Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Delimpasi, Nikoleta"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Η σχέση του στιγμιαίου άγχους που δημιουργείται κατά την εξεταστική περίοδο με την τελική επίδοση-βαθμολογία.(Τ.Ε.Ι. Κρήτης, Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Π), Τμήμα Νοσηλευτικής, 2014-08-24T18:30:24Z) Δελήμπαση, Νικολέτα; Delimpasi, NikoletaΕισαγωγή: Οι φοιτητές βιώνουν πολύ υψηλά και μη αναμενόμενα επίπεδα άγχους στη διάρκεια των εξετάσεων. Όμως, η ύπαρξη του άγχους μπορεί να έχει αρνητικές αλλά και θετικές επιδράσεις στην τελική βαθμολογία. Σκοπός: Η εκτίμηση της πιθανής σχέσης του στιγμιαίου και μόνιμου άγχους με την τελική βαθμολογία των μαθημάτων (εξεταστικής) σε πρωτοετείς φοιτητές Νοσηλευτικής του Τ.Ε.Ι. Κρήτης. Υλικό και μέθοδος: Στην παρούσα συγχρονική μελέτη, η μέση ηλικία των 145 συμμετεχόντων (18,6% φοιτητές και 81,4% φοιτήτριες) ήταν 19,2 ± 2,5. Η αξιολογημένη ελληνική έκδοση της κλίμακας State-Trait Anxiety Inventory for adults χρησιμοποιήθηκε για την εκτίμηση του παροδικού και μόνιμου άγχους σε τέσσερα (4) θεωρητικά μαθήματα. Ο υψηλός βαθμός αξιοπιστίας (Cronbach α=0,895) επέτρεψε την περαιτέρω ανάλυση με τη χρήση των μεθόδων χ2 και Student t για τον καθορισμό των στατιστικώς σημαντικών διαφορών, ενώ με τη μέθοδο Spearman και αυτήν της πολλαπλής γραμμικής παλινδρόμησης ελέγχθηκαν οι συσχετίσεις τους άγχους με τις βαθμολογίες των μαθημάτων - (SPSS 19.0), σε επίπεδο σημαντικότητας p≤0,05. Αποτελέσματα: Οι φοιτήτριες πέτυχαν σημαντικά υψηλότερη συνολική βαθμολογία (5,2 έναντι 4,0, p=0.043) των φοιτητών. Η βαθμολογία των φοιτητών/τριών επηρεάστηκε σε σημαντικό βαθμό αρνητικά από το μόνιμο άγχος, ενώ δε σχετίσθηκε με το παροδικό και το συνολικό άγχος. Από τις βαθμολογίες των μαθημάτων διαπιστώνεται ότι τελικά υψηλότερο παροδικό και συνολικό άγχος σχετίζεται σημαντικά με χαμηλότερη βαθμολογία στην Κοινωνιολογία. Πρακτικά, οι βαθμοί που επιτυγχάνονται στην Κοινωνιολογία συνοδεύονται από σημαντικά μικρότερο άγχος σε σχέση με τις βαθμολογίες των υπόλοιπων τριών μαθημάτων. Συμπέρασμα: Το άγχος που δημιουργείται από τη διαδικασία της "εξεταστικής" δεν επηρεάζει την βαθμολογία, με εξαίρεση το μόνιμο άγχος που πιθανόν εκφράζει έξω-ακαδημαϊκές απαιτήσεις.