2020-02-262020-02-262020-02-26http://hdl.handle.net/20.500.12688/9260Οι αλλεπάλληλες αλλαγές στο επιχειρηματικό περιβάλλον των τουριστικών επιχειρήσεων δημιούργησαν την ανάγκη για αποτελεσματικότερη διοίκηση για να αντιμετωπιστεί ο απαιτητικός ανταγωνισμός της τουριστικής αγοράς. Η διατήρηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος σε μια τουριστική μονάδα καθορίζει την εξέλιξη της και την ανταγωνιστικότητά στον κλάδο της. Σε αυτά τα πλαίσια, το ανθρώπινο δυναμικό σε μια τουριστική μονάδα συμβάλλει καθοριστικά στην απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Παράλληλα , η τεχνολογία έχει αλλάξει άρδην τον τρόπο και τη φύση των τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών, συμβάλλοντας κυρίως θετικά στην ανάπτυξη και εξέλιξη του τμήματος ανθρωπίνου δυναμικού ωφελώντας στελέχη και προσωπικό για αποτελεσματικότερη διοίκηση των επιχειρήσεων με απώτερο σκοπό την επίτευξη των στόχων. Από την άλλη πλευρά ωστόσο, η τεχνολογία ίσως επηρεάσει αρνητικά στην απασχόληση ανθρωπίνου δυναμικού εξαλείφοντας θέσεις εργασίας. Στη παρούσα εργασία μελετήθηκε , εάν οι τουριστικές επιχειρήσεις θεωρούν το ανθρώπινο δυναμικό παράγοντα δημιουργίας ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, καθώς τις θετικές και αρνητικές επιδράσεις των συγχρόνων τεχνολογιών στην απασχόληση του ανθρωπίνου δυναμικού. Τα αποτελέσματα οδηγούν στο συμπέρασμα ότι το ανθρώπινο δυναμικό θεωρείται ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τις τουριστικές επιχειρήσεις και η τεχνολογία επιφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα στον κλάδο του τουρισμού με ενδεχόμενο να μειωθούν θέσεις εργασίας αλλά αποτελεί δύσκολο για το τουρισμό γιατί βασίζεται στον ανθρώπινο παράγοντα.The continuous changes in the business environment of tourism businesses have created the need for more effective management in order to cope with the demanding competitiveness of the tourism market. Maintaining the competitive advantage in tourism determines the development and competitiveness of its industry. In this context, the human resources in a tourist unit make a decisive contribution to gaining a competitive advantage. At the same time, technology has changed the way and nature of tourism products and services, contributing positively to the development and evolution of the human resources department, benefiting executives and staff for more efficient business management with the ultimate goal of achieving the goals. On the other hand, however, technology can negatively affect the employment of human resources by eliminating jobs. The present study examined whether tourism businesses perceive human resources as a competitive advantage, as well as the positive and negative effects of modern technologies on human resources employment. The results suggest that human resources are considered a competitive advantage for tourism businesses and that technology offers significant benefits to the tourism industry with the potential to reduce jobs but is difficult for the tourism-based person.Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United StatesΤο ανθρώπινο δυναμικό ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στις τουριστικές επιχειρήσεις και η επίδραση της τεχνολογίας στην απασχόληση ανθρώπινου δυναμικού.Human resources as a source of competitive advantage in tourism and the effect of technology on employ ability.