Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Bervanaki, Ourania"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Η διδασκαλία της ενδοοικογενειακής βίας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.(Τ.Ε.Ι. Κρήτης, Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Π), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, 2017-03-31) Καρλή, Ειρήνη; Μπερβανάκη, Ουρανία; Karli, Eirini; Bervanaki, OuraniaΗ πτυχιακή μας εργασία έχει τίτλο «Η Διδασκαλία της Ενδοοικογενειακής Βίας στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση» και χωρίζεται σε δύο μέρη, το θεωρητικό και το ερευνητικό. Το θεωρητικό μέρος αποτελείται από δύο κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο, γίνεται αναφορά στον ορισμό της ενδοοικογενειακής βίας, στις μορφές που μπορεί να λάβει και στα είδη της βίας. Επίσης, αναλύονται τα αίτια της ενδοοικογενειακής βίας καθώς και οι συνέπειες και τα προφίλ των θυτών και των θυμάτων. Αναφορά γίνεται και στην ισχύουσα νομοθεσία σχετικά με την ενδοοικογενειακή βία σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Το δεύτερο κεφάλαιο αναφέρεται στη δομή και λειτουργία της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε χώρες του εξωτερικού και περιλαμβάνει την οργάνωση και τη δομή των προγραμμάτων σπουδών και μαθημάτων που σχετίζονται με την ενδοοικογενειακή βία. Το ερευνητικό μέρος αφορά στη μελέτη, που είχε ως σκοπό την διερεύνηση της συχνότητας και των χαρακτηριστικών της διδασκαλίας των μαθημάτων που σχετίζονται με την διαχείριση της ενδοοικογενειακής βίας στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, μέσα από θεματική ανασκόπηση στα τμήματα του 1ου και 3ου επιστημονικού πεδίου. Διερευνήθηκαν οι απόψεις των διδασκόντων προκειμένου να αναγνωριστούν οι ελλείψεις και οι ανάγκες στην εκπαίδευση των επαγγελματιών που μελλοντικά θα κληθούν να αντιμετωπίσουν περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας. Χρησιμοποιήθηκαν ποιοτικές μέθοδοι έρευνας και θεματική ανασκόπηση για την εύρεση μαθημάτων σχετικά με την ενδοοικογενειακή βία, στα τμήματα Κοινωνικών Επιστημών, Επιστημών Εκπαίδευσης, στις Συμπεριφορικές Επιστήμες και στις Νομικές Επιστήμες και Επιστήμες Υγείας. Η θεματική ανασκόπηση εξέταζε τα γενικά χαρακτηριστικά, την θεματολογία και το περιεχόμενο των μαθημάτων. Οι προσωπικές συνεντεύξεις με τους διδάσκοντες εξέταζαν τις μεθόδους διδασκαλίας των μαθημάτων, την αξιολόγηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων καθώς και τις δυσκολίες και τρόπους βελτίωσης της εκπαίδευσης των σπουδαστών. Μέσα από την θεματική ανασκόπηση στο 1ο επιστημονικό πεδίο, διερευνήθηκαν 35 τμήματα, από τα οποία, στα 8 τμήματα διδάσκονταν 16 μαθήματα σχετικά με την ενδοοικογενειακή βία και στο 3ο επιστημονικό πεδίο διερευνήθηκαν 22 τμήματα, στα οποία, σε 4 τμήματα διδάσκονταν 10 μαθήματα. Από τα αποτελέσματα των προσωπικών συνεντεύξεων προέκυψε ότι οι επαγγελματίες δεν εκπαιδεύονται 6 επαρκώς σε προπτυχιακό επίπεδο σπουδών για να μπορούν να διαχειριστούν περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας, εφόσον δεν αποκτούν προσόντα και δεν εφοδιάζονται με δεξιότητες. Σε προπτυχιακό επίπεδο σπουδών οι φοιτητές δεν αποκτούν ειδίκευση αλλά γενικές γνώσεις. Η ειδίκευση επιτυγχάνεται μέσα από την εργασιακή εμπειρία ή την επαφή με σχετικά πλαίσια με κακοποιημένα άτομα και την βιωματική εκπαίδευση σε θέματα ενδοοικογενειακής βίας.