Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Banagi, Evangelia"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Η ενσυναίσθηση στην πρακτική της κοινωνικής εργασίας. Μια ποιοτική μελέτη σε κοινωνικούς/κες λειτουργούς στο χώρο της υγείας.(Τ.Ε.Ι. Κρήτης, Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Π), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, 2017-04-06) Μίκιτς, Μίλιτσα; Μπαναγή, Ευαγγελία; Mikits, Militsa; Banagi, EvangeliaΕισαγωγή: Η ενσυναίσθηση στην κοινωνική εργασία είναι ένας από τους σημαντικούς παράγοντες που επιφέρουν αλλαγή στον/ην θεραπευόμενο/η, ωστόσο στην Ελλάδα δεν έχουν πραγματοποιηθεί ακόμα εις βάθος επιστημονικές έρευνες που να αναλύουν το φαινόμενο και να αναδεικνύουν την σπουδαιότητα της. Η σκέψη αυτή μας οδήγησε στην διεξαγωγή αυτής της έρευνας για την διερεύνηση της ενσυναίσθησης στην πρακτική της κοινωνικής εργασίας, έτσι όπως αυτή χρησιμοποιείται από επαγγελματίες κοινωνικούς/κες λειτουργούς. Μεθοδολογία: Πραγματοποιήθηκε ποιοτική έρευνα με την χρήση ημι – δομημένων συνεντεύξεων, ο πληθυσμός μελέτης είναι οι κοινωνικοί/κες λειτουργοί οι οποίοι εργάζονται στις δημόσιες υπηρεσίες υγείας της Κρήτης και το δείγμα 12 κοινωνικοί/κες λειτουργοί. Τα ερευνητικά ερωτήματα της μελέτης αφορούν πώς περιγράφουν οι κοινωνικοί/κες λειτουργοί την ενσυναίσθηση και πώς περιγράφουν την ενσυναίσθηση όταν ασχολούνται με άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Για την ανάλυση των δεδομένων καταγράφθηκαν αρχικά οι απαντήσεις, ακολούθησε η ταξινόμηση τους και τέλος έγινε η εύρεση κοινών κατηγοριών και κωδικών. Αποτελέσματα: Από τα αποτελέσματα της μελέτης φαίνεται ότι υπάρχει διαφορά όταν οι κοινωνικοί/κες λειτουργοί αντιμετωπίζουν κάτι οικείο σε αντίθεση με κάτι που δεν έχουν προηγούμενη εμπειρία. οι δυσκολίες που τους εμποδίζουν όταν οι ίδιοι περνάνε δύσκολη προσωπική περίοδο και οι συνέπειες στην εργασία τους. Σημασία επίσης δίνεται στην εκπαίδευση του/της επαγγελματία για τις δεξιότητες της ενσυναίσθησης και στο βασικό ρόλο που παίζει η εμπειρία. Αναδεικνύεται και η δύναμη της επιστημονικής ομάδας και η συνεργασία μεταξύ των επαγγελματιών για αλληλοτροφοδότηση πληροφοριών και απόψεων. Συμπεράσματα: Η ικανότητα του επαγγελματία να νιώσει ενσυναίσθηση προς τον πελάτη αλλά να μην ταυτιστεί μαζί του, έχει σαν σημαντικό παράγοντα την εμπειρία του, και είναι πιθανόν να οδηγηθεί σε επαγγελματική κόπωση. Για να αυξηθούν οι δεξιότητες ενσυναίσθησης χρειάζεται εμπειρία με τα περιστατικά. Οι επαγγελματίες φάνηκε να έχουν ανάγκη από μια πιο στενή συνεργασία μεταξύ τους, όπου θα μοιράζονται το βάρος. Ενώ παρατηρήθηκε και μια ‘‘ευαισθησία’’ όταν εργάζονται με πελάτες/τισσες που έχουν κοινό πρόβλημα με αυτούς/ές.