Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Fanourgiakis Ioannis"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Διερεύνηση παιχνιδιών σοβαρού σκοπού με στόχο την ενίσχυση των γνώσεων μάνατζμεντ υπηρεσιών υγείας και την απόκτησης διοικητικών δεξιοτήτων του προσωπικού των νοσοκομείων: μια συστηματική ανασκόπηση.(ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Επιστημών Διοίκησης και Οικονομίας (ΣΕΔΟ), ΠΜΣ Διοίκηση και Ψηφιακός Μετασχηματισμός, 2025-01-17) Χατζέα Βασιλική-Ειρήνη; Chatzea Vasiliki-Eirini; Φανουργιάκης Ιωάννης; Fanourgiakis IoannisΤα παιχνίδια σοβαρού σκοπού, είτε σε ψηφιακή είτε σε αναλογική μορφή, αποτελούν εκπαιδευτικά εργαλεία που στοχεύουν σε παιδαγωγικούς ή ενημερωτικούς σκοπούς συνδυάζοντας διασκεδαστικές πτυχές των παιχνιδιών με σοβαρά στοιχεία της μάθησης. Τα παιχνίδια σοβαρού σκοπού αποτελούν μια αναδυόμενη τάση στην ιατρική και νοσηλευτική εκπαίδευση, καθώς παρέχουν ιδανικές συνθήκες προαγωγής της γνώσης και ενίσχυσης των δεξιοτήτων λήψης αποφάσεων και επίλυσης προβλημάτων μέσω της ενεργούς συμμετοχής των εκπαιδευόμενων. Ωστόσο, η ανάπτυξη παιχνιδιών σοβαρού σκοπού στον τομέα του μάνατζμεντ υπηρεσιών υγείας δεν έχει λάβει ιδιαίτερης προσοχής μέχρι σήμερα. Στο πλαίσιο της παρούσας συστηματικής ανασκόπησης, αναπτύχθηκαν συνεκτικοί αλγόριθμοι αναζήτησης και εφαρμόστηκαν στις δυο πιο ενδεδειγμένες επιστημονικές βάσεις δεδομένων (Scopus και PubMed) για να συγκεντρώσουν σχετικά άρθρα που έχουν δημοσιευθεί την τελευταία εικοσαετία. Συνολικά εξήχθησαν 892 αποτελέσματα και, κατόπιν αφαίρεσης διπλοτύπων, ελέγχθηκαν 810 μελέτες. Στο τελικό δείγμα συμπεριλήφθηκαν 34 σχετικά άρθρα, ενώ προστέθηκαν δύο ακόμη δημοσιεύσεις χρησιμοποιώντας τη μέθοδο της χιονοστιβάδας (snowballing technique). Συνολικά, προέκυψαν 36 διαφορετικά παιχνίδια σοβαρού σκοπού από τα οποία το 50% ήταν ψηφιακά και το 50% αναλογικά. Όσον αφορά το σχεδιασμό των παιχνιδιών, το 63.9% ήταν παιχνίδια πολλαπλών παικτών (multiplayer games), ενώ το 44,4% απαιτούσε και τη συνεργασία μεταξύ των παικτών. Ο κύριος μαθησιακός στόχος των παιχνιδιών σοβαρού σκοπού ταξινομήθηκε σύμφωνα με το μοντέλο των τριών δεξιοτήτων για αποτελεσματική διοίκηση του Katz, το οποίο περιλαμβάνει την απόκτηση: τεχνικών (38.9%), διαπροσωπικών (5.5%) και διανοητικών/κριτικών (55.6%) δεξιοτήτων. Επιπρόσθετα πραγματοποιήθηκε ταξινόμηση ως προς τον τύπο των παιχνιδιών σοβαρού σκοπού (κατηγορίες=4), τη θεματολογία τους (κατηγορίες=6) και τη γεωγραφική τους κατανομή (χώρες=19). Η παρούσα συστηματική ανασκόπηση αποσκοπεί να προκαλέσει το ενδιαφέρον και να αναδείξει τη δυνατότητα χρησιμοποίησης των παιχνιδιών σοβαρού σκοπού για τη βελτίωση των γνώσεων και την ενίσχυση των δεξιοτήτων των εργαζομένων που αναλαμβάνουν διευθυντικούς ρόλους και διοικητικά καθήκοντα στα νοσοκομεία. Επιπλέον, στοχεύει να εμπνεύσει ακαδημαϊκούς και φορείς χάραξης πολιτικών υγείας για την υιοθέτηση πρακτικών μάθησης που βασίζονται στο παιχνίδι με σκοπό τη βελτίωση των διοικητικών δεξιοτήτων και τη μετάδοση βασικών εννοιών του μάνατζμεντ σε ένα εύρος εργαζομένων στα νοσοκομεία.