Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Fysika, Paraskevi"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Εναλλακτικοί, μη συμβατικοί τρόποι παραγωγής ήχου από το πιάνο.(Τ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Εφαρμοσμένων Επιστημών (Σ.Εφ.Ε), Τμήμα Μηχανικών Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής Τ.Ε. (Ρέθυμνο), 2013-11-25T10:59:38Z) Φυσίκα, Παρασκευή; Σχηματαριώτης, Μιλτιάδης; Fysika, Paraskevi; Schimatariotis, MiltiadisΣτην εργασία αυτή μελετάμε το πιάνο, ένα από τα πιο γνωστά όργανα της δύσης, το οποίο όμως διαθέτει και πολλές άγνωστες στο ευρύ κοινό πτυχές οι οποίες αφορούν τους διαφορετικούς ήχους που μπορεί να παράγει πέρα από τον συμβατικό που όλοι γνωρίζουμε. Το πρώτο μέρος της μελέτης ξεκινά με μια ιστορική αναδρομή στην πορεία και εξέλιξη του πιάνου ανά τους αιώνες. Στη συνέχεια περνά σε μια περιγραφή γύρω από την κατασκευή του οργάνου, αναλύοντας τα στάδια τα οποία ακολουθούνται στο εργοστάσιο, και κλείνει με την ακουστική του οργάνου, αναλύοντας τον τρόπο με τον οποίο παράγει ήχο με τη χρήση χορδών και σφυριών, καθώς και πληροφορίες σχετικά με τις δονήσεις της ηχητικής του πλάκας. Αφού πλέον έχει δοθεί μια αρκετά αναλυτική εικόνα γύρω από το πιάνο, ιστορικά, τεχνικά και επιστημονικά, στη συνέχεια περνάμε στο κύριο μέρος αυτής της μελέτης που αφορά τους εναλλακτικούς – μη συμβατικούς ή διαφορετικά ανορθόδοξους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαμε να παράγουμε ήχους από αυτό το όργανο και εν τέλει, με χρήση αυτών των μεθόδων να ανακαλύψουμε τρόπους μουσικής έκφρασης. Πριν ακόμα περάσουμε στην πρακτικό μέρος, ξεκινάμε με μια ιστορική αναδρομή σχετικά με τις εναλλακτικές, όπως γενικά ονομάζονται, τεχνικές ερμηνείας με χρήση του πιάνου από διάφορους συνθέτες του παρελθόντος. Περιγράφουμε τις διάφορες μεθόδους που χρησιμοποίησαν στις συνθέσεις τους όπως το “Prepared Piano”, “String Piano”, “Tack Piano” κλπ. Η αναδρομή αυτή καταλήγει σε αναφορές χρήσης εναλλακτικών τεχνικών στην σύγχρονη pop μουσική και ακολούθως περιγράφουμε κάποιες περισσότερο πρακτικές λεπτομέρειες εφαρμογής εναλλακτικών τεχνικών. Στο πειραματικό μέρος, σκοπός μας είναι να εφαρμόσουμε κάποιες από τις σημαντικότερες εναλλακτικές τεχνικές πάνω σε ένα πραγματικό πιάνο και να δημιουργήσουμε μία μουσική σύνθεση που θα αποτελείται αποκλειστικά από αυτούς τους ήχους. Ξεκινώντας ηχογραφούμε κάποιες εναλλακτικές τεχνικές χρησιμοποιώντας ένα πραγματικό πιάνο και στη συνέχεια, για να έχουμε ένα πιο πρακτικό και αποδοτικό τρόπο να αξιοποιήσουμε το ηχογραφημένο υλικό στη μουσική μας σύνθεση, δημιουργούμε μια σειρά από software όργανα με βάση το υλικό αυτό. Με τα όργανα αυτά μπορούμε να παίξουμε ζωντανά με τη χρήση ενός MIDI keyboard. Έτσι, χρησιμοποιώντας τις δυνατότητες που μας παρέχει η σύγχρονη μουσική τεχνολογία και χωρίς να χρειαστεί να τροποποιήσουμε ή να καταστρέψουμε ένα πραγματικό πιάνο, συνθέτουμε ένα μουσικό κομμάτι που αποτελείται αποκλειστικά από εναλλακτικούς ήχους πιάνου και το οποίο υπό άλλες συνθήκες θα ήταν αδύνατον να δημιουργηθεί. Μέσα από το μουσικό κομμάτι αλλά και με τα software όργανα που δημιουργήσαμε αναδεικνύουμε τους εναλλακτικούς ήχους του πιάνου και τους παρουσιάζουμε με ένα διαφορετικό τρόπο σε σχέση με το παρελθόν.