Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Charalampakos, Orestis"
Τώρα δείχνει 1 - 2 of 2
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Design and development of user-friendly authoring tool for location based treasure hunts.(Τ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών (Σ.Τ.Εφ), ΠΜΣ Πληροφορική και Πολυμέσα, 2018-10-23) Charalampakos, Orestis; Χαραλαμπάκος, ΟρέστηςLocation based games can be a very attractive way to make the participants discover new places, learn about their history, or just play around! In a treasure hunt, riddles guide the players from point to point. The creator determines the content and the scope of the game, set the riddles and the places that must be found. Physical playground, mixed with the use of mobile technology can create location-based games with rich content, digital and physical. Creators of such games are not programmers, may have not knowledge of developing app-game with theirs content. An authoring tool for location-based games must be used by those people to create their games. This tool must be user-friendly, so the creator can easily design a game with his content. This master thesis refers at the development of a web-platform authoring tool for location-based scavenger hunt games. There are two main sections in this project a) the web platform for the design of a game and overview a gameplay, b) a mobile app for the gameplay. The platform provides to the creator an interactive map. By clicking on this map, the creator is setting a point in the requested area. There are four types of point, the starting point, the point of interest, the help point and the ending point. The digital content of a point-riddle is text, image, video, URLs. The game will be consisted by those different spots of interest. Through overview a coordinator can supervise a specific gameplay of a game. The mobile app is used to present the designed games. A user can select the game through the app and create an instance of a game or participate in an already created instance. The app support team gameplay. This authoring tool can be also used by teachers for creating location-based treasure hunts with rich content for educational purposes.Τεκμήριο Δημιουργία εργαστηριακών ασκήσεων για το μάθημα "Δίκτυα Υπολογιστών"(Τ.Ε.Ι. Κρήτης, Τεχνολογικών Εφαρμογών (Σ.Τ.Εφ), Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε., 2016-06-03) Χαραλαμπάκος, Ορέστης; Charalampakos, OrestisΣτόχος της πτυχιακής εργασίας είναι η δημιουργία μιας σειράς εργαστηριακών ασκήσεων για την επίδειξη των επιμέρους στρωμάτων και λειτουργιών ενός δικτύου TCP/IP. Κάθε άσκηση θα αναφέρεται σε ένα συγκεκριμένο δικτυακό στρώμα ή λειτουργία και θα περιλαμβάνει μια εισαγωγική θεωρητική περιγραφή, την πειραματική δικτυακή διάταξη που θα ελέγχεται κάθε φορά, τη διαδικασία και τα βήματα που θα πρέπει να εφαρμοστούν από τον ασκούμενο και τέλος ένα σύνολο ερωτήσεων (και των αντίστοιχων απαντήσεων) που θα καθοδηγούν τον ασκούμενο να παρατηρήσει και να ερμηνεύσει συμβάντα δικτυακής φύσεως χαρακτηριστικά των υπό μελέτη πρωτοκόλλων και λειτουργιών. Οι ασκήσεις αυτές θα δημιουργηθούν με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι έτοιμες να εισαχθούν σε Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης που υποστηρίζουν πρότυπο SCORM (content packaging) και να ακολουθούν τη φιλοσοφία της flipped διδασκαλίας όπου μέρος του φόρτου εργασίας εκπονείται πριν τη διεξαγωγή του εργαστηρίου.