Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Stratantonaki, Sofia"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Αξιολόγηση της ποιότητας των υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας από την πλευρά των εξυπηρετούμενων. Το παράδειγμα ενός ημι-αστικού δήμου.(Τ.Ε.Ι. Κρήτης, Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Π), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, 2015-07-30T12:09:18Z) Αϊβαλιώτη, Μαρία; Δημητράκη, Μεταξία; Στραταντωνάκη, Σοφία; Aivalioti, Maria; Dimitraki, Metaxia; Stratantonaki, SofiaΣκοπός της παρούσας έρευνας είναι η αξιολόγηση της ποιότητας των υπηρεσιών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας που λαμβάνουν οι εξυπηρετούμενοι του Δήμου Μαλεβιζίου. Μέσα από την εν λόγω μελέτη θα θέλαμε να διερευνήσουμε τον βαθμό ικανοποίησης των χρηστών των συγκεκριμένων υπηρεσιών σύμφωνα με τα κριτήρια (δείκτες) της δομής, της διαδικασίας και του αποτελέσματος. Η αξιολόγηση έγινε στις υπηρεσίες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας του Δημοτικού Οργανισμού Κοινωνικής Αλληλεγγύης Προστασίας και Παιδείας Μαλεβιζίου, συγκεκριμένα στο Κ.Α.Π.Η. της Δημοτικής Ενότητας Γαζίου, Τοπικής Κοινότητας Καλεσσών και Δημοτικής Ενότητας Τυλίσου, στο Κέντρο Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων (Κ.Η.Φ.Η.) Δημοτικής Ενότητας Γαζίου, καθώς επίσης στο Πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» της Δημοτικής Ενότητας Γαζίου και Δημοτικής Ενότητας Τυλίσου. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη χορήγηση ερωτηματολογίων στους χρήστες των υπηρεσιών, συνολικά σε 220 άτομα (Ν=220). Το ερευνητικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε για την πραγματοποίηση της έρευνας, βασίστηκε σε ερωτηματολόγιο «Αξιολόγηση της ποιότητας των υπηρεσιών ψυχικής υγείας από τους εξυπηρετούμενους», που χρησιμοποιήθηκε σε προηγούμενη έρευνα αποτίμησης της ποιότητας των υπηρεσιών ψυχικής υγείας και διαμορφώθηκε για τους δικούς μας σκοπούς. Κατόπιν επικοινωνίας με την συγγραφέα δεν χρειάστηκε να χορηγηθεί ειδική άδεια προκειμένου να χρησιμοποιηθεί. Ακολούθησε περιγραφική ανάλυση θεματικού περιεχομένου για τις ανοιχτές ερωτήσεις του ερωτηματολογίου στον άξονα για τη γενική εκτίμηση. Συγκεκριμένα, αφού μελετήθηκαν οι απαντήσεις των ερωτώμενων στις ερωτήσεις αυτές έγινε ομαδοποίηση των απαντήσεων όπως αυτές διαμορφώθηκαν γύρω από κάποιες γενικές τάσεις και απόψεις. Στη συνέχεια, έγινε ανάλυση των ποσοτικών δεδομένων με περιγραφική στατιστική, στους άξονες του ερωτηματολογίου: κοινωνικοδημογραφικά χαρακτηριστικά, συμμετοχή και ενδυνάμωση, πληροφόρηση και δικαιώματα, περιβάλλον και τέλος προσλαμβανόμενη αποτελεσματικότητα. Για την απάντηση στα ερευνητικά ερωτήματα χρησιμοποιήθηκε ο στατιστικός έλεγχος χ2 – έλεγχος ανεξαρτησίας, καθώς οι μεταβλητές είναι ποιοτικές με πάνω από δύο κατηγορίες. Από τα αποτελέσματα της μελέτης μας η πλειονότητα των εξυπηρετούμενων των υπηρεσιών Π.Φ.Υ του Δ.Ο.Κ.Α.Π.Π.Α.Μ. εμφανίζεται ευχαριστημένη τόσο από τις υπηρεσίες όσο και από το προσωπικό. Καθοριστικοί παράγοντες για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών αποτελούν η σταθερότητα της φροντίδας, η ανταπόκριση και η προθυμία του προσωπικού στην εξυπηρέτηση των χρηστών και η καλή επικοινωνία.