Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Apostolakis, Alexandros"
Τώρα δείχνει 1 - 4 of 4
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Δημιουργία πολιτιστικών διαδρομών στην Κρήτη. Η άποψη των ντόπιων.(ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Επιστημών Διοίκησης και Οικονομίας (ΣΕΔΟ), ΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων Φιλοξενίας και Τουρισμού, 2024-07-25) Κόκκινος, Γεώργιος; Kokkinos, Georgios; Αποστολάκης, Αλέξανδρος; Apostolakis, AlexandrosΟι πολιτιστικές διαδρομές είναι ένα ανερχόμενο τουριστικό προϊόν το οποίο ολοένα και περισσότεροι προορισμοί αρχίζουν να παρέχουν. Συνδυάζουν ένα σύνολο προορισμών της περιοχής οι οποίοι έχουν το ίδιο η παρόμοιο πολιτιστικό θέμα. Η Κρήτη δεδομένου του μωσαϊκού θεματικών προορισμών και σημείων που διαθέτει, έχει το συγκριτικό πλεονέκτημα να επωφεληθεί από την δημιουργία των διαδρομών αυτών. Η δημιουργία τους και η σωστή προώθησή τους μπορεί να προσδώσει πολλαπλά κοινωνικο-οικονομικά οφέλη στην τοπική κοινωνία ενώ η επίτευξη των στόχων τους μπορεί να συμβάλει στην ευημερία και την ανάπτυξή της. Μέσα σε αυτό το φάσμα η συμμετοχή των Ελλήνων επισκεπτών καθίσταται εξαιρετικής σημασίας τόσο για την υποστήριξη του προϊόντος όσο και για την μετέπειτα ανάπτυξή του σε συνδυασμό με την συμμετοχή τους στην παροχή του. Φυσικά ζωτικό ρόλο έχει η συνεργασία με τους τοπικούς φορείς και την πολιτεία, μιας και έχει άμεση επιρροή στην αποτελεσματικότητα αυτής της κίνησης. Η εκπόνηση της έρευνας αυτής έγκειται στην αποσαφήνιση της άποψης των ελλήνων επισκεπτών στην Κρήτη σχετικά με τις πολιτιστικές διαδρομές και την σκιαγράφηση του προφίλ των επισκεπτών αυτών. Η υλοποίηση της συγκεκριμένης έρευνας , στηρίχθηκε στην υβριδική διανομή κατάλληλα σχεδιασμένου ερωτηματολογίου μέσω αρχείου google forms. Στην μελέτη απάντησαν συνολικά 305 άτομα. Η ανάλυση των ευρημάτων της έρευνας αποκάλυψε ποια είναι τα κίνητρα των επισκεπτών που έχουν επισκεφθεί μια πολιτιστική διαδρομή καθώς και ποιοι είναι οι λόγοι μη επίσκεψης όσων δεν έχουν επισκεφθεί κατά το παρελθόν μια πολιτιστική διαδρομή. Παράλληλα διερευνάται το γεγονός αν οι πρόσφατοι αναπτυξιακοί παράγοντες που λαμβάνουν χώρα στην Κρήτη το τελευταίο διάστημα μπορούν να επηρεάσουν την απόφαση των επισκεπτών ώστε να έρθουν ξανά στο νησί στο μέλλον. Γίνεται κατανοητό ότι η συλλογή δεδομένων και η ανάλυση τους σε τέτοιου είδους πρώιμες φάσεις για έναν τουριστικό προορισμό είναι απαραίτητες ώστε να μελετηθεί πώς επιδρά στο συνολικό προϊόν του προορισμού καθώς επίσης και στην τοπική οικονομία και κοινωνία.Τεκμήριο Έρευνα ικανοποίησης ταξιδιωτών στην περιοχή του Δήμου Μαλεβιζίου.(ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Επιστημών Διοίκησης και Οικονομίας (ΣΕΔΟ), ΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων Φιλοξενίας και Τουρισμού, 2024-07-31) Στρατήγης, Ιωάννης; Stratigis, Ioannis; Αποστολάκης, Αλέξανδρος; Apostolakis, AlexandrosΑπαραίτητη για την ανάπτυξη του ήδη υπάρχοντος τουριστικού προϊόντος, είναι η έρευνα ικανοποίησης των ταξιδιωτών στο δήμο Μαλεβιζίου για το 2022 . Μέσω αυτής οι τοπικοί φορείς αλλά και οι τουριστικές επιχειρήσεις μπορούν να βελτιώσουν τον τρόπο προσέγγισης των τουριστών. Η έρευνα αφορά την επίσκεψη στο δήμο Μαλεβιζίου και την ικανοποίηση των ταξιδιωτών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους. Συλλέγει στοιχεία και πληροφορίες για τα καταναλωτικά πρότυπα και τους παράγοντες από τους οποίους επηρεάστηκαν οι επισκέπτες ώστε να επιλέξουν τον συγκεκριμένο προορισμό. Επίσης αναλύεται το αν έχουν επισκεφθεί ξανά το νησί, ενώ παράλληλα εξετάζονται τα ποιοτικά και ποσοτικά στοιχεία που τους ώθησαν στην επιλογή αυτή. Έπειτα, γίνεται μια εκτενέστερη ανάλυση αναφορικά με τον τουρισμό του Δήμου. Τα στοιχεία που εξετάζονται αφορούν τον αριθμό των επισκέψεων που ίσως έχουν πραγματοποιηθεί στο ίδιο μέρος, τις ημέρες παραμονής, τον αριθμό των ατόμων ανά οικογένεια, τις διανυκτερεύσεις και τον τύπο των καταλυμάτων. Ακόμη, δίνεται έμφαση στο εισόδημα του επισκέπτη αλλά και στο ποσό που έχει σκοπό να ξοδέψει στις διακοπές γενικότερα και ειδικότερα στην αγορά τοπικών προϊόντων. Στο τελευταίο στάδιο, έγινε χρήση του SPSS ώστε να παρουσιαστεί η στατιστική ανάλυση της πρωτογενούς έρευνας. Πηγή της ανάλυσης αυτής αποτελούν τα ερωτηματολόγια που μοιράστηκαν στον Δήμο Μαλεβιζίου την καλοκαιρινή περίοδο του 2022.Τεκμήριο Η επίδραση των τοπικών προϊόντων και της γαστρονομίας στην ταξιδιωτική εμπειρία. Η περίπτωση των επισκεπτών στην Κρήτη.(ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Επιστημών Διοίκησης και Οικονομίας (ΣΕΔΟ), Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και Τουρισμού, 2024-07-22) Απλαδάς, Γεώργιος; Apladas, Georgios; Αποστολάκης, Αλέξανδρος; Apostolakis, AlexandrosΗ προτεινόμενη διδακτορική έρευνα αποσκοπεί στη μελέτη του ολιστικού αντίκτυπου της αξίας των τοπικών προϊόντων της Κρήτης στις αντιλήψεις, τις στάσεις και την εμπειρία των επισκεπτών (τουριστών) στην Κρήτη, τόσο πριν, κατά τη διάρκεια όσο και μετά το ταξίδι τους. Τα τοπικά προϊόντα θεωρούνται πολύτιμος πόρος στον τουρισμό, ο οποίος μπορεί να χρησιμοποιηθεί από παρόχους υπηρεσιών, όπως εστιατόρια και ξενοδοχεία, καθώς και από περιφερειακές και εθνικές οργανώσεις ανάπτυξης τουρισμού για δραστηριότητες προώθησης και ανάπτυξης τουριστικών προορισμών. Η "τοπική γαστρονομία" έχει το δυναμικό να ενισχύσει την εμπειρία των επισκεπτών, συνδέοντάς τους με την περιοχή προορισμού και τον πολιτισμό της. Η σύγχρονη βιβλιογραφία εξετάζει τη σχέση των παραδοσιακών και τοπικών προϊόντων (φαγητών και ποτών) με τον τουρισμό και ειδικότερα με την εμπειρία των επισκεπτών. Η διατριβή αποσκοπεί να αποδείξει τους υποκείμενους παράγοντες της εικόνας του φαγητού του προορισμού της Κρήτης και τη σχέση μεταξύ της εικόνας του προορισμού και της πρόθεσης των ταξιδιωτών. Στην ουσία, επιδιώκεται η καθορισμός της σημασίας του γαστρονομικού τουρισμού και πώς τα τοπικά προϊόντα μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως εργαλείο για την απόκτηση ενός προορισμού. Σε αυτό το πλαίσιο, θα τεθούν ατομικοί ερευνητικοί στόχοι που σχετίζονται με την επίδραση των τοπικών προϊόντων σε κάθε στάδιο της διαδικασίας αγοράς των επισκεπτών. Το προτεινόμενο πρόγραμμα έρευνας ορίζεται στην ευρύτερη περιοχή της Κρήτης, μία από τις πιο δημοφιλείς τουριστικές προορισμούς στη Μεσόγειο, η οποία παράγει τοπικά προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας, συνδεδεμένα με τη μεσογειακή διατροφή και αναγνωρίζονται διεθνώς. Αναμένεται ότι η προτεινόμενη διατριβή θα συμβάλει στον ευρύτερο τομέα του μάρκετινγκ τουρισμού παρέχοντας αποτελέσματα που αφενός θα επαληθεύουν υπάρχοντα θεωρητικά μοντέλα ή θα προτείνουν νέα, και αφετέρου θα παρέχουν για πρώτη φορά εμπειρικά δεδομένα από την περιοχή της Κρήτης, τα οποία θεωρούνται πολύτιμα για τη μεταρρύθμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.Τεκμήριο Πράσινο μάρκετινγκ, επιρροή στη συμπεριφορά των καταναλωτών για την αγορά γεωργικών προϊόντων.(ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Μηχανικών (ΣΜΗΧ), ΔΠΜΣ Οργάνωση και Διοίκηση για Μηχανικούς, 2024-08-01) Γαλαύτης, Απόστολος; Galaftis, Apostolos; Αποστολάκης, Αλέξανδρος; Apostolakis, AlexandrosΤις τελευταίες δεκαετίες, τόσο οι καταναλωτές όσο και οι παραγωγοί έχουν εκφράσει ανησυχίες σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των προϊόντων. Το πράσινο μάρκετινγκ αναφέρεται στην προώθηση αντικειμένων που πιστεύεται ότι είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον από άλλα. Η πρακτική του πράσινου μάρκετινγκ έχει κερδίσει σημαντική έλξη στη σημερινή αγορά. Το πράσινο μάρκετινγκ επικεντρώνεται στην προώθηση περιβαλλοντικά βιώσιμων προϊόντων για την κάλυψη των καταναλωτικών απαιτήσεων και επιθυμιών των πελατών. Δεδομένου ότι το πράσινο μάρκετινγκ ενθαρρύνει τις επιχειρήσεις να αναλάβουν την κοινωνική ευθύνη πιο σοβαρά, μπορεί να θεωρηθεί ως μια μορφή εταιρικής κοινωνικής ευθύνης. Σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας είναι να μελετηθεί η επίδραση του πράσινου μάρκετινγκ στην συμπεριφορά των καταναλωτών των αγροτικών προϊόντων. Μέσω της βιβλιογραφικής ανασκόπησης προέκυψε ότι πολλοί αγρότες ενδιαφέρονται για το περιβάλλον, χρησιμοποιούν σε μικρό βαθμό φυτοφάρμακα και οργανικά λιπάσματα, που δεν βλάπτουν τη γη από άλλες χρήσεις. Επίσης, βρέθηκε ότι οι πελάτες αναζητούν βιολογικά είδη κατά τη διάρκεια των διαφημιστικών καμπανιών.