Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Dimitriou, Vasiliki-Maria"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Οverbooking και κόστος αδράνειας. Η συμβολή τους στη διοίκηση εποχιακού καταλύματος 4 αστέρων.(ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., Σχολή Επιστημών Διοίκησης και Οικονομίας (ΣΕΔΟ), ΔΠΜΣ Λογιστική και Ελεγκτική, 2020-05-26) Δημητρίου, Βασιλική-Μαρία; Dimitriou, Vasiliki-MariaΗ παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται το μοντέλο κοστολόγησης των ξενοδοχειακών μονάδων resort, δηλαδή των καταλυμάτων που λειτουργούν εποχιακά κατά τους θερινούς μήνες και η επιβάρυνση που δέχονται ως προς τα αποτελέσματά τους από την στρατηγική του overbooking. Καθώς, ο χρόνος διεξαγωγής της λειτούργησε αποτρεπτικά για την ενδελεχή έρευνα και συλλογή δεδομένων, η κάτωθι ανάλυση περιορίστηκε στην περίπτωση μιας ξενοδοχειακής μονάδας τεσσάρων αστέρων στην περιοχή της Κέρκυρας δυναμικότητας 473 δωματίων για τρία συναπτά έτη, 2015 – 2017. Η εργασία διακρίνεται σε τέσσερις ενότητες μέσα από τις οποίες γίνεται κατανοητή η λειτουργία ενός ξενοδοχείου, η κατάλληλη διαδικασία κοστολόγησης για τέτοιου τύπου επιχειρήσεις, με πρακτική εφαρμογή, αναλύεται η θεωρία νεκρού σημείου και πάνω σε αυτή εφαρμόζονται τα δεδομένα της εξεταζόμενης μονάδας για την εξαγωγή συμπεράσματος σε σχέση με τη στρατηγική του overbooking. Η συλλογή δεδομένων για τη σύνθεση της παρούσης επετεύχθη δια των προσωπικών συνεντεύξεων με στελέχη του ξενοδοχείου και μέσω των δημοσιευμένων οικονομικών καταστάσεων της μονάδας. Πέραν των μεθόδων που αναλύονται με δεδομένα του εξεταζόμενου καταλύματος, η εξαγωγή συμπερασμάτων βασίστηκε επίσης στην αναφερόμενη βιβλιογραφία. Η έρευνα στηρίχθηκε στο παράδειγμα μιας ξενοδοχειακής μονάδας για την εξαγωγή συμπεράσματος και θα μπορούσε να αποτελέσει έναυσμα για την ενδελεχή έρευνα επί της κοστολόγησης σε μεγαλύτερο εύρος τύπων δωματίου, τύπων ξενοδοχείου, αλλά και νοοτροπίας αγορών βάσει γεωγραφικής τοποθεσίας. Εν κατακλείδι, αποδεικνύεται ότι η πραγματοποίηση περιορισμένου overbooking επιβραβεύει τους ξενοδόχους, ωστόσο είναι απαραίτητη η συχνή παρακολούθηση της πληρότητας και η χάραξη πελατοκεντρικής στρατηγικής, έτσι ώστε να περιορίζονται τα έμμεσα κόστη, τα οποία αποβαίνουν καθοριστικά για την κρίση της απόφασης ως ορθής ή μη.