Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Giota, Antigoni"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Γνώσεις και αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την δυσλεξία και η αντιμετώπισή της στο σχολικό πλαίσιο.(ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, 2020-07-10) Γιώτα, Αντιγόνη; Ζούλα, Ιωάννα; Giota, Antigoni; Zoula, IoannaΣΚΟΠΟΣ: Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να διερευνηθούν οι γνώσεις και οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τη δυσλεξία και με την αντιμετώπιση των δυσλεκτικών μαθητών/φοιτητών στην τάξη. Παράλληλα στόχος της ήταν η μελέτη της διαχείριση των μαθητών/φοιτητών με δυσλεξία. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ: Η έρευνα ήταν ποσοτική και η συλλογή των στοιχείων έγινε με τη χρήση ανώνυμου ερωτηματολογίου. Το δείγμα αποτελούνταν από 150 εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων. Η στατιστική ανάλυση των ερωτηματολογίων έγινε με τη χρήση του στατιστικού πακέτου SPSS. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ένα από τα πιο σημαντικά ευρήματα της έρευνας ήταν, ότι οι απόψεις των εκπαιδευτικών για τα αίτια της δυσλεξίας ήταν αντιφατικές, λόγω της ασάφειας που επικρατεί στο πεδίο της δυσλεξίας. Παράλληλα, καλό θα ήταν να αναφερθεί ότι τα ευρήματα καταδεικνύουν πως οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, είχαν καλύτερη αντιμετώπιση προς τους μαθητές με δυσλεξία. Ταυτόχρονα αναδεικνύεται το γεγονός ότι οι γυναίκες εκπαιδευτικοί διαχειρίζονται με περισσότερη επιτυχία τις δυσκολίες των μαθητών/φοιτητών με δυσλεξία σε σχέση με τους άνδρες, με μικρή όμως διαφορά. Τέλος, σημαντικό ρόλο έχει και η ηλικία στο τρόπο διαχείρισης των δυσλεκτικών ατόμων, καθώς οι εκπαιδευτικοί μικρότερης ηλικίας φαίνεται να μπορούσαν να ανταπεξέλθουν περισσότερο στις ανάγκες των δυσλεκτικών μαθητών/φοιτητών. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Τα ευρήματα καταδεικνύουν πως οι εκπαιδευτικοί όπου έχουν λάβει περαιτέρω εκπαίδευση ή σεμινάρια πάνω στη δυσλεξία, μπορεί να είχαν περισσότερες γνώσεις γύρω από το θέμα αλλά αυτό δεν αντικατοπτριζόταν στον τρόπο διαχείρισης τους. Αυτό συμβαίνει διότι στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ο εκπαιδευτικός βρίσκεται «πιο κοντά» στον μαθητή και κατανοεί περισσότερο τις ανάγκες του. Επίσης, στο ίδιο συμπέρασμα μπορούμε να καταλήξουμε και για την ηλικία των εκπαιδευτικών.