Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Fryganiotis, Nikolaos"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Μοτοσυκλέτα: κατασκευή - δυναμική συμπεριφορά - ασφαλής οδήγηση.(Τ.Ε.Ι. Κρήτης, Τεχνολογικών Εφαρμογών (Σ.Τ.Εφ), Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Τ.Ε., 2014-07-25T11:11:55Z) Φρυγανιώτης, Νικόλαος; Fryganiotis, NikolaosΟ σκοπός της πτυχιακής εργασίας αυτής είναι η ανάλυση της κατασκευής και της δυναµικής συµπεριφοράς της µοτοσυκλέτας, όπως και η ασφαλής οδήγησή της. Επίσης και η απόδειξη ότι είναι ένα όχηµα σταθερό παρόλη τη γενική εικόνα αστάθειας που βλέπουν οι περισσότεροι, άξιος αντικαταστάτης του αυτοκινήτου σε πολλούς τοµείς, αρκεί ο αναβάτης και ο συνεπιβάτης να έχει θέληση και όρεξη, εφόσον είναι πλήρως εκτεθειµένοι στις εξωτερικές συνθήκες. Η εργασία αποτελείται από δύοµέρη. Στο πρώτο αναλύεται η κατασκευή µιαςµοτοσικλέτας και στο δεύτερο η δυναµική της συµπεριφορά. Αναλυτικά για το πρώτοµέρος: Στο πρώτο κεφάλαιο αναλύεται ο ρόλος του πλαισίου, η εξέλιξη του κατά την πάροδο των χρόνων, η κατασκευή και οι διάφοροι τύποι στους οποίους το συναντάµε. Στο δεύτερο κεφάλαιο αναλύεται η επίδραση του κινητήρα στην κατανοµή του βάρους τηςµοτοσικλέτας, οι τύποι των κινητήρων που χρησιµοποιούνται στις µοτοσικλέτες και οι βασικές διατάξεις που χρησιµοποιούνται. Στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται ο διαχωρισµός των επιµέρουςµηχανισµών που όλοιµαζί αποτελούν το σύστηµαµετάδοσης της κίνησης, οι οποίοι είναι: Α) ο συµπλέκτης. Εξηγείται η λειτουργία και τα είδη συµπλεκτών που χρησιµοποιούνται, Β) το κιβώτιο ταχυτήτων. Αναλύεται ο ρόλος του και η λειτουργία του σειριακού κιβωτίου καθώς και του κιβωτίου συνεχούς µεταβαλλόµενης σχέσηςµετάδοσης, Γ) το τελικό σύστηµαµετάδοσης της κίνησης. Τα επιµέρους τµήµατα του, οι διάφοροι τύποι τελικήςµετάδοσης και ακολουθείµια σύγκριση του συστήµατος αλυσίδας-γραναζιών και ατράκτου. Στο τέταρτο κεφάλαιο αναφέρονται ο ρόλος και οι τύποι ψαλιδιών καθώς και τα πλεονεκτήµατα καιµειονεκτήµατά τους. Στο πέµπτο κεφάλαιο εξηγείται η κατασκευή και η λειτουργία του κλασσικού πιρουνιού που συγχρόνως είναι και ηµπροστινή ανάρτηση και ακολουθείµία σύγκρισηµε το ανάποδο πιρούνι. Επίσης αναφέρονται και οι σηµαντικότερες παραλλαγές στις οποίες το συναντάµε. Ακολουθούν οι διάφορες διατάξεις στις οποίες συναντάµε το σύστηµα της πίσω ανάρτησης. Στο έκτο κεφάλαιο γίνεταιµια αναφορά στα τµήµατα που αποτελούν το σύστηµα πέδησης, τα δισκόφρενα που συναντώνται στις περισσότερες µοτοσικλέτες, καθώς και στοABS που κερδίζει συνεχώς έδαφος και χρησιµοποιείται όλο και περισσότερο. Στο έβδοµο κεφάλαιο εξηγείται ο ρόλος των ελαστικών καθώς και η κατασκευή τους που τα κάνει να ξεχωρίζουν από τα ελαστικά των αυτοκινήτων. Τέλος, στο όγδοο κεφάλαιο αναφέρονται τα στοιχεία αεροδυναµικής µοτοσικλετών, ο τρόπος δηµιουργίας της αεροδυναµικής αντίστασης καθώς και τα ιδανικά χαρακτηριστικάµιας αεροδυναµικής επένδυσης(φερινγκ). Αναλυτικά για το δεύτεροµέρος: Στο πρώτο κεφάλαιο αναλύεται η κίνησηµιαςµοτοσικλέτας σε ευθεία τροχιά, οι ροπές και οι δυνάµεις που αναπτύσσονται κατά την κίνηση καθώς και τα γεωµετρικά χαρακτηριστικά της(γωνία κάστερ, όφσετ κ.α). Στο δεύτερο κεφάλαιο αναλύεται η κίνηση τηςµοτοσικλέτας στις στροφές, η επίδραση του στυλ οδήγησης του αναβάτη στη συµπεριφορά της, η γωνία κλίσης καθώς και η επίδραση τηςµορφής των ελαστικών. Στο τρίτο κεφάλαιο, αναφέρονται οι εξισώσεις κίνησης τηςµοτοσικλέτας σε ευθύγραµµη τροχιά, η συµπεριφορά κατά την επιτάχυνση και η σύγκρισηµε την επιτάχυνση ενός αυτοκινήτου, καθώς και τα όρια επιβράδυνσης. Στο τέταρτο και τελευταίο κεφάλαιο αναφέρονται οι τρόποι εξέτασης στις µέρεςµας ώστε να αποκτήσει κανείς άδεια κυκλοφορίαςµοτοσικλέτας. Αναφέρονται επίσης και τρόποι ασφαλούς αλλά και γρήγορης οδήγησης.