Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Amoiridou, Maria"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Παράγοντες που επηρεάζουν την ψυχική ανθεκτικότητα οικογενειακών φροντιστών ατόμων με νοητική αναπηρία και διαταραχές του αυτιστικού φάσματος και η σχέση της με την υγεία και την ποιότητα ζωής τους.(ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, 2020-09-23) Αμοιρίδου, Μαρία; Καλλιτσουνάκη, Ιωάννα; Καστάρη, Ιωάννα; Amoiridou, Maria; Kallitsounaki, Ioanna; Kastari, IoannaΣκοπός. Στόχος της παρούσας εργασίας ήταν: α) η μελέτη παραγόντων που σχετίζονται με την ψυχική ανθεκτικότητα των οικογενειακών φροντιστών ατόμων με νοητική αναπηρία ή διαταραχές του αυτιστικού φάσματος, και β) η σχέση της ψυχικής ανθεκτικότητας με την υγεία τους και την ποιότητα ζωής τους. Μεθοδολογία. Η έρευνα ήταν ποσοτική με ερευνητικό εργαλείο ερωτηματολόγιο που συμπεριελάμβανε κλειστές και ανοικτές ερωτήσεις. Η συλλογή του δείγματος έγινε με μη τυχαία σκόπιμη δειγματοληψία. Συνολικά συμπληρώθηκαν 142 ερωτηματολόγια. Αποτελέσματα. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η ψυχική ανθεκτικότητα του οικογενειακού φροντιστή σχετίζεται στατιστικά σημαντικά με :1) την σχέση του ίδιου με το παιδί (οι μητέρες είχαν χαμηλότερα επίπεδα ψυχικής ανθεκτικότητας συγκριτικά με τους πατέρες ή άλλα συγγενικά μέλη), 2) το επίπεδο εκπαίδευσης (όσο υψηλότερο το επίπεδο εκπαίδευσης του ερωτώμενου τόσο υψηλότερα επίπεδα ψυχικής ανθεκτικότητας) (p=0.054), 3) την οικογενειακή κατάσταση και τις μορφές συμβίωσης (χαμηλότερη ψυχική ανθεκτικότητα των οικογενειακών φροντιστών-γονέων που ζουν μόνοι συγκριτικά με εκείνους που συμβιώνουν) (p=0.059), 4) το εισόδημα (p=0.04), και 5) την κοινωνική στήριξη ενώ αρνητική ήταν η συσχέτιση της ψυχικής ανθεκτικότητας με 1) την ηλικία του οικογενειακού φροντιστή (p=0.610) και 2) την συμπεριφορά του παιδιού (p=0.362). Τέλος, βρέθηκε θετική συσχέτιση του στίγματος δεσμού, της ποιότητας ζωής και της υγείας με την ψυχική ανθεκτικότητα (και στα τρία p=0,000). Συμπέρασμα. Τα ευρήματα της παρούσας έρευνας, μπορούν να χρησιμεύσουν στο σχεδιασμό και την υλοποίηση αποτελεσματικών προγραμμάτων παρέμβασης με σκοπό τη βελτίωση της ψυχικής ανθεκτικότητας, ποιότητας ζωής και υγείας των γονέων ενός παιδιού με νοητική αναπηρία ή /και διαταραχή αυτιστικού φάσματος.