Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Dimitriou, Nikon"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Γνώσεις πρώτων βοηθειών σχετικά με την αντιμετώπιση ορθοπεδικών κακώσεων σε φοιτητές νοσηλευτικής.(Τ.Ε.Ι. Κρήτης, Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Π), Τμήμα Νοσηλευτικής, 2019-03-12) Δημητρίου, Νίκων; Νικάκη, Χριστίνα; Dimitriou, Nikon; Nikaki, ChristinaΕισαγωγή: Είναι γεγονός ότι η παροχή πρώτων βοηθειών μπορεί να αποβεί σωτήρια για την έκβαση την υγείας και της ζωής ενός ανθρώπου. Οι ορθοπεδικές κακώσεις είναι το πιο συχνό είδος τραυματισμού που όλοι οι άνθρωποι θα υποστούν κάποια στιγμή στην ζωή τους. Η γνώση πρώτων βοηθειών και ειδικά από επαγγελματίες υγείας αλλά και από τον γενικό πληθυσμό, μπορεί να αποβεί σωτήρια για την έκβαση την υγείας και της ζωής ενός ανθρώπου. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να διερευνηθεί ο βαθμός γνώσεων των φοιτητών νοσηλευτικής στις πρώτες βοήθειες για ορθοπεδικές κακώσεις. Υλικό & Μέθοδος: Ο σχεδιασμός της έρευνας βασίστηκε σε περιγραφική μελέτη με εφαρμογή μερικών συσχετίσεων. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη χρήση ερωτηματολογίου αυτό αναφοράς που βασίστηκε σε σχετικές μελέτες, σε φοιτητές τμήματος Νοσηλευτικής, ενός Ανώτατου Ακαδημαϊκού Ιδρύματος. Για τη συλλογή δεδομένων εφαρμόστηκε η δειγματοληψία ευκολίας. Για τη στατιστική ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το πρόγραμμα IBM SPSS 24.0. Υπολογίστηκαν κατανομές συχνοτήτων των βασικών χαρακτηριστικών των φοιτητών και φοιτητριών ελέγχοντας για τυχόν διαφορές μεταξύ φύλων μέσω της μεθόδου χ2. Στις κατανομές εκτιμήθηκαν επίσης για σύγκριση τα 95% διαστήματα εμπιστοσύνης μέσω τεχνικών bootstrap. Ως προς την επίδραση των διαφόρων χαρακτηριστικών και της επιμόρφωσης σε πρώτες βοήθειες των 155 φοιτητών και φοιτητριών της μελέτης με τη βαθμολογία Γνώσεων, έγινε συσχέτιση μέσω πολλαπλής γραμμικής παλινδρόμησης. Αποτελέσματα: Στην παρούσα έρευνα από τους 155 συμμετέχοντες ποσοστό 27,1% ήταν φοιτητές & 72,9% ήταν φοιτήτριες του τμήματος Νοσηλευτικής. Στην ερώτηση αυτοαξιολόγησης των γνώσεων τους στις πρώτες βοήθειες το μεγαλύτερο ποσοστό (43,9%), χαρακτήρισε τις γνώσεις του ως μέτριες. Όσον αφορά την παρακολούθηση σεμιναρίων σχετικών με τις πρώτες βοήθειες κατά το παρελθόν ποσοστό 48,4% είχε παρακολουθήσει σχετικά σεμινάρια ενώ ένα ποσοστό 51,6% απάντησε αρνητικά. ‘Όσον αφορά τις πηγές πληροφόρησης για τις γνώσεις για την παροχή πρώτων βοηθειών μεγαλύτερο ποσοστό (77,4 %) προήλθε από επαγγελματίες υγείας και ακολουθώντας σε αρκετό υψηλό ποσοστό (63,9) από βιβλία/φυλλάδια. Συμπεράσματα: Η εκπαίδευση στις πρώτες βοήθειες μπορεί να βοηθήσει στην ελαχιστοποίηση των επιπλοκών και των μοιραίων εκβάσεων σε τυχαία γεγονότα, όπως είναι οι ορθοπεδικές κακώσεις- ατυχήματα καθώς και την ευσυνείδητη αποφυγή κινδύνων αλλά κατά κύριο λόγο διασφαλίζει την υγεία σε έκτακτες ανάγκες. Ειδικότερα οι φοιτητές νοσηλευτικής θα πρέπει να αποκτήσουν γνώσεις πρώτων βοηθειών μέσα από μία διαρκή δια βίου εκπαίδευση με τη συμμετοχή τους σε Σεμινάρια αναπτύσσοντας τόσο τις θεωρητικές γνώσεις τους όσο και τις αναγκαίες δεξιότητες για την εφαρμογή πρώτων βοηθειών.