2016-03-152016-03-152008-2-28Thttp://hdl.handle.net/20.500.12688/1240Η µελέτη των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας (Μ.Μ.Ε.) ως ιδιαιτέρου αντικειµένου έρευνας και ερµηνείας αποτελεί ένα σχετικά πρόσφατο φαινόµενο. Η εµφάνιση και εξάπλωση του ραδιοφώνου κατά τον µεσοπόλεµο, η ακόλουθη εφεύρεση και ραγδαία εξάπλωση της τηλεόρασης στη µεταπολεµική περίοδο έστρεψαν την προσοχή διαφόρων µελετητών πάνω στο ρόλο και σηµασία των επικοινωνιακών αυτών Μέσων. Παρ’ ότι το φαινόµενο της µαζικής επικοινωνίας είχε εµφανιστεί αρκετούς αιώνες νωρίτερα µε την εφεύρεση της τυπογραφίας και τη διάδοση του Τύπου και των βιβλίων, η µετάδοση µεγάλης ποσότητας πληροφοριών σε µαζικό κοινό και σε µικρό χρονικό διάστηµα, γίνεται αντικείµενο συστηµατικής µελέτης µε την εµφάνιση και κυριαρχία πολλών "Μέσων". (π.χ. Τύπος, κινηµατογράφοι, ραδιόφωνο, τηλεόραση, DVD κ.λ.π.). Τα Μ.Μ.Ε. και η µαζική επικοινωνία γενικότερα, (σε αντιδιαστολή µε τη διαπροσωπική επικοινωνία) αποτελούν ένα φαινόµενο που σηµαδεύει τη µετάβαση στον καπιταλισµό και γίνονται ιδιαίτερο αντικείµενο έρευνας όταν ο τελευταίος βρίσκεται πλέον στη φάση της ωριµότητάς του. Η χρήση του ραδιοφώνου από το Ναζιστικό καθεστώς στη Γερµανία και ο ρόλος του στην επικράτησή του αποτέλεσε µια σηµαντική αφορµή για έρευνα και προβληµατισµό πάνω στο ρόλο, δύναµη και επιρροή των Μ.Μ.Ε.Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)Η κοινωνική ευαισθητοποίηση από τα ΜΜΕ και ο ρόλος της συμβουλευτικής εργασίας.The social sensitization by the media and the role of the advisory work.