2016-03-152016-03-152012-02-20http://hdl.handle.net/20.500.12688/7358Εάν πήρατε κάποια διεθνή πτήση τελευταία, μπορεί να παρατηρήσατε κάποιες μεγάλες αλλαγές στην εξυπηρέτησή σας. Ποιες είναι αυτές οι αλλαγές; Πρώτα απ’όλα, αγοράσατε το εισητήριό σας από μια αεροπορική εταιρεία και σας βάζουν σε πτήση ενός από τους ανταγωνιστές τους. Για ποιο λόγο να το κάνουν αυτό; Δεν χάνουν κέρδη με το να δίνουν τις δουλειές τους; Τώρα έχετε προσγειωθεί και πάλι βλέπετε πως μία άλλη εταιρεία προσφέρει μηχανική βοήθεια στο αεροσκάφος που σας μετέφερε. Οι αεροσυνοδοί συζητάνε διακριτικά για το πόσα χρήματα παίρνουν οι αεροσυνοδοί σε μία άλλη ήπειρο. Τί συμβαίνει τελικά; Η απάντηση βρίσκεται σε ένα σχετικά πρόσφατο φαινόμενο που ονομάζεται «Στρατηγικές Συμμαχίες». Διάφορες αερογραμμές έχουν αρχίσει να συνεργάζονται μεταξύ τους: συμπεριλαμβανομένου και του να εμπορεύονται τις υπηρεσίες ο ένας του άλλου και φυσικά τη χρηματική υποστήριξη μεταξύ των εταιριών. Η μία αεροπορική εταιρία προσφέρει κάτι στην άλλη σε αντάλλαγμα για κάτι άλλο που της προσέφερε. Με άλλα λόγια, οι ανταγωνιστές στην βιομηχανία ανοίχτηκαν ώστε να δημιουργήσουν συνεργασίες. Κάτι το οποίο δίνει καινούριο νόημα στο ρητό «κράτησε τους φίλους σου κοντά και τους εχθρούς σου πιο κοντά». Στα επόμενα κεφάλαια θα δούμε πως οι αεροπορικές βιομηχανίες χρησιμοποιούν τις «Στρατηγικές Συμμαχίες». Θα κάνουμε μία απόπειρα να εξηγήσουμε το λόγο για τον οποίο δημιουργήθηκαν οι συμμαχίες αυτές και για ποιο λόγο έχει γίνει περισσότερο πολύπλοκο σήμερα. Επίσης θα πάρουμε μία ιδέα στο πώς ακριβώς αυτές οι συμμαχίες δημιουργήθηκαν στο παρελθόν και πώς δημιουργούνται ακόμα. Τέλος θα εξηγηθούν γενικά οι συμμαχίες: τί είναι λεπτομερειακά, και πως λειτουργούν σε καθημερινή βάση.Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)Στρατηγικές συμμαχίες στις αεροπορικές βιομηχανίες.Strategic alliances in aerospace industry.