Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Efthymiadi, Konstantina"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Εκτίμηση της ποιότητας ζωής οικογενειών παιδιών και εφήβων που πάσχουν από αγχώδεις διαταραχές και ο ρόλος της εκπαίδευσης των γονέων.(ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, 2022-04-14) Γεροθανάση, Βασιλική; Γιοβανόβσκι, Μαρκέλλα; Γουρούνας, Δημήτριος; Ευθυμιάδη, Κωνσταντίνα; Gerothanasi, Vasiliki; Giovanovski, Markella; Gourounas, Dimitrios; Efthymiadi, KonstantinaΗ παρούσα πτυχιακή εργασία αποσκοπεί τόσο στη διερεύνηση της ποιότητας ζωής οικογενειών παιδιών και εφήβων που πάσχουν από αγχώδεις διαταραχές στη πόλη του Ηρακλείου, όσο και να δώσει έμφαση στο ρόλο της εκπαίδευσης των γονέων των παιδιών και εφήβων αυτών στον εντοπισμό των αγχωδών διαταραχών όπως αυτές εκδηλώνονται. Εκτός από την διερεύνηση της ποιότητας και του τρόπου ζωής που έχουν οι γονείς ως φροντιστές παιδιών και εφήβων με αγχώδεις διαταραχές, ως επιμέρους στόχοι της έρευνας είναι η διερεύνηση των γνώσεων τους πάνω σε αυτές, καθώς επίσης και η ανάδειξη προτεινόμενων τρόπων εκπαίδευσης των γονέων, ώστε να αντιλαμβάνονται καλύτερα τέτοιες διαταραχές ως μέσο πρόληψης. Οι αγχώδεις διαταραχές είναι μια ομάδα ψυχιατρικών ασθενειών που αντιμετωπίζουν τα παιδιά της σχολικής ηλικίας. Το άγχος ως έννοια αναφέρεται σε διάφορες μορφές φόβου που νιώθουν τα παιδιά οι οποίες αντιμετωπίζονται ως χρόνιες καταστάσεις. Η εμφάνισή των διαταραχών άγχους ξεκινά είτε από μικρή ηλικία, είτε παρουσιάζονται στο παιδί έπειτα από ένα έντονο γι’ αυτό συμβάν που βίωσε. Διενεργήθηκε ποιοτική έρευνα μέσω ημι-δομημένων συνεντεύξεων στην οποία έλαβαν μέρος έξι (6) γονείς. Μέσω των συνεντεύξεων αρχικά συμπεραίνεται πως ο παράγοντας κληρονομικότητας παίζει καθοριστικό ρόλο στην εμφάνιση αγχώδους διαταραχής σε κάποιο από τα μέλη της οικογένειας. Επίσης προκύπτει η χαμηλή ποιότητα ζωής τόσο του γονέα-φροντιστή, όσο και της ευρύτερης οικογένειας. Επιπλέον αναδεικνύεται η ανάγκη για περισσότερη ενημέρωση και δικτύωση γονέων σχετικά με το άγχος των παιδιών – εφήβων τους, η οποία σηματοδοτεί την ελλιπή εκπαίδευση των γονέων σχετικά με τον τρόπο αναγνώρισης και διαχείρισης των διαταραχών άγχους των παιδιών τους.