Περακάκης, ΕμμανουήλPerakakis, EmmanouilΚικάκη, ΕιρήνηKikaki, Eirini2025-03-272025-03-272025-03-27https://apothesis.hmu.gr/handle/123456789/11291Η παρούσα πτυχιακή εργασία μελετά τον ρόλο και τη σημασία του αισθητηριακού μάρκετινγκ στη σύγχρονη επιχείρηση, εξετάζοντας πώς οι ανθρώπινες αισθήσεις επηρεάζουν τη συμπεριφορά των καταναλωτών και ενισχύουν τη σύνδεση των καταναλωτών με προϊόντα και υπηρεσίες. Μέσα από ανασκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας και πρωτότυπης έρευνας, η εργασία αναλύει τις πρακτικές που εφαρμόζουν οι επιχειρήσεις για να δημιουργήσουν μια θετική εμπειρία για τους καταναλωτές τους. Η πρωτογενής έρευνα διεξήχθη με τη χρήση δομημένων ερωτηματολογίων. Επιπλέον, παρουσιάζονται δύο περιπτωσιολογικές μελέτες, η Coco Mat και η KFC, που υπογραμμίζουν τη συμβολή του αισθητηριακού μάρκετινγκ στην αύξηση της πελατειακής βάσης και στη βελτίωση της αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας. Τα ευρήματα δείχνουν την ευνοϊκή επιρροή των αισθητηριακών εμπειριών στις αντιλήψεις των καταναλωτών και στις προθέσεις αγοράς ενώ τονίζουν τον ρόλο της συναισθηματικής σύνδεσης και της εξατομίκευσης. Η εργασία ολοκληρώνεται με προτάσεις σχετικά με τη σωστή χρήση του αισθητηριακού μάρκετινγκ και παρέχει κάποιες μελλοντικές έρευνες, καθώς και μερικές χρήσιμες κατευθυντήριες γραμμές για περαιτέρω έρευνα και εφαρμογή.This thesis studies the role and importance of sensory marketing in modern business, examining how human senses influence consumer behavior and enhance consumers’ connection with products and services. Through a review of the relevant literature and original research, the paper analyzes the practices that businesses implement to create a positive experience for their consumers. The primary research was conducted using structured questionnaires. In addition, two case studies, Coco-Mat and KFC, are presented, which highlight the contribution of sensory marketing to increasing customer base and improving brand awareness. The findings show the favorable influence of sensory experiences on consumer perceptions and purchase intentions, while emphasizing the role of emotional connection and personalization. The paper concludes with suggestions for the proper use of sensory marketing and provides some future research, as well as some useful guidelines for further research and application.elAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United Statesαισθητηριακό μάρκετινγκκαταναλωτική εμπειρίαστρατηγική μάρκετινγκπολυαισθητηριακή αλληλεπίδρασηερωτηματολογιακή έρευναμελέτες περίπτωσηςψυχολογική επίδρασησυμπεριφορική ανάλυσηαισθητηριακά ερεθίσματαεμπιστοσύνη στη μάρκααπόφαση αγοράςsensory marketingconsumer experiencemarketing strategymultisensory interactionquestionnaire researchcase studiespsychological impactbehavioral analysissensory stimulibrand trustpurchase decisionΠολυαισθητηριακό μάρκετινγκ.Sensory marketing.Πτυχιακή Εργασία