Λογότυπο αποθετηρίου
  • Ελληνικά
  • English
  • Σύνδεση
Λογότυπο αποθετηρίου
  • Κοινότητες & Συλλογές
  • Όλο το DSpace
  • Ελληνικά
  • English
  • Σύνδεση
  1. Αρχική
  2. Πλοήγηση Ανά Συγγραφέα

Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Gounela, Theodora"

Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
  • Φόρτωση...
    Μικρογραφία εικόνας
    Τεκμήριο
    Laser induced graphene on polyimide substrate for hydrogen generation
    (ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Μηχανικών (ΣΜΗΧ), ΔΠΜΣ Νανοτεχνολογία για Ενεργειακές Εφαρμογές, 2025-03-18) Gounela, Theodora; Γουνελά, Θεοδώρα; Pervolaraki, Maria; Stratakis, Emmanouil; Περβολαράκη, Μαρία; Στρατάκης, Εμμανουήλ
    This thesis focuses on the fabrication and optimization of Laser-Induced Graphene (LIG), a material with graphene-like properties produced through a one-step, laser-based process. Using commercially available polyimide (PI) as a substrate and nanosecond and picosecond laser pulses, the study investigates the effects of key fabrication parameters such as repetition rate, power, pulse duration, and laser patterning on the quality of the resulting LIG. Through systematic optimization, LIG with a sheet resistance as low as 16 Ohm/sq was achieved, with its high quality confirmed via Raman spectroscopy, I-V measurements, and SEM imaging. The fabricated LIG was then applied as electrodes for the Hydrogen Evolution Reaction (HER) in electrochemical hydrogen generation. Performance testing using Linear Sweep Voltammetry (LSV) and Chronoamperometry (CA) revealed that pure LIG electrodes outperformed functionalized samples, attributed to better exposure of the porous surface for interaction with the electrolyte. This work demonstrates the potential of LIG as a scalable, environmentally friendly material for energy applications while highlighting areas for further optimization to enhance its performance in hydrogen generation and beyond.

Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης ΕΛΜΕΠΑ, Τηλ: (+30) 2810 379330, irepository@hmu.gr

  • Οδηγίες Χρήσης
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική cookies
  • ΕΛΜΕΠΑ

Copyright © 2025, Τμήμα Υποστήριξης Εκπαιδευτικών Διαδικασιών, ΕΛΜΕΠΑ | Βασισμένο στο Dspace