Λογότυπο αποθετηρίου
  • Ελληνικά
  • English
  • Σύνδεση
Λογότυπο αποθετηρίου
  • Κοινότητες & Συλλογές
  • Όλο το DSpace
  • Ελληνικά
  • English
  • Σύνδεση
  1. Αρχική
  2. Πλοήγηση Ανά Συγγραφέα

Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Bounakis, Ioannis"

Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
  • Φόρτωση...
    Μικρογραφία εικόνας
    Τεκμήριο
    Σχεδιασμός συστήματος έγκαιρης προειδοποίησης και αντιμετώπισης ακραίων καιρικών φαινομένων με χρήση μη επανδρωμένων αεροσκαφών και μετεωρολογικών ραντάρ.
    (ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., Σχολή Γεωπονικών Επιστημών (ΣΓΕΠ), ΠΜΣ Εφαρμοσμένη Επιστήμη και Τεχνολογία στη Γεωπονία, 2022-03-29) Μπουνάκης, Ιωάννης; Bounakis, Ioannis
    Τα πλημμυρικά φαινόμενα παρουσιάζονται με μεγαλύτερη συχνότητα αλλά και ένταση στην εποχή μας. Η κλιματική αλλαγή είναι ο παράγοντας εκείνος που προκαλεί την συχνότερη και εντονότερη εμφάνιση των συγκεκριμένων φαινομένων. Οι οικονομικές συνέπειες αλλά και οι απώλειες σε ανθρώπινες ζωές τα τελευταία χρόνια στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν σημαντικές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το ύψος των συνολικών οικονομικών απωλειών για τα κράτη που απαρτίζουν τον ΕΟΧ-33 που ξεπέρασαν τα 345 δισεκατομμύρια ευρώ και οφείλονταν τόσο σε υδρολογικά όσο και μετεωρολογικά γεγονότα, κατανεμημένα ισόποσα. Στην Ελλάδα από το 1980 έως και το 2017 καταγράφηκαν 2.431 θάνατοι από τα ακραία καιρικά φαινόμενα. Για την μείωση των ακραίων καιρικών φαινομένων και πιο συγκεκριμένα της έντονης βροχόπτωσης που μπορεί να προξενήσει πλημμύρες, μια σύγχρονη μέθοδος είναι η τροποποίηση των μετεωρολογικών συστημάτων που την προκαλούν μέσω της χρήσης Συστημάτων Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΣμηΕΑ) σε συνδυασμό με φορητό ραντάρ. Παρότι από την δεκαετία του 2010 έχουν αναπτυχθεί και χρησιμοποιηθεί σε πειραματικές εφαρμογές αρκετά ΣμηΕΑ σταθερής πτέρυγας, δεν έχουν αξιοποιηθεί στην ίδια κλίμακα τα ελικοφόρα. Ως εκ τούτου, σκοπός της παρούσας διατριβής είναι ο σχεδιασμός ενός ολοκληρωμένου συστήματος έγκαιρης προειδοποίησης και αντιμετώπισης των ακραίων καιρικών φαινομένων με τη χρήση μη επανδρωμένων αεροσκαφών (ελικοφόρων) και κινητού επίγειου μετεωρολογικού ραντάρ. Στην παρούσα διατριβή γίνεται μιας εκτενής αναφορά σε υφιστάμενες τεχνολογίες τροποποίησης των καιρικών φαινομένων που βρίσκονται είτε σε πειραματικό στάδιο είτε έχουν εφαρμοστεί σε μεγάλη κλίμακα και αναλύονται τόσο οι μέθοδοι όσο και τα υλικά που χρησιμοποιούνται κατά την εφαρμογή στο νέφος της κάθε τεχνολογίας. Η βιβλιογραφική έρευνα έδειξε ότι τα ελικοφόρα ΣμηΕΑ αποτελούν μια ενδιαφέρουσα λύση καθώς παρέχουν την δυνατότητα προσέγγισης του νέφους με ακρίβεια. Επιπροσθέτως, παρέχουν την δυνατότητα της αιώρησης (hovering) η οποία παρέχει βέλτιστα αποτελέσματα κατά την απελευθέρωση του ψεκαστικού διαλύματος στοχευμένα στο σημείο που υπάρχει η μεγαλύτερη συγκέντρωση μέσα στο νέφος. Επιπλέον, ο συνδυασμός του συγκεκριμένου ΣμηΕΑ με το φορητό ραντάρ, παρέχει εξαιρετικά αποτελέσματα τόσο για την έγκαιρη ανίχνευση του νέφους όσο και για την σταθερή παρακολούθηση του. Ως εκ τούτου στην παρούσα διπλωματική διατριβή παρουσιάζεται ένα ολοκληρωμένο σύστημα που έχει ως σκοπό τόσο την πρόβλεψη των ακραίων καιρικών φαινομένων όσο και την μείωση των επιπτώσεων τους μέσω της τροποποίησης των καιρικών φαινομένων. Τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν περιλαμβάνουν την ανάλυση SWOT για την ανάλυση του εσωτερικού αλλά και εξωτερικού περιβάλλοντος, καθώς επίσης την περίοδο αποπληρωμής (Payback Period - PP), το λογιστικό ρυθμός απόδοση χρημάτων (Accounting Rate of Return - ARR), την καθαρή παρούσα αξία (Net Present Value - NPV), τον εσωτερικό ρυθμό απόδοσης (Internal Rate of Return - IRR), και τον δείκτη κερδοφορίας (Profitability Index - PI) για την οικονομοτεχνική αξιολόγηση του ολοκληρωμένου συστήματος. Επιπροσθέτως, υπολογίστηκαν οι αποσβέσεις παγίων στοιχείων αλλά και το νεκρό σημείο της συγκεκριμένης εφαρμογής ως μέτρο σύγκρισης με τα προαναφερόμενα εργαλεία χρηματοοικονομικής αξιολόγησης. Επιπλέον, γίνεται καθορισμός του βέλτιστου σημείου ανάπτυξης του ραντάρ αλλά και του ΣμηΕΑ με χρήση GIS για την αξιοποίηση στο έπακρο της εμβέλειας τους. Στη συνέχεια παρουσιάζεται η μελέτη περίπτωσης εφαρμογής του συστήματος στο Ν. Χανίων, καθώς και οικονομικά στοιχεία από τα καταστροφικά φαινόμενα που έπληξαν το νομό τα τελευταία 20 έτη. Ακολουθεί μια εκτενείς ανάλυση των επιμέρους τμημάτων που αποτελούν το ολοκληρωμένο σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης και αντιμετώπισης των ακραίων καιρικών φαινομένων με εκτενή ανάλυση των επιμέρους τμημάτων που αποτελούν το ΣμηΕΑ καθώς και αναλυτική κοστολόγηση τους. Επιπλέον, παρουσιάζεται το διάγραμμα ροής, όπου αποτυπώνονται οι ενέργειες με την σειρά που λαμβάνουν χώρα με σκοπό την ολοκλήρωση μιας πλήρως διαδικασίας του ολοκληρωμένου συστήματος και αφού έχουν όλα τα επιμέρους τμήματα διασυνδεθεί. Τέλος, παρουσιάζονται τα συμπεράσματα της μελέτης περίπτωσης, όπου υπολογίστηκαν οι αξίες και οι αποσβέσεις των τμημάτων του ολοκληρωμένου συστήματος σε βάθος 39 ετών. Το συγκεκριμένο εγχείρημα κατά την φάση του σχεδιασμού του, έχει ήδη προβεί στη στοχοθέτηση των ενεργειών που πρέπει να λάβουν χώρα, κατατάσσοντας τις με βάση το χρόνο υλοποίησης τους σε βραχυχρόνιους, όπου αναλύονται σε παραγωγικούς, οικονομικούς και κοινωνικούς στόχους αλλά και στρατηγικούς στόχους.  

Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης ΕΛΜΕΠΑ, Τηλ: (+30) 2810 379330, irepository@hmu.gr

  • Οδηγίες Χρήσης
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική cookies
  • ΕΛΜΕΠΑ

Copyright © 2025, Τμήμα Υποστήριξης Εκπαιδευτικών Διαδικασιών, ΕΛΜΕΠΑ | Βασισμένο στο Dspace