Πτυχιακές εργασίες / Bachelor Theses
Μόνιμο URI για αυτήν τη συλλογή
Περιηγούμαι
Πρόσφατες Υποβολές
Τεκμήριο Γονείς παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες(ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Επιστημών Υγείας (ΣΕΥ), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, 2025-10-10) Ζωιδάκη, Χρυσή; Πάτερου, Ευαγγελία; Zoidaki, Chrysi; Paterou, Evangelia; Ανδρεάτου, Αικατερίνη; Andreatou, AikateriniΗ παρούσα ερευνητική εργασία αποσκοπεί στη διερεύνηση της επίδρασης ή μη της ύπαρξης παιδιού με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη σχέση των γονέων. Καταλληλότερη μέθοδος συλλογής δεδομένων για τη συγκεκριμένη έρευνα κρίθηκε η ποσοτική. Στη μελέτη συμμετείχαν συνολικά 132 άτομα, γονείς ή κηδεμόνες ενός ή περισσοτέρων παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, οι οποίοι κατοικούν στους νομούς Ρεθύμνου και Χανίων. Σύμφωνα με την ανάλυση των δεδομένων, οι γονείς θεωρούν ότι η ύπαρξη του παιδιού τους με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, δεν επηρέασε την συντροφική σχέση, εντούτοις παρατηρήθηκε ότι ή σχέση διαφοροποιήθηκε σε παραπάνω από τα μισά ζευγάρια. Παρότι σχεδόν ένα στα τρία ζευγάρια θεωρεί ότι η σχέση τους μεταβλήθηκε αρνητικά, οι απόψεις για το τι αλλάζει στις σχέσεις με τον/τη σύντροφο/σύζυγο σχετίζονται με μάλλον διαφορετικά αίτια από την ύπαρξη παιδιού με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Τέλος, όπως παρουσιάζεται στην παρούσα έρευνα, οι κοινές δραστηριότητες του ζευγαριού βελτιώθηκαν μετά τη γέννηση/διάγνωση του παιδιού με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Τα αντιφατικά ερευνητικά δεδομένα, αναφορικά με τις επιδράσεις της γέννησης ενός παιδιού με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη σχέση του ζευγαριού, αποτέλεσαν το βασικό κίνητρο για την παρούσα έρευνα. Προς αυτήν την κατεύθυνση διερευνήθηκε η σχέση του ζευγαριού πριν και μετά τη διάγνωση του παιδιού με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επιπλέον κατόπιν ανασκόπησης της βιβλιογραφίας έγινε αντιληπτό ότι, οι περισσότεροι ερευνητές είχαν στρέψει το ενδιαφέρον τους στο παιδί με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και όχι στη συντροφική/συζυγική σχέση. Η εν λόγω έρευνα είναι σημαντική, αφού βοηθάει να κατανοηθούν εκτενέστερα οι βαθύτερες ανάγκες ολόκληρης της οικογένειας, προκειμένου να υπάρξει μια ολιστική αντιμετώπιση και πολυεπίπεδη προσέγγιση στην οικογενειακή λειτουργικότητα και ισορροπία.Τεκμήριο Σύγκριση αξιολογήσεων εστιατορίων Κρήτης στο google maps και TripAdvisor.(ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Επιστημών Διοίκησης και Οικονομίας (ΣΕΔΟ), Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, 2025-10-10) Κρεμαστιώτης, Παναγιώτης Ιωάννης; Kremastiotis, Panagiotis Ioannis; Δημοτίκαλης, Ιωάννης; Dimotikalis, IoannisΣτην παρούσα πτυχιακή εργασία εφαρμόζονται στατιστικοί έλεγχοι t-test για τη σύγκριση αξιολογήσεων εστιατορίων στην Κρήτη, εστιάζοντας στις πλατφόρμες Google Maps και TripAdvisor. Στόχος είναι η ανάδειξη ομοιοτήτων και διαφορών στις βαθμολογίες, καθώς και η διερεύνηση της αξιοπιστίας και της επιρροής τους στις επιλογές των χρηστών. Η ανάλυση βασίστηκε σε δείγμα 100 εστιατορίων ανά περιοχή, ώστε να συγκριθούν οιαξιολογήσεις των δύο πλατφορμών. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι χρήστες του Google Maps καταγράφουν υψηλότερες αξιολογήσεις σε σχέση με το TripAdvisor, με εξαίρεση το Λασίθι, όπου η διαφορά δεν είναι στατιστικά σημαντική. Ο σκοπός της έρευνας είναι να καταδείξει τον ρόλο των διαδικτυακών αξιολογήσεων στη γαστρονομική εμπειρία και να προσφέρει χρήσιμα συμπεράσματα τόσο στους επισκέπτες όσο και στους επαγγελματίες της εστίασης.Τεκμήριο Τουρισμός: Σύγκριση και αξιολόγηση εσόδων 2019-2023 της περιφερειακής ενότητας Κρήτης.(ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Επιστημών Διοίκησης και Οικονομίας (ΣΕΔΟ), Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, 2025-10-08) Μιχαηλίδης, Νικόλαος; Michailidis, Nikolaos; Σκαλιδάκη, Μαρία; Skalidaki, MariaΗ Κρήτη συγκαταλέγεται στους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς της Μεσογείου, καθώς διαθέτει πλούσιο φυσικό περιβάλλον, μοναδική πολιτιστική κληρονομιά και ανεπτυγμένες υποδομές φιλοξενίας. Η τουριστική της ταυτότητα συγκροτείται μέσα από τις τέσσερις Περιφερειακές Ενότητες, οι οποίες παρουσιάζουν διαφορετικά χαρακτηριστικά και δυναμική. Το Ηράκλειο λειτουργεί ως κύρια πύλη εισόδου και σημείο συγκέντρωσης μεγάλου όγκου επισκεπτών, ενώ τα Χανιά διατηρούν έντονη απήχηση λόγω του συνδυασμού φυσικών τοπίων και εύκολης αεροπορικής πρόσβασης. Το Ρέθυμνο αξιοποιεί την ιστορική και πολιτιστική του ταυτότητα, ενώ το Λασίθι εξειδικεύεται σε τουρισμό πολυτελείας, με υψηλή μέση δαπάνη ανά επισκέπτη. Η τουριστική δραστηριότητα του νησιού βασίζεται παραδοσιακά στο πρότυπο «ήλιος και θάλασσα». Ωστόσο, η τελευταία δεκαετία ανέδειξε και νέες μορφές, όπως ο πολιτιστικός, ο γαστρονομικός, ο αγροτουρισμός και ο τουρισμός ευεξίας. Παράλληλα, η διεθνής αναγνώριση της κρητικής διατροφής ενισχύει το γαστρονομικό τουριστικό προϊόν, ενώ νέες τάσεις, όπως η εξ αποστάσεως εργασία και ο συνεδριακός τουρισμός, διευρύνουν το φάσμα των επισκεπτών. Αυτές οι διαφοροποιήσεις αποτελούν στρατηγικά εργαλεία για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την ενίσχυση της βιωσιμότητας. Η χρονική πορεία της πενταετίας 2019–2023 αποκαλύπτει τις διακυμάνσεις και τις αντοχές του τουριστικού τομέα στην Κρήτη. Το 2019 αποτέλεσε χρονιά-ορόσημο, καθώς οι αφίξεις ξεπέρασαν τα 5,3 εκατομμύρια και ο τουρισμός συνεισέφερε πάνω από το 50% στο Ακαθάριστο Περιφερειακό Προϊόν. Η πανδημία του 2020 επέφερε κατακόρυφη πτώση, με μείωση αφίξεων άνω του 70% και δραστική συρρίκνωση των εσόδων, αναδεικνύοντας την εξάρτηση της τοπικής οικονομίας από έναν ευάλωτο κλάδο. Το 2021 σημειώθηκε μερική ανάκαμψη, με τον αριθμό αφίξεων να διπλασιάζεται σε σχέση με το 2020, χωρίς όμως να φθάσει στα προ πανδημίας επίπεδα. Το 2022 κατέγραψε ουσιαστική επαναφορά, με πληρότητες και αφίξεις κοντά στα μεγέθη του 2019, ενώ το 2023 επιβεβαίωσε την πλήρη αποκατάσταση του τουρισμού στην Κρήτη, με αρκετούς δείκτες να ξεπερνούν τα ιστορικά ρεκόρ. Συνολικά, η ανάλυση καταδεικνύει ότι, παρά τη συγκυριακή κρίση της πανδημίας, ο τουρισμός στην Κρήτη διαθέτει σημαντική ανθεκτικότητα και προοπτική. Η μελλοντική ανάπτυξη ωστόσο προϋποθέτει διαφοροποίηση, βιώσιμες πρακτικές και ενίσχυση της καινοτομίας, ώστε το νησί να παραμείνει ανταγωνιστικός και ελκυστικός προορισμός σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο διεθνές περιβάλλον.Τεκμήριο Analysis implementation and evaluation of cybersecurity process automation infrastructure(ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Μηχανικών (ΣΜΗΧ), Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, 2025-10-07) Kapouranis, Dimitrios; Καπουράνης, Δημήτριος; Markakis, Evangelos; Μαρκάκης, ΕυάγγελοςThe rise of social engineering attacks continues to pose a significant threat to individuals and organizations. The past few years, research has focused not only on developing effective cybersecurity defense strategies and mitigation approaches but also on the assessment of an individual’s awareness of such attack scenarios. Several approaches have been used, ranging from traditional methods, such as questionnaires designed to assess cybersecurity risky behavior, susceptibility to persuasion, and so on, to more modern practices, such as simulated social engineering campaigns, which include Phishing Campaigns, among others. More often than not, Simulated Phishing Campaigns require human intervention, which can be time and cost consuming as well as prone to error. This thesis proposes the use of Robotic Process Automation (RPA) technology to automate Simulated Phishing Campaigns and, thus, enhance the efficiency and effectiveness of cybersecurity defense strategies. The proposed system includes a user interface and back-end logic that automates the process of sending phishing emails and enumerating interactions, with the goal to assess phishing awareness of a group of individuals that may be the personnel of an organization. Furthermore, the proposed system takes as an input the result of an initial persuasion susceptibility assessment and employs persuasion principles, commonly used as phishing techniques, with the aim to target specific aspects of the human personality and provide an enhanced assessment of one’s phishing susceptibility by considering both the initial persuasion susceptibility assessment and the actual susceptibility recorded through the campaign. To evaluate the system, a realistic use case scenario was employed to conduct an experiment in lab environment and evaluate phishing awareness of a group of individuals using the proposed solution. The results of this thesis demonstrate the potential offered by RPA technology in automating Simulated Phishing Campaigns and thus, enhancing phishing awareness assessment strategies.Τεκμήριο Η συνεισφορά των φεστιβάλ στη διαμόρφωση της εικόνας του τόπου: το παράδειγμα του "Matala Beach Festival"(ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Επιστημών Διοίκησης και Οικονομίας (ΣΕΔΟ), Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και Τουρισμού, 2025-10-06) Κανέλλη, Νικολέτα-Άννα; Ραμιώτη, Θεοδοσία; Kanelli, Nikoleta-Anna; Ramioti, Theodosia; Παπαδάκη, Ειρήνη; Papadaki, EiriniΣτη παρούσα πτυχιακή μας εργασία θα ασχοληθούμε με το πώς τα φεστιβάλ συνεισφέρουν στη διαμόρφωση της εικόνας ενός τόπου έχοντας ως μελέτη περίπτωσης το «Matala Beach Festival” που λαμβάνει χώρα κάθε χρόνο –εξαιρούνται οι χρονιές 2020 έως 2022 όπου λόγω την επιδημίας του Covid 19 το δρώμενο δεν κατάφερε να πραγματοποιηθεί, τους καλοκαιρινούς μήνες συνηθέστερα τέλος Ιουνίου προς αρχές Ιουλίου, για 3 μέρες στη πόλη των Ματάλων όπου βρίσκεται νότια του νομού Ηρακλείου. Στη συνέχεια, δημιουργήθηκε άρτια δομημένο και μελετημένο ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών κλειστού τύπου και με εργαλεία αξιολόγησης όπως η κλίμακα Likert για την ποσοτική μέτρηση στάσεων, απόψεων και αντιλήψεων των ερωτηθέντων. Το ερωτηματολόγιο δημιουργήθηκε με βάση τα ερευνητικά μας ερωτήματα και μοιράστηκε δια ζώσης, κατά την διάρκεια των ημερών του φεστιβάλ στα Μάταλα. Σκοπός ήταν να μάθουμε ποιοι είναι οι παράγοντες που ωθούν και προσελκύουν τους δυνητικούς επισκέπτες να συμμετάσχουν, ποια τα μέσα ενημέρωσης τους, αν έχουν συμμετάσχει παλιότερα στο δρώμενο και αν όχι, ποιοι οι λόγοι, καθώς και μια σειρά ερωτημάτων που βάση έχουν την προσωπική αξιολόγηση αν η δράση βοηθάει, διαφημίζει, υποστηρίζει την κοινότητα και αν τελικά συνεισφέρει στην ανάπτυξη, ανάδειξη της τοπικής κοινωνίας.Τεκμήριο Εκπαίδευση ρομπότ συνδυάζοντας οπτικά δεδομένα και κιναισθητικές ανθρώπινες επιδείξεις(ΕΛΜΕΠΑ, Πολυτεχνική Σχολή, Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, 2025-10-03) Αθανασιάδης, Χαράλαμπος; Athanasiadis, Charalampos; Παπαγεωργίου, Δημήτριος; Papageorgiou, DimitriosΟ τρόπος εκπαίδευσης μεταξύ ανθρώπων πραγματοποιείται με διάφορες μορφές επικοινωνίας όπως η λεκτική, οπτική, κιναισθητική, το οποίο αποδεδειγμένα βελτιώνει την επικοινωνία μεταξύ μαθητή και εκπαιδευτή. Η παρούσα διπλωματική επεκτείνει τη συγκεκριμένη έννοια, μεταξύ ανθρώπου-εκπαιδευτή και ρομπότ, προτείνοντας ένα σχήμα ελέγχου μάθησης από επίδειξη (Learning by Demonstration - LbD), το οποίο χρησιμοποιεί οπτικά δεδομένα και εστιάζει στην αντικατάσταση της ασαφούς πληροφορίας βάθους, μέσω του συνδυασμού με κιναισθητική εκπαίδευση. Η προτεινόμενη μέθοδος αξιοποιεί την οπτικά αντιληπτή κίνηση του ανθρώπινου χεριού, με σκοπό να παρέχει απτική καθοδήγηση κατά τη διάρκεια της κιναισθητικής εκπαίδευσης, διευκολύνοντας τον εκπαιδευτή στις διαστάσεις που παρατηρείται η μεγαλύτερη ασάφεια. Η μέθοδος αξιολογείται πειραματικά χρησιμοποιώντας μια κάμερα RGB και το ρομπότ UR10e, και αξιολογείται με μονόπλευρες προσεγγίσεις δηλαδή, με καθαρά οπτική εκπαίδευση ή κιναισθητική. Το πείραμα απέδειξε ότι η προτεινόμενη μέθοδος υπερτερεί έναντι αυτών των προσεγγίσεων τόσο ως προς την απόδοση εκμάθησης κινήσεων όσο και ως προς τη φυσική καταπόνηση που δέχεται ο εκπαιδευτής κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης.Τεκμήριο Υγιεινή και ασφάλεια εργασίας(ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Μηχανικών (ΣΜΗΧ), Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών, 2025-10-03) Νυστέρας, Γεώργιος; Nysteras, Georgios; Μουτσοπούλου, Αμαλία; Moutsopoulou, AmaliaΗ υγιεινή και ασφάλεια στην εργασία αποτελούν κρίσιμους παράγοντες για τη διασφάλιση της υγείας των εργαζομένων και τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων. Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στη συνολική ανάλυση των βασικών εννοιών, του θεσμικού πλαισίου και των πρακτικών που σχετίζονται με την πρόληψη των επαγγελματικών κινδύνων. Αρχικά, εξετάζονται οι ορισμοί και η σημασία της υγιεινής και ασφάλειας, ενώ στη συνέχεια παρουσιάζεται το διεθνές, ευρωπαϊκό και ελληνικό νομοθετικό πλαίσιο που ρυθμίζει το πεδίο αυτό. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην κατηγοριοποίηση και ανάλυση των κυριότερων κινδύνων στους χώρους εργασίας, όπως οι φυσικοί, χημικοί, βιολογικοί, εργονομικοί και ψυχοκοινωνικοί κίνδυνοι. Παράλληλα, διερευνώνται οι ευθύνες εργοδοτών και εργαζομένων στην προαγωγή της ασφάλειας και προτείνονται πρακτικές συνεργασίας για τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας. Ένα εκτενές μέρος της εργασίας αφιερώνεται στην αναλυτική παρουσίαση των μέσων ατομικής και συλλογικής προστασίας, στη σωστή χρήση και συντήρησή τους, καθώς και στη σχετική νομοθεσία. Επιπλέον, μελετώνται οι οικονομικές, ψυχολογικές και κοινωνικές επιπτώσεις των εργατικών ατυχημάτων τόσο για τον εργαζόμενο όσο και για τον εργοδότη, ενώ παρέχονται στατιστικά στοιχεία και μελέτες περιπτώσεων για τη βαθύτερη κατανόηση του προβλήματος. Η εργασία ολοκληρώνεται με την παρουσίαση συμπερασμάτων και προτάσεων για τη βελτίωση της υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους εργασίας, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για συνεχή πρόληψη, εκπαίδευση και καλλιέργεια κουλτούρας ασφάλειας.Τεκμήριο Δημιουργία μελισσουργικής βάσης ζύγισης πεδίου(ΕΛΜΕΠΑ, Πολυτεχνική Σχολή, Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών, 2025-10-02) Στρατουδάκης, Θεόδωρος; Stratoudakis, Theodoros; Παπαδάκης, Νικόλαος; Papadakis, NikolaosΗ παρούσα πτυχιακή εργασία ασχολείται με την δημιουργία μελισσοκομικής βάσης ζύγισης πεδίου για την διευκόλυνση στην εργασία του μελισσοκόμου και την σωστή συλλογή πληροφοριών χωρίς να είναι απαραίτητη η παρουσία του στο μελισσόκηπο. Το παραπάνω επιτυγχάνεται με την χρήση αισθητήρων, module και μικροελεγκτών για τη συλλογή πληροφοριών, την επεξεργασία τους και την αποστολή τους στον μελισσοκόμο αυτόματα ή μετά από την ζήτηση τουςΤεκμήριο Ενεργειακή επιθεώρηση στις σπουδαστικές εστίες του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου(ΕΛΜΕΠΑ, Πολυτεχνική Σχολή, Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών, 2025-10-02) Ζερβάκης, Ευάγγελος; Zervakis, Evangelos; Κατσαπρακάκης Δημήτριος; Katsaprakakis, DimitriosΗ παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στη διεξοδική ενεργειακή επιθεώρηση των σπουδαστικών εστιών του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου με απώτερο σκοπό την έκδοση Πιστοποιητικού Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ). Στο πλαίσιο της μελέτης πραγματοποιήθηκε αναλυτική αποτύπωση των υφιστάμενων συνθηκών του κτιρίου, συλλογή και αξιολόγηση των απαραίτητων δεδομένων και εφαρμογή του λογισμικού G-CAD και ΚΕΝΑΚ της 4Μ σε συνδυασμό με το ΤΕΕ-ΚΕΝΑΚ, ώστε να προκύψουν αξιόπιστα αποτελέσματα ενεργειακής αποδοτικότητας. Η μεθοδολογία ακολουθεί τις κατευθυντήριες γραμμές του ισχύοντας κανονισμού και αξιοποιεί εργαλεία τεκμηριωμένα και εγκεκριμένα από επίσημους φορείς. Τα ευρήματα της εργασίας ανέδειξαν τις βασικές ενεργειακές αδυναμίες του κτιρίου, προσδιορίζοντας στοχευμένες παρεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας που δύναται να αναβαθμίσουν την ενεργειακή του κατάταξη. Η εργασία συνεισφέρει ουσιαστικά στη βελτίωση της ενεργειακής διαχείρισης στον τομέα των φοιτητών υποδομών και αποτελεί πρότυπο εφαρμογής της ενεργειακής επιθεώρησης σε όμοια κτίρια.Τεκμήριο Σχήμα ελέγχου για αποφυγή τραυματισμού του ασθενή κατά την διάρκεια τηλεχειριζόμενου (leader-follower) ρομποτικού χειρουργείου, με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης(ΕΛΜΕΠΑ, Πολυτεχνική Σχολή, Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, 2025-10-02) Παπαδοπούλου, Μαρία; Papadopoulou, Maria; Παπαγεωργίου, Δημήτριος; Papageοrgiou, DimitriosΗ ρομποτικά υποβοηθούμενη χειρουργική έχει εισέλθει στην καθημερινότητά μας την τελευταία δεκαετία. Ωστόσο, τα τρέχοντα ρομπότ που χρησιμοποιούνται, δεν προσφέρουν στον χρήστη/χειρουργό την δυνατότητα αίσθησης του περιβάλλοντος (π.χ. μαλακός ιστός) με το οποίο έρχεται σε αλληλεπίδραση, δηλαδή την δυνατότητα απτικής ανάδρασης, ούτε μπορούν να εξασφαλίσουν ή να αποφύγουν πιθανό τραυματισμό του ασθενή κατά τον χειρισμό του συστήματος από τον χειρουργό. Σκοπός της διπλωματικής αυτής είναι ο σχεδιασμός νόμου ελέγχου για σύστημα ρομπότ leader-follower, το οποίο διασφαλίζει πως δεν θα υπάρξει τραυματισμός του μαλακού ιστού (που δεν σχετίζεται με το χειρουργείο) του ασθενή. Προς την επίτευξη αυτού του στόχου, θα μελετηθεί η χρήση Βαθέων Νευρωνικών Δικτύων (Deep Neural Networks) για την αναγνώριση και την ποσοτικοποίηση του τραυματισμού του ιστού σε πραγματικό χρόνο, και έπειτα σχεδιάζεται κατάλληλο σήμα ελέγχου που δρα ως τεχνητή δύναμη/ροπή στην μεριά του χειρούργου, έτσι ώστε να αποφεύγεται η εκτεταμένη βλάβη. Για την επαλήθευση χρησιμοποιούνται δύο ρομπότ UR3 ή/και UR5 του εργαστηρίου, ένα ως leader και ένα ως follower, και τα πειράματα εμπλέκουν τεχνητά/κατασκευασμένα μοντέλα οργάνων του ανθρωπίνου σώματος έχοντας, όσο γίνεται, παρόμοια δυναμικά και γεωμετρικά χαρακτηριστικά με αυτά του ανθρώπου.Τεκμήριο Τοπολογική βελτιστοποίηση φτερού αεροπλάνου με την μέθοδο πεπερασμένων στοιχείων(ΕΛΜΕΠΑ, Πολυτεχνική Σχολή, Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών, 2025-10-02) Προσαλέντης, Κωνσταντίνος; Prosalentis, Konstantinos; Μουτσοπούλου, Αμαλία; Moutsopoulou, AmaliaΗ τοπολογική βελτιστοποίηση (Topology Optimization) είναι η μέθοδος με την οποία γίνεται η βέλτιστη κατανομή του υλικού σε ένα υποθετικό τρισδιάστατο σχέδιο στο χώρο με φορτία και συνοριακές συνθήκες. Αυτή η μέθοδος μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την βελτιστοποίηση του σχήματος για τους σκοπούς μείωσης βάρους, για την ελαχιστοποίηση των απαιτήσεων σε υλικό. Αυτή η βελτιστοποίηση υλοποιείται μέσω της χρήσης της μεθόδου πεπερασμένων στοιχείων (Finite Element Analysis) όπου στην παρούσα εργασία εφαρμόστηκε μέσω του προγράμματος Autodesk Fusion 360 ένα λογισμικό που βασίζεται στα πεπερασμένα στοιχεία. Σε αυτήν την εργασία ως αντικείμενο εφαρμογής έχει θεωρηθεί ένα σχέδιο στο χώρο ένα φτερό αεροπλάνου για να εξηγήσει τα οφέλη της τοπολογικής βελτιστοποίησης, το αποτέλεσμα ουσιαστικά θα δείξει σε ποια σημεία του φτερού μπορεί να γίνει αφαίρεση υλικού έτσι ώστε να επιτευχθεί χαμηλότερο βάρος κόστος και ίσως απόδοση.Τεκμήριο Σχεδίαση και ανάπτυξη ρομποτικής άρθρωσης για την προσομοίωση της ανθρώπινης κίνησης περπατήματος(ΕΛΜΕΠΑ, Πολυτεχνική Σχολή, Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών, 2025-10-02) Ξενίδης, Απόστολος; Xenidis, Apostolos; Πολυγερινός, Παναγιώτης; Polygerinos, PanagiotisΗ παρούσα διπλωματική εργασία αφορά τη σχεδίαση, ανάπτυξη, κατασκευή και ανάλυση μιας ρομποτικής άρθρωσης που προσομοιώνει την ανθρώπινη κίνηση βάδισης. Η εξέλιξη της ρομποτικής τεχνολογίας είχε πάντα την προσοχή και το ενδιαφέρον του κόσμου όσον αναφορά την κίνηση του ανθρώπου, καθώς βρίσκουν εφαρμογή σε ανθρωποειδή ρομπότ, εξωσκελετούς υποστήριξης και ιατρικές διατάξεις αποκατάστασης. Η αποτελεσματική προσομοίωση του φυσικού βαδίσματος αποτελεί πρόκληση λόγω της πολυπλοκότητας των βιολογικών αρθρώσεων και των αλληλεπιδράσεών τους με το περιβάλλον. Στόχος της μελέτης είναι η ανάπτυξη μιας βιομηχανικής άρθρωσης που συνδυάζει προηγμένες κινηματικές και δυναμικές αρχές με βιομιμητικές στρατηγικές σχεδίασης. Η ανάλυση περιλαμβάνει τον μηχανικό σχεδιασμό της άρθρωσης, τη βελτιστοποίηση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της, καθώς και την επιλογή κατάλληλων υλικών που διασφαλίζουν αντοχή, χαμηλό βάρος και ομαλή λειτουργία. Παράλληλα, εφαρμόζονται προηγμένες μέθοδοι ελέγχου, όπως PID και προσαρμοστικοί αλγόριθμοι, που σε συνδυασμό με αισθητήρες και μικροελεγκτές (Esp32, Encoders, IMU) επιτρέπουν την ακριβή ρύθμιση της κίνησης, λαμβάνοντας υπόψη εξωτερικές διαταραχές και μεταβαλλόμενες συνθήκες. Η μεθοδολογία της εργασίας περιλαμβάνει τη θεωρητική ανάλυση της κίνησης της άρθρωσης, τη δημιουργία προσομοιώσεων για την αξιολόγηση της κινηματικής και δυναμικής της συμπεριφοράς, καθώς και την κατασκευή ενός φυσικού πρωτοτύπου. Οι πειραματικές δοκιμές θα επικεντρωθούν στη σύγκριση της κίνησης του ρομποτικού βραχίονα με αυτήν μιας ανθρώπινης άρθρωσης, αξιολογώντας παραμέτρους όπως η ομαλότητα, η σταθερότητα και η ενεργειακή απόδοση. Η καινοτομία της συγκεκριμένης μελέτης έγκειται στη βελτίωση του ελέγχου και της κινηματικής συμπεριφοράς της ρομποτικής άρθρωσης, επιτρέποντας την ανάπτυξη μηχανισμών που μπορούν να ενσωματωθούν σε προχωρημένα μηχατρονικά συστήματα καθώς και ως πειραματικό μοντέλο προσομοίωσης. Τα αποτελέσματα της έρευνας αναμένεται να δείξουν ότι μια καλά σχεδιασμένη άρθρωση, με κατάλληλη δυναμική και έξυπνη ελεγκτική στρατηγική, μπορεί να βελτιώσει σημαντικά τη φυσικότητα της ρομποτικής βάδισης καθώς και να βοηθήσει σε τυχόν πειράματα που ενδέχεται να χρειάζονται έναν τέτοιο μηχανισμό. Μέσω αυτής της εργασίας, επιδιώκεται η συμβολή στην εξέλιξη της ρομποτικής τεχνολογίας, διευρύνοντας τις δυνατότητες ανάπτυξης ρομποτικών συστημάτων που προσομοιώνουν με ακρίβεια την ανθρώπινη κίνηση.Τεκμήριο Efficient SAT-Solver implementation(ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Μηχανικών (ΣΜΗΧ), Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, 2025-10-01) Tsiakalos, Sofoklis-Evangelos; Τσιάκαλος, Σοφοκλής-Ευάγγελος; Batsakis, Sotirios; Μπατσάκης, ΣωτήριοςThis thesis investigates the implementation and performance evaluation of modern SAT (Boolean Satisfiability Problem) solvers, focusing on the influence of key algorithmic optimizations and heuristics. SAT solvers play a crucial role in fields such as formal verification, artificial intelligence, and combinatorial optimization. The work is centered on the classic Davis-Putnam-Logemann-Loveland (DPLL) algorithm and its modern extensions, including Conflict-Driven Clause Learning (CDCL) and Two-Watched Literals (TWL) mechanisms. The implemented solvers incorporate a range of branching heuristics, Default, DLCS, DLIS, and MOMS, as well as optimizations such as TWL, Pure TWL (TTWL), and CDCL with clause learning and backjumping. These techniques were rigorously tested using standardized 3-SAT benchmark instances from the SATLIB and SAT Competition datasets. Performance was evaluated across multiple dimensions, primarily focusing on average runtime and solver scalability as the problem size increased. The results reveal that, for random 3-SAT instances, branching heuristics significantly enhance solver performance, with MOMS and DLCS delivering the most consistent improvements, especially on large and unsatisfiable problem sets. Conversely, advanced techniques such as Two-Watched Literals and CDCL did not demonstrate a clear performance benefit within this scope of evaluation and, in certain cases, increased computational overhead. These findings suggest that the choice of heuristics and optimizations should be tailored to the nature of the SAT instances being solved. While simple heuristics yield superior results for random 3-SAT problems, more sophisticated methods may offer greater benefits on structured or industrial benchmarks. The thesis concludes with a discussion of limitations and proposes future directions, including the exploration of hybrid solving strategies, structured problem benchmarks, and parallel computing approaches to enhance solver efficiency and generalizabilityΤεκμήριο Δείκτες ανταγωνιστικότητας τουρισμού: Η περίπτωση της Ελλάδας.(ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Επιστημών Διοίκησης και Οικονομίας (ΣΕΔΟ), Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, 2025-10-01) Ταβλάς, Πασχάλης; Tavlas, Paschalis; Δημοτίκαλης, Ιωάννης; Dimotikalis, IoannisΗ συνεισφορά του τουριστικού τομέα στην οικονομία μιας χώρας, γίνεται όλο και μεγαλύτερη με αποτέλεσμα πολλές χώρες να βλέπουν τον τουρισμό ως ένα σημαντικό τρόπο αύξησης των εσόδων τους και συνολικής αύξησης του βιοτικού επιπέδου.Η μεγαλύτερη δυσκολία είναι ότι η ανταγωνιστικότητα ενός τουριστικού προορισμού δεν είναι εύκολο να μετρηθεί άμεσα και γι’ αυτό χρησιμοποιούνται δείκτες για τον σκοπό αυτό. Ο δημοφιλέστερος δείκτης ανταγωνιστικότητας του τουρισμού είναι ο TTDI (Travel & Tourism Development Index). Πρόκειται για έναν αρκετά περίπλοκο δείκτη που σκοπός του είναι η υποβοήθηση των χωρών στην χάραξη στρατηγικών που θα εξασφαλίζουν ετοιμότητα σε αντιξοότητες που θα προκύψουν στο μέλλον και οι οποίες μπορεί να επιφέρουν μακροπρόθεσμες επιπτώσεις. Αναφορικά με την κατάταξη των τριών συγκρινόμενων χωρών, η Ελλάδα θεωρείται ότι έχει αναπτύξει τον πιο ανταγωνιστικό τουριστικό τομέα, αφού καταλαμβάνει την 21η θέση έναντι της 29ης θέσης της Τουρκίας και της 40ης της Βουλγαρίας. Ειδικότερα η Ελλάδα, διαθέτει μεγάλη επάρκεια σε κλίνες και δωμάτια ξενοδοχείου, όπως και πολλές κλίνες βραχυχρόνιας μίσθωσης, ενώ ταυτόχρονα διαθέτει ανθρώπινο δυναμικό υψηλής εξειδίκευσης στον τομέα υπηρεσιών τουρισμού. Επιπλέον, η Ελλάδα είναι ένας τουριστικός προορισμός που διαθέτει μεγάλο αριθμό γιατρών και το σύνολο του πληθυσμού της έχει πρόσβαση σε βασικές εγκαταστάσεις υγιεινής καθώς και σε νερό ασφαλές για ανθρώπινη κατανάλωση. Αναφορικά με τα μειονεκτήματα του ελληνικού τουρισμού, η Ελλάδα μαστίζεται από το πρόβλημα της έντονης εποχικότητας με τον μεγαλύτερο όγκο τουριστών να θέλει να την επισκέπτεται μόνο κατά την διάρκεια της υψηλής τουριστικής περιόδου.Τεκμήριο Νομικά ζητήματα για τις θέσεις φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε κτίρια κατοικιών(ΕΛΜΕΠΑ, Πολυτεχνική Σχολή, Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, 2025-10-01) Παπαμήτρου, Ιωάννης; Papamitrou, Ioannis; Τσικαλάκης, Αντώνιος; Tsikalakis, AntoniosΤο ενδιαφέρον για την ηλεκτροκίνηση έχει αυξηθεί ενώ θεσπίζονται και σχετικά κίνητρα. Παρόλα αυτά φαίνεται να υπάρχουν περιορισμοί στις δυνατότητες οικιακής φόρτισης ενώ τα επίσημα στατιστικά της ΕΛΣΤΑΤ φανερώνουν ότι περίπου το 60% των ελληνικών νοικοκυριών στερείται ιδιωτικής θέσης στάθμευσης, περιορίζοντας ακόμα περισσότερο τις δυνατότητες οικιακής φόρτισης. Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει το νομικό και τεχνικό πλαίσιο εγκατάστασης υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε κτίρια κατοικιών, με έμφαση στις πολυκατοικίες υπό καθεστώς οριζόντιας και κάθετης ιδιοκτησίας. Στόχος είναι η ανάδειξη των περιορισμών που αναμένονται και η διατύπωση προτάσεων για την ομαλή ενσωμάτωση της οικιακής φόρτισης στην Ελλάδα. Η μελέτη βασίζεται σε ανάλυση θεμελιωδών νομοθετημάτων και προτύπων. Συμπληρωματικά, εξετάζονται οι τεχνικές απαιτήσεις εγκατάστασης, όπως η επάρκεια παροχών και οι διαδικασίες σύνδεσης με τον ΔΕΔΔΗΕ. Για τον προσδιορισμό των εμποδίων κεντρική συμβολή αποτελεί η κατηγοριοποίηση των ιδιοκτησιακών καθεστώτων θέσεων στάθμευσης και η αξιολόγηση των νομικών εμποδίων που προκύπτουν. Παρουσιάζονται οι βασικές διαδικασίες εγκατάστασης και οι διαφορές μεταξύ μονοκατοικιών, όπου ο ιδιοκτήτης έχει πλήρη ελευθερία, και πολυκατοικιών, όπου απαιτείται συναίνεση και αντιμετωπίζονται επιπλέον δυσκολίες. Στα παλαιότερα κτίρια, οι ελλείψεις υποδομών και η ανάγκη ομοφωνίας αποτελούν σοβαρά εμπόδια για την εγκατάσταση φορτιστών στα κτίρια. Η εργασία καταλήγει σε προτάσεις θεσμικών και τεχνικών παρεμβάσεων όπως αναγνώριση της φόρτισης ως πάγιας εγκατάστασης, λήψη αποφάσεων με ειδική πλειοψηφία, οικονομικά κίνητρα για ιδιοκτήτες και ενοικιαστές, καθώς και εκσυγχρονισμό ηλεκτρικών υποδομών με έξυπνα συστήματα διαχείρισης και υπομετρητές.Τεκμήριο Σύγκριση μεθόδων μέτρησης του χρόνου αντήχησης κλειστών χώρων(ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Μουσικής και Οπτοακουστικών Τεχνολογιών (ΣΜΟΤ), Τμήμα Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής, 2025-10-01) Τσιλικιτίδης, Νικόλαος; Tsilikitidis, Nikolaos; Μπακαρέζος, Ευθύμιος; Μπρέζας, Σπυρίδων; Bakarezos, Efthymios; Brezas, SpyridonΗ παρούσα πτυχιακή πραγματεύεται τη σύγκριση μεθόδων μέτρησης του χρόνου αντήχησης σε τρεις κλειστούς χώρους διαφορετικού όγκου και απορρόφησης. Η χρήση ηχόμετρου κλάσης Ι με δωδεκαεδρική ηχητική πηγή χρησιμοποιήθηκαν για τον υπολογισμό τιμών αναφοράς. Εναλλακτικά με τις μετρήσεις αναφοράς, πραγματοποιήθηκαν μετρήσεις με ενεργό ηχείο δύο δρόμων, το οποίο εξέπεμπε ηχηχτικά σήματα προερχόμενα από εξωτερική γεννήτρια σημάτων και ο υπολογισμός του χρόνου αντήχησης πραγματοποιήθηκε από το ηχόμετρο. Επιπρόσθετα, η διέγερση και ο υπολογισμός της πτώσης του πεδίου πραγματοποιήθηκαν με τη χρήση λογισμικού. Αρχικά διερευνήθηκε η ανάγκη μετρήσεων με στρέψη του ηχείου ώστε να προσομοιαστεί η ηχοβόληση του δωδεκάεδρου. Παράλληλα, εξετάστηκε ο υπολογισμός μίας κρουστικής απόκρισης μετά από κατάλληλη χρονική μετατόπιση των επιμέρους σημάτων. Στη συνέχεια, συγκρίθηκαν οι χρόνοι αντήχησης Τ20 και Τ30 μεταξύ των μεθόδων. Από τη σύγκριση προκύπτει ότι οι μετρήσεις με τη χρήση εξωτερικής γεννήτριας σήματος δύνανται να δώσουν παρόμοια αποτελέσματα με αυτά της δωδεκαεδρικής πηγής. Στην περίπτωση του λογισμικού, η μέτρηση του χρόνου Τ20 δίνει αποτελέσματα με μικρή απόκλιση από τιμές αναφοράς, αφήνοντας τις μεγαλύτερες αποκλίσεις του χρόνου Τ30 ως πεδίο μελλοντικής εργασίας.Τεκμήριο Μελέτη ενεργειακά αυτόνομης κατοικίας(ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Μηχανικών (ΣΜΗΧ), Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών, 2025-10-01) Δρακάκης, Εμμανουήλ; Drakakis, Emmanouil; Κονταξάκης, Κωνσταντίνος; Kontaxakis, KonstantinosΗ παρούσα πτυχιακή εργασία εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο της σύγχρονης οικολογικής συνείδησης και επικεντρώνεται στον σχεδιασμό μιας κατοικίας με ενεργειακή αυτονομία. Ένα τέτοιο οικιστικό μοντέλο συνεισφέρει ουσιαστικά τόσο στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής όσο και στη μείωση της εξάρτησης από τα συμβατικά, ρυπογόνα καύσιμα. Αυτό αναδεικνύει τη σημασία και τη χρησιμότητα της συγκεκριμένης μελέτης. Για την ολοκλήρωση του σκοπού της, η εργασία δομείται σε πέντε βασικά κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η τοποθεσία που βρίσκεται η κατοικία, η κτιριακή δομή, η υφιστάμενη ηλεκτρολογική εγκατάσταση της κατοικίας και τα στοιχεία της οικογένειας που κατοικεί. Στο δεύτερο κεφάλαιο περιγράφονται οι εγκατεστημένες ηλεκτρικές συσκευές, οι απαιτούμενες καταναλώσεις των ηλεκτρικών συσκευών και το χρονοδιάγραμμα καταναλώσεων ενέργειας. Στο τρίτο κεφάλαιο είναι η μελέτη απόδοσης ενεργειακής εγκατάστασης με τη χρήση της Ηλιακής ενέργειας μέσω φωτοβολταϊκών συστημάτων. Στο τέταρτο κεφάλαιο περιγράφονται τα συστήματα εγκατάστασης, όπου απαρτίζονται από τα φωτοβολταϊκά, τους συσσωρευτές, τα συστήματα ελέγχου και τους Αναστροφείς Ρεύματος. Στο πέμπτο κεφάλαιο είναι ο σχεδιασμός του συνολικού συστήματος, η διαστασιολόγηση του συστήματος, η συνδεσμολογία και το κόστος εγκατάστασης (υλικών και εργασιών) ώστε να καλύπτονται επαρκώς οι ανάγκες του κτιρίου, καθώς και η χωροθέτηση του συστήματος στον διαθέσιμο χώρο της κατοικίας. Στο έκτο και τελευταίο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την όλη μελέτη.Τεκμήριο Συγκριτική αξιολόγηση φορτιστών αυτόνομων φωτοβολταϊκών συστημάτων(ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Μηχανικών (ΣΜΗΧ), Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών, 2025-10-01) Φανταουτσάκης, Νικόλαος; Fantaoutsakis, Nikolaos; Μαυροματάκης, Φώτης; Mavromatakis, FotisΗ εργασία επικεντρώνεται στην συγκριτική αξιολόγηση ρυθμιστών φόρτισης PWM και MPPT σε αυτόνομα συστήματα φωτοβολταϊκά συστήματα με έμφαση στην ενεργειακή απόδοση και την αξιοπιστία. Οι ρυθμιστές PWM περιορίζονται από απώλειες ενέργειας λόγω αδυναμίας αξιοποίησης υψηλότερων τάσεων ενώ οι ρυθμιστές MPPT βελτιστοποιούν την ισχύ αποδίδοντας 10 με 30 % περισσότερη ενέργεια. Αναλύονται δεδομένα από μετρήσεις όπου ο ρυθμιστής MPPT παρουσιάζει μέση απόδοση 90% έναντι 80% του PWM με πιο σταθερή απόδοση και καλύτερη προσαρμογή σε μεταβλητές συνθήκες. Η επιλογή ρυθμιστή εξαρτάται από το μέγεθος του συστήματος το κόστος και τις κλιματικές συνθήκες με τους MPPT ρυθμιστές να υπερέχουν σε μεγαλύτερα συστήματα η περιοχές με χαμηλή ηλιοφάνεια.Τεκμήριο Διαμόρφωση και ανάλυση κύκλων οδήγησης πραγματικών δεδομένων κίνησης βαρέου οχήματος στην πόλη του Ηρακλείου(ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Μηχανικών (ΣΜΗΧ), Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών, 2025-10-01) Γιαννακάκης, Κωνσταντίνος; Giannakakis, Konstantinos; Τζιράκης, Ευάγγελος; Tzirakis, EvangelosΟ τομέας της οδικής μεταφοράς συμβάλει σε μεγάλο ποσοστό στην εκπομπή αερίων που εντείνουν το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Επίσης είναι υπεύθυνος για την ατμοσφαιρική ρύπανση έχοντας βλαβερές συνέπειες για την υγεία και στο περιβάλλον έτσι καθίσταται απαραίτητο να περιορίσουμε τους εκπεμπόμενους ρύπους από τον κλάδο των οδικών μεταφορών. Επίσης η εξοικονόμηση ενέργειας στον κλάδο των οδικών μεταφορών αποτελεί βασικό στόχο ένα σημαντικό εργαλείο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τους σκοπούς αυτούς είναι οι κύκλοι οδήγησης. Ο κύκλος οδήγησης αποτελεί μια συσχέτιση δεδομένων ταχύτητας και χρόνου που αναπαριστούν την κίνηση ενός οχήματος. Έτσι για κάθε κύκλο οδήγησης δημιουργείτε ένα διάγραμμα ταχύτητας του οχήματος συναρτήσει του χρόνου. Διαμορφώνονται με σκοπό την μελέτη των κυκλοφοριακών συνθηκών (κίνηση), την συσχέτιση των συνθηκών κίνησης με τους άλλους παραμέτρους όπως για παράδειγμα τα χαρακτηριστικά του δρόμου ( κλίση οδοστρώματος ), τις λειτουργικές παραμέτρους του κινητήρα, τις εκπομπές ρύπων καθώς και την κατανάλωση καυσίμου. Επίσης είναι δυνατό να εξαχθούν συμπεράσματα για την οδική συμπεριφορά, ποιο ειδικά για τα βαρέα οχήματα στο Ηράκλειο. Χρησιμοποιούνται από συγκοινωνιολόγους για την εύρεση πιθανών προβλημάτων στις υποδομές και την αντιμετώπιση πιθανών κυκλοφοριακής συμφόρεσής. Άλλα πιθανά πεδία μελέτης είναι η επίδραση του καυσίμου στους εκπεμπόμενους ρύπους που προκύπτουν από πραγματικές συνθήκες οδήγησης των βαρέων οχημάτων, η επίδραση του φορτίου του οχήματος στην κατανάλωση του καυσίμου, η επίδραση συσκευών (π.χ. air condition ) στους ρύπους και την παραπάνω κατανάλωση καυσίμου που συνεπάγονται. Οι κύκλοι οδήγησης που χρησιμοποιούνται για την έγκριση τύπου των οχημάτων ονομάζονται θεσμοθετημένοι κύκλοι αφορούν μεγάλες γεωγραφικές περιοχές. Διαμορφώνονται πάνω στην δυναμομετρική εξέδρα. Στην Ευρώπη ο θεσμοθετημένος κύκλος οδήγησης είναι ο WLTP. Όμως σε πολλές πόλεις οι αποκλίσεις των πραγματικών δεδομένων κίνησης από το προφίλ της κίνησης που ορίζει ο WLTP είναι μεγάλες. Αυτό οφείλεται στην διαφορά των υποδομών του οδικού δικτύου, του στόλου των οχημάτων αλλά και τις διαφορετικές συμπεριφορές των οδηγών. Συνεπώς πολλοί κύκλοι διαμορφώνοντας με βάση πραγματικά δεδομένα οδήγησης έτσι ώστε να βγάζουν πιο αξιόπιστα συμπεράσματα για τις συνθήκες της οδήγησης, για την κυκλοφορία των οχημάτων αλλά και τους εκπεμπόμενους ρύπους. Σκοπός της εργασίας είναι να γίνουν καταγραφικές πραγματικών δεδομένων κίνησης βαρέων οχημάτων στην περιοχή του Ηρακλείου, ώστε να διαμορφωθούν κύκλοι αντιπροσωπευτικοί της παρουσίασης οδικής κατάστασης. Για την προβολή των καταγραφικών χρησιμοποιήθηκε ειδική εφαρμογή στο κινητό τηλέφωνο. Έτσι αρχεία με βασικά μεγέθη κίνησης ( ταχύτητα, επιτάχυνση ) αλλά και μεγέθη για την λειτουργεία του κινητήρα αλλά και τους εκπεμπόμενους ρύπους αποστάλθηκαν σε ηλεκτρονικό υπολογιστή. Εκεί με την υπολογιστική εφαρμογή Matlab έγινε η κατάλληλη επεξεργασία των καταγραφών. Συγκεκριμένα οι καταγραφικές χωρίστηκαν με βάση τον μήνα, την ημέρα, την ώρα αλλά και την τοποθεσία εκτέλεσης τους, Ένα σημαντικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε για την προβολή των καταγραφών της οδήγησης πάνω σε χάρτες είναι το Google Earth. Στην συνέχεια κατασκευάστηκαν κύκλοι οδήγησης τόσο για την ευρύτερη περιοχή του Ηρακλείου, όσο και για συγκεκριμένους, βασικούς οδικούς άξονες με την μέθοδο των microtrips.Τεκμήριο Καταγραφή και επεξεργασία πραγματικών δεδομένων οδήγησης σε αστικές διαδρομές της Αττικής(ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Μηχανικών (ΣΜΗΧ), Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών, 2025-09-30) Σουγιουλτζής, Βασίλειος; Sougioultzis, Vasileios; Τζιράκης, Ευάγγελος; Tzirakis, EvangelosΗ παρούσα πτυχιακή εργασία εξετάζει το ζήτημα των εκπομπών ατμοσφαιρικών ρύπων από τα επιβατηγά οχήματα και αναλύει τις πολιτικές και τεχνολογικές προσεγγίσεις για τον περιορισμό τους. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στα ευρωπαϊκά πρότυπα εκπομπών ρύπων, με αναφορά στην ιστορική τους εξέλιξη από το Euro 1 έως και το ισχύον Euro 6, καθώς και στις τεχνολογίες που επιτρέπουν τη συμμόρφωση με τα προβλεπόμενα όρια. Η εργασία εστιάζει επίσης στη σημασία των θεσμοθετημένων κύκλων οδήγησης, οι οποίοι χρησιμοποιούνται για τη μέτρηση των εκπομπών σε ελεγχόμενο περιβάλλον και την εξασφάλιση αξιόπιστων αποτελεσμάτων. Παρουσιάζονται οι βασικοί τύποι κύκλων, καθώς και οι μηχανισμοί ελέγχου ρύπων μέσω επιτόπιων μετρήσεων και περιοδικών τεχνικών ελέγχων (ΚΤΕΟ). Στο πειραματικό μέρος, πραγματοποιήθηκε καταγραφή δεδομένων κίνησης στην περιοχή της Αττικής με σκοπό την ανάλυση των τοπικών συνθηκών κυκλοφορίας και την εξαγωγή αντιπροσωπευτικών κύκλων οδήγησης. Μέσω της επεξεργασίας των δεδομένων αυτών δημιουργήθηκαν διαγράμματα που τεκμηριώνουν τη διαδικασία και επιβεβαιώνουν την ορθότητα της μεθοδολογίας.