιρία να επιτύχουν μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων με το μικρότερο δυνατό κόστος. Ωστόσο, η μελέτη του κλάδου και η έρευνα που εμπεριέχεται σ’ αυτήν την εργασία δείχνουν ότι η πλειοψηφία των μικρομεσαίων οικογενειακών ξενοδοχειακών επιχειρήσεων στην Ελλάδα δε φαίνεται να παρακολουθούν τις αλλαγές που έχει επιφέρει η παγκοσμιοποίηση στην τουριστική βιομηχανία, με αποτέλεσμα αφενός να αδυνατούν να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες που εμφανίζονται και αφετέρου να μειώνεται διαρκώς το μερίδιό τους στην παγκόσμια αγορά. Οι επιχειρήσεις του ξενοδοχειακού κλάδου, λοιπόν, καλούνται να χρησιμοποιήσουν εργαλεία και μεθόδους στρατηγικής ανάπτυξης, οι οποίες χαρακτηρίζονται ως απαιτούμενες, αποτελεσματικές και μακροπρόθεσμες λύσεις για την προβολή των μεμονωμένων μονάδων, αλλά και την προώθηση των παρεχόμενων υπηρεσιών τους, προκειμένου να αποκτήσουν οι επιχειρήσεις του ξενοδοχειακού κλάδου στην Ελλάδα μια σύγχρονη και ανταγωνιστική δυναμική.In today's challenging economic environment in Greece, there are many hotels witch have to face survival problems , while to ensure the efficiency and sustainability required a flexible development strategy and an in- depth understanding of the industry and the market conditions . The methods of strategy development offer the possibility to enter the hotel units in new markets, increase their competitiveness and the opportunity to achieve higher volumes of their sales, at the lowest possible cost. However, the study of the sector and the research contained in this work show that the majority of small family hotel business in Greece does not seem to follow the changes that globalization has brought about in the tourist industry, resulting on the one hand to fail to exploit opportunities presented and on the other hand to permanently reducing their share of the global market. Businesses in the hotel industry sector, therefore, requested to use gears and methods of strategy development, which are characterized as necessary, effective and long-term solutions for the promotion of individual units, but also promote their services in order to gain the business of hotel sector in Greece a modern and competitive dynamic.Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)Στρατηγικές ανάπτυξης στον ξενοδοχειακό κλάδο.Development strategies in the hotel industry.