Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Chela, Spilitsa"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Η διερεύνηση των αναγκών γονέων ατόμων με νοητική υστέρηση στο νομό Μεσσηνίας.(ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, 2021-03-29) Καραντάκου, Ιωάννα; Μάρκου, Κυριακή; Πασχάλη, Κυριακούλα; Χελά, Σπηλίτσα; Karantakou, Ioanna; Markou, Kyriaki; Paschali, Kyriakoula; Chela, SpilitsaΗ νοητική υστέρηση είναι μια κατάσταση που διαμορφώνει ένα ιδιάζον πλαίσιο ζωής όχι μόνο για το άτομο που πάσχει, αλλά και για την οικογένεια στην οποία αυτό ανήκει. Κι αυτό, διότι ένα άτομο που φέρει κάποιας μορφής νοητική υστέρηση, στις περισσότερες περιπτώσεις, είναι εξαρτημένο από άλλα άτομα για να εκτελεί τις λειτουργίες που απαιτεί η καθημερινότητά του. Μια τέτοια κατάσταση επιφέρει συνέπειες ποικίλων μορφών οι οποίες εκτείνονται από αμιγώς οικονομικές σε ψυχολογικές και κοινωνικές. Όταν υπάρχει ένα παιδί, ή και περισσότερα, με νοητική υστέρηση σε μια οικογένεια, τότε η οικογένεια αυτή χρειάζεται επιπλέον πόρους για την περίθαλψη του παιδιού ή των παιδιών, ενώ ταυτόχρονα, πρέπει να διαχειριστεί και την ψυχολογική επιβάρυνση που δημιουργεί μια τέτοια συνθήκη. Η εκδήλωση και η ένταση της νοητικής υστέρησης εξαρτώνται από μια σειρά παραγόντων που αφορούν στην κληρονομικότητα, τις περιβαλλοντικές συνθήκες, αλλά και σε στοιχεία που δεν έχουν ακόμη πλήρως εντοπιστεί. Σε κάθε περίπτωση όμως, ανακύπτουν σημαντικές ανάγκες για τις οικογένειες που περιλαμβάνουν παιδί ή παιδιά με νοητική υστέρηση. Η παρούσα εργασία εστιάζει συγκεκριμένα, στον εντοπισμό των αναγκών των γονέων παιδιών με νοητική υστέρηση. Στα πλαίσια του εντοπισμού ισχυρής τεκμηρίωσης γύρω από το ζήτημα αυτό, πραγματοποιήθηκε πρωτογενής έρευνα με την συμμετοχή 72 γονέων παιδιών με νοητική υστέρηση όπου διαπιστώθηκε η ανάγκη για οικονομική, ψυχολογική και κοινωνική υποστήριξη προς τους γονείς αυτούς.