Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Dragoumanaki, Georgia"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Μετάφραση και στάθμιση στα ελληνικά του ερωτηματολογίου “DCDDAILY-Q” για την εκτίμηση των αναπτυξιακών διαταραχών κινητικού συντονισμού.(ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., Σχολή Επιστημών Υγείας (ΣΕΥ), ΠΜΣ Προηγμένη Κλινική Πρακτική στις Επιστήμες Υγείας, 2022-06-14) Δραγουμανάκη, Γεωργία; Dragoumanaki, GeorgiaΕισαγωγή: Μία από τις προκλήσεις που συνδέονται με την Αναπτυξιακή Διαταραχή Συντονισμού (ΑΔΣ) είναι η εξεύρεση της κατάλληλης μεθόδου για την αναγνώριση των κινητικών δυσκολιών σε καθημερινές δραστηριότητες. Οι δοκιμές κινητικής επάρκειας χρησιμοποιούνται για την αναγνώριση των κινητικών δυσκολίων των παιδιών καλύπτοντας το κριτήριο I για την κατάταξη στην διαταραχή. Ωστόσο, μεγάλης σπουδαιότητας είναι οι αξιολογήσεις που βασίζονται σε ερωτηματολόγια που εκτιμούν Δραστηριότητες Καθημερινής Ζωής καθώς είναι πιο πρακτικές και εύκολα εφαρμόσιμες, χωρίς κόστος οικονομικό ή ψυχολογικό τόσο για τους γονεις όσο και για τα ίδια τα παιδιά. Επιπρόσθετα ένα ερωτηματολόγιο που μετράει Δραστηριότητες Καθημερινής Ζωής (ΔΚΖ) βάζει την βάση για την ταξινόμηση στο κριτήριο II της Αναπτυξιακής Διαταραχής Συντονισμού. Στόχοι: Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η μετάφραση και στάθμιση του ερωτηματολογίου "Αναπτυξιακή Διαταραχή Συντονισμού Ερωτηματολόγιο Δραστηριοτήτων Καθημερινής Ζωής"(DCD Daily Questionnaire) στην ελληνική γλώσσα ώστε να προσδιοριστούν οι δυσκολίες σε Δραστηριότητες Καθημερινής Ζωής παιδιών με ΑΔΣ. Μέθοδοι: Η μελέτη αυτή έγινε χρησιμοποιώντας δεδομένα δειγματοληψίας ευκολίας και μέθοδο ποσοτικής έρευνας (δηλαδή ερωτηματολόγιο και κινητική δοκιμή μέτρησης). Εκατό ενενήντα ένα ερωτηματολόγια συμπληρώθηκαν από γονείς παιδιών ηλικίας μεταξύ 5 και 8 ετών, εκ των οποίων τα 91 αξιολογήθηκαν και με την Δοκιμή Αξιολόγησης Κίνησης Συστοιχίας για παιδιά (MABC-2). Έγινε χρήση του στατιστικύ πακέτου IΒM SPSS STATISTICS 24.0, ώστε να ποσοτικοποιηθούν και να αναλυθούν τα αποτελέσματα της μελέτης. Το επίπεδο στατιστικής σημαντικότητας τέθηκε στο p<0,05. Οι ψυχομετρικές ιδιότητες της κλίμακας ελέχθηκαν με υπολογισμό του δείκτης αξιοπιστίας Cronbach’s alpha καθώς και με την μέτρηση της εγκυρότητας κριτηρίου και εγκυρότητας εννοιολογικής κατασκευής. Επίσης χρησιμοποιήθηκαν τεχνικές περιγραφικής στατιστικής. Αποτελέσματα: Ο δείκτης αξιοπιστίας alpha του Cronbach εμφάνισε υψηλή εσωτερική συνοχή και στις τρεις κλίμακες του ερωτηματολογίου, όπου υπολογίστηκε ίσος με 0,833 για την κλίμακα συμμετοχή, 0,857 για την κλίμακα Ποιότητα και 0,927 για την κλίμακα Εκμάθηση. Οι κλίμακες Δραστηριοτήτων Καθημερινής Ζωής μεταξύ τους παρουσίασαν μέτρια ώς ισχυρή συσχέτιση και εύρος συσχετίσεων από r=0,35 έως r=0,818. Ο έλεγχος συσχέτισης μεταξύ των κλιμάκων και υποκλιμάκων έδειξε από χαμήλη ως ισχυρή συσχέτιση με τιμές r που κυμαίνονταν από 0,179 έως 0,829. Η συνολική ευαισθησία του ερωτηματολογίου DCDDaily-Q , όταν χρησιμοποιούνται ειδικές βαθμολογίες αποκοπής ηλικίας, υπερβαίνει το 76%. Η ειδικότητα είναι χαμηλότερη στο 67%. Οι προγνωστικοί δείκτες για θετικά δείγματα (PPV) παρουσιάζονται στο 0,70 και οι προγνωστικοί αρνητικοί δείκτες (NPV) είναι 0,73. Συμπεράσματα: Η ελληνική εκδοχή του ερωτηματολογίου αποτελεί αξιόπιστο εργαλείο για την εκτίμηση των Δραστηριοτήτων Καθημερινής Ζωής παιδιών ηλικίας 5 έως 8 ετών. Υψίστης σημασίας κρίνεται η χρήση του στην ανίχνευση της Αναπτυξιακής Διαταραχής Συντονισμού.