Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Daktylidis, Antonis"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Σύστημα ψεκασμού βενζινοκινητήρων και πετρελαιοκινητήρων.(Τ.Ε.Ι. Κρήτης, Τεχνολογικών Εφαρμογών (Σ.Τ.Εφ), Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Τ.Ε., 2014-11-11T11:45:03Z) Δακτυλίδης, Αντώνης; Daktylidis, AntonisΗ παρούσα προτεινόμενη πτυχιακή εργασία αφορά στα συστήματα ψεκασμού καυσίμου των μηχανών εσωτερικής καύσης, όταν το καύσιμο είναι η βενζίνη ή το πετρέλαιο. Με την έλευση της ηλεκτρονικής επανάστασης, τα μηχανικά συστήματα αντικαταστάθηκαν από ισχυρά ολοκληρωμένα συστήματα, αρχικά αναλογικά και έπειτα ψηφιακά, τα οποία αναλαμβάνουν τον έλεγχο λειτουργίας του κινητήρα. Η δημιουργία και η ανάπτυξη του συστήματος έκχυσης καυσίμου αρχικά αναφερόντα στους πετρελαιοκινητήρες, όμως οι αυξανόμενες απαιτήσεις για την καλύτερη απόδοση, οικονομία καυσίμου και μείωση των ρύπων οδήγησαν στην ανάγκη για ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα έκχυσης βενζίνης στο θάλαμο καύσης που υποστηρίζει την παροχή του μείγματος αέρα-βενζίνης σε κατάλληλη ποσότητα και αναλογία. Κάθε σύστημα έκχυσης είναι σχεδιασμένο και ρυθμισμένο για συγκεκριμένο τύπο καυσίμου, με τα περισσότερα να προορίζονται για κινητήρες πετρελαίου ή βενζίνης. Με την ανάπτυξη των συστημάτων έκχυσης καυσίμου, το ηλεκτρομηχανολογικό υλικό των συστημάτων αυτών έχει γίνει κοινό για τους δύο αυτούς τύπους καυσίμου και οι διαφορετικές ρυθμίσεις επιτυγχάνονται με αλλαγές στο προγραμματιζόμενο λογισμικό τους. Τα κυριότερα συστήματα ψεκασμού είναι τα εξής: K-Jetronic, μηχανικό-υδραυλικό σύστημα ψεκασμού KE-Jetronic, μηχανικό-υδραυλικό σύστημα ψεκασμού με ηλεκτρονικό έλεγχο. L-Jetronic, LE-Jetronic, ηλεκτρονικό σύστημα ψεκασμού Mono-Jetronic, κεντρικός ψεκασμός Monotronic, συνδυασμένο σύστημα ανάφλεξης με πολλαπλό ψεκασμό Όπως στους πετρελαιοκινητήρες η χρονική στιγμή του ψεκασμού του πετρελαίου για την καύση, έτσι και στους βενζινοκινητήρες η χρονική στιγμή που δίνεται ο σπινθήρας σε σχέση με την πορεία του εμβόλου προς το ΑΝΣ (Άνω Νεκρό Σημείο) είναι πολύ κρίσιμη και μεταβάλλεται ανάλογα με τις στροφές και το φορτίο του κινητήρα (προπορεία εναύσεως). Είναι δε πολύ σημαντική ώστε να έχουμε τη μέγιστη δυνατή ισχύ από τον κινητήρα με ταυτόχρονο μικρές εκπομπές ρύπων και οικονομική λειτουργία. Τη δημιουργία του σπινθήρα την κατάλληλη χρονική στιγμή την αναλαμβάνει η μονάδα ελέγχου ανάφλεξης. Προκειμένου να επιτευχθεί η παρουσία σπινθήρα ακριβώς την κατάλληλη χρονική στιγμή, η μονάδα ελέγχου ανάφλεξης συνεργάζεται με διάφορα περιφερειακά εξαρτήματα, τους αισθητήρες. Σταδιακά επήλθε η ενσωμάτωση των δύο συστημάτων ελέγχου για την ανάφλεξη και τον ψεκασμό σε ένα πακέτο συστήματος διαχείρισης του κινητήρα (engine management system), την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (ECU-Electronic Control Unit). Η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου πληροφορείται από τους αισθητήρες για τις συνθήκες - καταστάσεις του κινητήρα και παράγει παλμούς ανάφλεξης και παλμούς στους ψεκαστήρες καυσίμου. Χρησιμοποιούνται τρισδιάστατοι χάρτες για να καθορίσουν τη σχέση μεταξύ ταχύτητας περιστροφής κινητήρα, φορτίου και γωνίας ανάφλεξης (προπορείας). Με τη χωρητικότητα μνήμης που διαθέτουν οι μικροϋπολογιστές επιπλέον ρυθμίσεις - παράμετροι μπορούν να αποθηκευτούν, που σχετίζονται με επιπρόσθετες μεταβολές. Οι αισθητήρες που καταγράφουν όλες τις μεταβολές είναι ίδιου τύπου και χρησιμοποιούνται ταυτόχρονα από την ανάφλεξη και τον ψεκασμό. Τέτοιοι είναι οι αισθητήρες ταχύτητας περιστροφής και θέσης στροφαλοφόρου, φορτίου κινητήρα, θερμοκρασίας κινητήρα, τάσης μπαταρίας, θερμοκρασίας εισερχόμενο αέρα, ανίχνευσης κρουστικής καύσης βαρομετρικής πίεσης, αισθητήρας "λ" κ.α.