Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Dimadi, Paraskevi"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Η αποδοχή των σύγχρονων μύθων για την σεξουαλική επιθετικότητα.(Τ.Ε.Ι. Κρήτης, Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Π), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, 2017-04-10) Δεμερτζή, Χρυσούλα; Δημάδη, Παρασκευή; Demertzi, Chrysoula; Dimadi, ParaskeviΓενικά: Η σεξουαλική επιθετικότητα είναι ένα έγκλημα το οποίο πλήττει στην πλειοψηφία του και τα δύο φύλα ανεξαρτήτως ηλικίας, καταγωγής, θρησκείας και κοινωνικής τάξης αποτελώντας ένα μεγάλο πρόβλημα σε ολόκληρο τον κόσμο. Ένα ζήτημα συνυφασμένο με την σεξουαλική επιθετικότητα είναι οι μύθοι γύρω από αυτή. Οι μύθοι είναι συμπεριφορές και απόψεις που είναι γενικά λανθασμένες, όμως παραμένουν διαχρονικοί και αναφέρονται σε όλες τις κοινωνίες. Η αποδοχή των μύθων γύρω από την σεξουαλική επιθετικότητα είναι ένας παράγοντας που συμβάλλει στην στερεοτυπική αντιμετώπιση του ρόλου του φύλου. Οι έρευνες που έχουν γίνει στην χώρα μας είναι ελάχιστες έτσι ώστε να εκτιμούν το μέγεθος του προβλήματος, ειδικότερα στον χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και της υγείας. Ο σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η εξέταση της αποδοχής των σύγχρονων μύθων για την σεξουαλική επιθετικότητα των σπουδαστών/στριών της Σχολής Επαγγελμάτων Υγείας – Πρόνοιας του Τ.Ε.Ι. Κρήτης. Πιο συγκεκριμένα, μελετώντας το ζήτημα αυτό διερευνάται κατά πόσο οι σπουδαστές/στριες των συγκεκριμένων σχολών υιοθετούν προκαταλήψεις και στερεότυπα γύρω από το θέμα αυτό ή αν είναι ελεύθεροι από τέτοιου είδους σκέψεις. Μεθοδολογία: Το δείγμα μας αποτέλεσαν 322 σπουδαστές/στριες της σχολής Σ.Ε.Υ.Π του Τ.Ε.Ι. Κρήτης, στο Ηράκλειο. Για την υλοποίηση της έρευνας χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο, το οποίο εξέταζε τα κοινωνικο-δημογραφικά χαρακτηριστικά των συμμετεχόντων, και την αποδοχή ή όχι 30 μύθων για την σεξουαλική επιθετικότητα. Το ερωτηματολόγιο που χρησιμοποιήθηκε είναι το το Acceptance of Modern Myths About Sexual Aggression Scale – AMSSA, το οποίο μετέφρασε και στάθμισε στα ελληνικά η κα. Χατζή, καθηγήτρια Κοινωνικής Ψυχολογίας του Πάντειου Πανεπιστημίου δίνοντας την άδεια χρήσης του στην κα. Παπαδάκη Βασιλεία για την διεξαγωγή της έρευνας στην πτυχιακή. Αποτελέσματα: Από τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας προκύπτει ότι οι σπουδαστές/στριες της Σ.Ε.Υ.Π του ΤΕΙ Κρήτης τείνουν να αποδέχονται τους περισσότερους από τους μύθους. Σύμφωνα με τους μέσους όρους κάθε απάντησης φαίνεται πως οι 16 από τους 30 μύθους τυγχάνουν μεγαλύτερης αποδοχής από την πλειοψηφία του δείγματος. Η ηλικία δεν επηρεάζει την αποδοχή των μύθων καθώς δεν βρέθηκαν στατιστικά σημαντικά αποτελέσματα. Το φύλο επηρεάζει την αποδοχή ή μη των μύθων και μάλιστα φαίνεται από την διαφορετική στάση που τηρούν οι γυναίκες, οι οποίες διαφωνούν στους περισσότερους μύθους συγκριτικά με τους άνδρες. Ακόμα, το τμήμα επηρεάζει την αποδοχή ή μη των μύθων. Διαπιστώθηκε ότι οι σπουδαστές/στριες Κοινωνικής εργασίας τείνουν να διαφωνούν σε κάποιους μύθους περισσότερο συγκριτικά με τους σπουδαστές/στριες Νοσηλευτικής. Φαίνεται μάλιστα ότι οι σπουδαστές/στριες της Νοσηλευτικής συγκεντρώνουν κατά μέσο όρο πιο μεγάλο σκορ, πράγμα που σημαίνει μεγαλύτερη αποδοχή των μύθων, από αυτό των σπουδαστών/στριών της Κοινωνικής Εργασίας. Οι σπουδαστές/στριες 4ου και άνω έτους να διαφωνούν με κάποιους μύθους περισσότερο σε σύγκριση με τα μικρότερα έτη. Συμπεράσματα: Τα αποτελέσματα της μελέτης θα πρέπει να ληφθούν υπόψη στην όποια προσπάθεια πρόληψης και αντιμετώπισης της αποδοχής των μύθων και των επιπτώσεών τους. Μέσω της εκπαίδευσης των σπουδαστών/στριών θα πρέπει να γίνει πιο ξεκάθαρη η στάση τους για το συγκεκριμένο ζήτημα έτσι ώστε να είναι ακόμα περισσότερο ευαισθητοποιημένοι. Εάν λοιπόν, αποκτήσουν μια σταθερή και συνάμα συνειδητή στάση απέναντι στην αποδοχή των μύθων γύρω από την σεξουαλική επιθετικότητα κατά την διάρκεια των σπουδών τους τότε την ίδια στάση θα κρατούν και ως επαγγελματίες.