Μαρκάκης, ΓεώργιοςMarkakis, GeorgiosΑνδρεάδου, ΕιρήνηΠαπαδάκη, ΑθηνάAndreadou, EiriniPapadaki, Athina2024-07-312024-07-312024-07-30https://apothesis.hmu.gr/handle/123456789/11077Παρά τις προσπάθειες που έχουν γίνει για την εξάλειψη των στερεοτύπων για το φύλο σε διάφορους τομείς της καθημερινότητας όπως η εκπαίδευση, η υγεία και η εργασία, τα κράτη-μέλη της ΕΕ συνεχίζουν τις προσπάθειες τους για παροχή ίσων ευκαιριών στις γυναίκες. Έρευνες έχουν δείξει πως το 43% των γυναικών με πανεπιστημιακή μόρφωση προχωρούν σε διδακτορικό, αλλά μόνο το 15% έχει κατακτήσει καθηγητική έδρα. Αντίστοιχα, ζητήματα όπως η ίση αμοιβή, η εργασιακή μεταχείριση και οι κανόνες Εργατικού Δικαίου φαίνεται πως οδηγούν τις γυναίκες σε θέσεις εργασίας με ελάχιστη αυτονομία και λιγότερη εμπλοκή στη λήψη αποφάσεων. Σκοπός της μελέτης αυτής είναι η διερεύνηση της στάσης ενός δείγματος της κοινωνίας απέναντι στις διακρίσεις κατά των γυναικών στον χώρο της εκπαίδευσης, του επαγγελματικού χώρου αλλά και της οικογένειας. Σε δείγμα 162 φοιτητών του ΕΛΜΕΠΑ στάλθηκε ένα ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο (με φόρμες Google), ενώ, η ανάλυση των δεδομένων που συλλέχθηκαν έγινε με το SPSS. Από τα αποτελέσματα της έρευνας βρέθηκε πως οι γυναίκες αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στο νοικοκυριό και τη φροντίδα των παιδιών συγκριτικά με τους άνδρες, χωρίς να έχουν βοήθεια, ενώ, οι άνδρες εργάζονται με πλήρη απασχόληση σε εξωτερικές εργασίες. Παράλληλα, βρέθηκε πως και τα δύο φύλα συμφωνούν με την ισότητα στην κατάκτηση ιεραρχικών θέσεων στην εργασία, αν και ακόμα υπάρχουν ορισμένα στερεότυπα σε σχέση με ορισμένα επαγγέλματα. Έτσι, συμπεραίνουμε πως οι καταστάσεις αυτές αποτελούν μόνο μερικούς από τους παράγοντες που καταδεικνύει η παρούσα μελέτη και εμποδίζουν τις γυναίκες να συνεχίσουν την εκπαίδευση τους ή/και την εργασία τους.Despite the efforts made to eliminate gender stereotypes in various areas of daily life such as education, health and work, at least EU members continue them to provide equal opportunities for women. Researches showed that 43% of university-educated women go on to a doctorate, but only 15% of them have been professors. Accordingly, issues such as equal pay, labor treatment and labor law seem to lead women working with minimal autonomy and less involvement in decision-making. Aim of this study is to investigate one society’s sample attitude towards discrimination against women in the field of education, family and work. An electronic questionnaire (on Google forms) was sent to a sample of 162 HMU students, while the analysis of collected data was edited with SPSS. The results showed that women spend more time in the household activities and taking care of children (without having help) compared to men, while men work full-time in companies. At the same time, it was found that both sexes agree with equality in hierarchical positions at work, although there are still some stereotypes in relation to certain professions. Thus, we conclude that these situations are some of the factors that this study demonstrates and prevent women from continuing their education and/or work.elAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United StatesΑγορά εργασίαςΓυναίκαΦυλετικές διακρίσειςΣτερεότυπαΕκπαίδευσηLabor marketWomanRacial discriminationStereotypeEducationΟι απόψεις των φοιτητών/τριών του ΕΛΜΕΠΑ για τις διακρίσεις κατά των γυναικών.The views of HMU students on discrimination against women.Πτυχιακή Εργασία