Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Kapetaniou, Stamatina"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στη διαμόρφωση της διατροφικής συμπεριφοράς των μαθητών.(ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Επιστημών Υγείας (ΣΕΥ), Τμήμα Επιστημών Διατροφής και Διαιτολογίας, 2024-09-18) Καπετάνιου, Σταματίνα; Τσαγκαρέλη, Βασιλική; Kapetaniou, Stamatina; Tsagkareli, Vasiliki; Σφακιανάκη, Ειρήνη; Sfakianaki, EiriniΕισαγωγή: Oι διατροφικές συνήθειες επηρεάζουν σε πολύ μεγάλο βαθμό την ποιότητα ζωής μας. Κατά την παιδική και εφηβική ηλικία αποτελούν το κλειδί για τη διασφάλιση της βέλτιστης ανάπτυξης, υγείας και ευεξίας. Οι εκπαιδευτικοί ασκούν μεγάλη επιρροή στην συμπεριφορά και στις απόψεις, καθώς βρίσκονται στο περιβάλλον των παιδιών και αλληλοεπιδρούν ένα μεγάλο μέρος της ημέρας τους με εκείνα. Σκοπός: Οι κύριοι στόχοι της έρευνας περιλαμβάνουν την αξιολόγηση των διατροφικών γνώσεων και της συμμόρφωσης των εκπαιδευτικών του Άργους με το Μεσογειακό Πρότυπο διατροφής. Μέθοδοι: Το θεωρητικό μέρος αφορά τη διατροφική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών, τις διατροφικές γνώσεις και συμπεριφορές ενηλίκων, και τους τρόπους επιρροής των εκπαιδευτικών στις διατροφικές συνήθειες των παιδιών μέσα στο σχολείο. Πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα ερωτηματολογίων με δείγμα 50 εκπαιδευτικών του Άργους. Για την έρευνα χρησιμοποιήθηκαν το ερωτηματολόγιο διατροφικών γνώσεων και το ερωτηματολόγιο MEDAS (συμμόρφωση στο Μεσογειακό πρότυπο διατροφής) και ερωτήσεις που αφορούν τα ατομικά χαρακτηριστικά του δείγματος. Αποτελέσματα: Οι διατροφικές γνώσεις των εκπαιδευτικών είναι σε μέτριο επίπεδο ικανοποιητικές όπως και η συμμόρφωση με το Μεσογειακό Πρότυπο διατροφής. Βρέθηκε ότι δεν υπάρχει συσχέτιση μεταξύ διατροφικών γνώσεων και συμμόρφωσης με την μεσογειακή διατροφή. Επίσης το φύλο, η ηλικία, η οικογενειακή κατάσταση, το μορφωτικό επίπεδο, η παρακολούθηση σεμιναρίων και η συμμετοχή σε προγράμματα Αγωγής Υγεία δεν επηρεάζουν τις διατροφικές γνώσεις των εκπαιδευτικών ούτε την συμμόρφωση τους με το Μεσογειακό Πρότυπο. Συμπεράσματα: Τα συμπεράσματα που προέκυψαν από την έρευνα είναι ότι οι εκπαιδευτικοί διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στη διαμόρφωση της διατροφικής συμπεριφοράς των μαθητών. Ωστόσο, τα ευρήματα επισημαίνουν την ανάγκη για βελτίωση των διατροφικών γνώσεων και της συμμόρφωσης των εκπαιδευτικών με υγιεινά διατροφικά πρότυπα, καθώς και την ενσωμάτωση ενισχυμένων διατροφικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων στο σχολικό περιβάλλον.