Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Desdenaki, Erasmia-Eirini"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Η παραγωγικότητα της εργασίας στις τουριστικές επιχειρήσεις και τα κίνητρα αποδοτικότητας του ανθρώπινου δυναμικού.(ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., Σχολή Επιστημών Διοίκησης και Οικονομίας (ΣΕΔΟ), ΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων Φιλοξενίας και Τουρισμού, 2022-05-10) Δεσδενάκη, Ερασμία-Ειρήνη; Desdenaki, Erasmia-EiriniΤα τελευταία χρόνια μεγάλη είναι η εφαρμογή ερευνών απόψεων των εργαζομένων, και μάλιστα με διαχωρισμό εννοιών όπως έρευνες γνώμης, θέσεων, ηθικού και μέτρησης της ικανοποίησης από την εργασία. Με την δική μας έρευνα αναζητήσαμε απόψεις και αξιολογήσεις εργαζομένων για την εργασία τους στον τουριστικό τομέα προκειμένου να προσεγγίσουμε τα βασικότερα κίνητρα αποδοτικότητας με ευρύτερο στόχο να κατανοήσουμε την σχέση εργαζόμενου, εργασίας και περιβάλλοντος των τουριστικών επιχειρήσεων. Συνιστά μια περιγραφική προσέγγιση της στάσης των εργαζομένων για το εργασιακό περιβάλλον και της επίδρασης των κινήτρων στην απόδοση τους. Ειδικότερα, η παρούσα εργασία περιλαμβάνει δυο μέρη, το μεν πρώτο την βιβλιογραφική ανασκόπηση, το δε δεύτερο την έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε προσωπικό τουριστικών επιχειρήσεων. Στο θεωρητικό κομμάτι αναπτύσσονται θέματα που σχετίζονται με τις τουριστικές επιχειρήσεις και τους ανθρώπινους πόρους τους, γίνεται αναφορά στις ανάγκες τους, στην εκπαίδευσή τους, στα κίνητρα αμοιβών και στην ευρύτερη ανάπτυξή τους. Στο δεύτερο σκέλος παρουσιάζεται η μέθοδος της έρευνας και η ανάλυση των δεδομένων από τα συλλεχθέντα ερωτηματολόγια τα οποία στην πλειοψηφία τους απεστάλησαν ηλεκτρονικά. Τα αποτελέσματα, μας οδηγούν σε σχετικά συμπεράσματα. Μέσω της εργασίας αναζητήσαμε μεθόδους παρακίνησης και πολιτικές διαχείρισης ανθρώπινων πόρων, καθοριστικά για την μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα των τουριστικών επιχειρήσεων, ιδιαιτέρως σήμερα που καθίσταται αναγκαία λόγω των δύσκολων οικονομικών συνθηκών της χώρας και της εμφάνισης απρόβλεπτων συνθηκών (πχ Covid, σεισμοί..) που πλήττουν άμεσα το τουριστικό προϊόν και όλους τους κλάδους της τουριστικής βιομηχανίας μας. Σκοπός, η μέτρηση της αντίληψης, η καταγραφή των απόψεων των μόνιμων και εποχικών τουριστικών υπαλλήλων, καθώς και ο εντοπισμός εργαλείων για την κάλυψη των κενών που δημιουργεί το χάσμα των αντιλήψεων μεταξύ εργοδοτών-εργαζομένων. Εξετάζεται η σπουδαιότητα συγκεκριμένων μεταβλητών παρακίνησης των εργαζομένων από την εργασία τους, κι εν τέλει από τις απαντήσεις προσπαθούμε να κατανοήσουμε πόσο σημαντικό θεωρούν οι τουριστικές επιχειρήσεις το ανθρώπινο δυναμικό τους και αν τους δίνουν κίνητρα με ότι μέσα διαθέτουν ή όχι. Αναμφισβήτητα, η ανάγκη αναζήτησης των κατάλληλων κινήτρων προέρχεται από την αναγνώριση της αξίας του ανθρώπινου δυναμικού της επιχείρησης. ✓ Πόσο έχει κατανοήσει αυτήν την αξία η τουριστική μονάδα στην οποία εργάζεται το ανθρώπινο δυναμικό; ✓ Πραγματοποιούνται αξιολογήσεις απόδοσης; ✓ Διεξάγονται συναντήσεις προσωπικού, αν ναι, πόσο συχνά; ✓ Υλοποιούνται εκπαιδευτικά προγράμματα; Γνωρίζει η επιχείρηση τις ανάγκες και τις εργασιακές ελλείψεις του κάθε εργαζόμενου ξεχωριστά ώστε να αναζητήσει τις σωστές μεθόδους εκπαίδευσης εντός ή εκτός της εταιρείας; Αυτά και άλλα ερωτήματα, μας οδηγούν στο να βγάλουμε υποθέσεις σχετικά με το ζήτημα που μελετάμε και αρκετά τα περιλάβαμε στο ερωτηματολόγιο της έρευνάς μας για την ανάλυση τους και την διεξαγωγή συμπερασμάτων. «Η αύξηση της παραγωγικότητας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ποιότητα των εργασιακών σχέσεων και των συνθηκών εργασίας, ενώ η καλυτέρευση του εργασιακού περιβάλλοντος συμβάλλει καθοριστικά στην αποδοτικότητα των εργαζομένων». Αυτό ακριβώς, όπως θα διαπιστώσουμε παρακάτω, αποδεικνύουν και τα αποτελέσματα της έρευνάς μας, τα ευρήματα της οποίας ευελπιστώ να βοηθήσουν τις τουριστικές επιχειρήσεις στην κατανόηση της αξίας των κινήτρων και στην διαμόρφωση στρατηγικών σχεδίων για την βελτίωση της αποδοτικότητας και παραγωγικότητας του προσωπικού τους.