Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Kargaki, Eirini"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Η εποχικότητα του τουρισμού στην Ελλάδα.(ΕΛΜΕΠΑ, Σχολή Επιστημών Διοίκησης και Οικονομίας (ΣΕΔΟ), Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, 2021-12-14) Καργάκη, Ειρήνη; Kargaki, EiriniΗ εποχικότητα του τουρισμού προδηλώνει την τουριστική δραστηριότητα κατά μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο ενός έτους. Η τοποθέτησή της σε μια συγκεκριμένη περίοδο είναι αποτέλεσμα δύο βασικών παραγόντων. Πρωτίστως της κλιματικής ταυτότητας, και δευτερευόντως των θεσμικών παραγόντων ενός πολιτισμού όπως για παράδειγμα, της εποχής των σχολικών διακοπών ή των θρησκευτικών ή εθνικών εορτών των πολιτισμών. Οι θεσμοί που προαναφέρθηκαν είναι αυτοί που δημιουργούν τη συνήθεια των μελών της κοινωνίας στην οποία έχουν γεννηθεί και αναπτύσσονται. Παράλληλα με την Ελλάδα, η Ισπανία, η Ιταλία, η Κύπρος αλλά και η Πορτογαλία, είναι τουριστικοί προορισμοί. Η ανταγωνιστικότητα αυτών των προορισμών είναι εγγενής και οφείλεται στην επιλογή κυρίως των τουριστών και είναι αλληλένδετη με τη χώρα προέλευσης καθώς όπως θα αναλυθεί και σε επόμενο κεφάλαιο, η χώρα προέλευσης ταυτίζεται με τη χώρα υποδοχής ως προς τις συνήθειες και το κλίμα. Μια απλή οικονομετρικής μέθοδος είναι ικανή να αναδείξει τη διασύνδεση της εποχικότητας σε συνδυασμό με τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν στη χώρα μας. Η μελέτη των διαθέσιμων μεθοδολογικών εργαλείων για την προσέγγιση της εποχικότητας της χώρας μας αποδεικνύει την κατάταξη της σε σύνολο των τουριστικών χωρών της Ευρώπης και ταυτόχρονα επισημαίνει τα σημεία και τις περιφέρειες όπου κρίνεται αναγκαία η πολιτική παρέμβαση. Έπειτα ελέγχεται η εποχικότητα στη χώρα και η παρουσία της ως εξέλιξη καθώς και η παρουσία της στις ανταγωνίστριες τουριστικές χώρες και σε ποια θέση βρίσκεται η Ελλάδα ανάμεσα σε αυτή την κατάταξη. Σε επόμενο στάδιο μελετάται στην παρούσα εργασία η προέλευση των τουριστών και οι λόγοι που συμβάλλουν για την επιλογή της Ελλάδας ανάλογα με τη χώρα προέλευσης αλλά και οι λόγοι που συμβάλλουν στην εποχικότητα ανάλογα με τη χώρα προέλευσης και ανάλογα με την κλιματική ταυτότητα της χώρας προορισμού. Τέλος στην παρούσα εργασία παρουσιάζονται και ορισμένες πολιτικές παρέμβασης ώστε να βελτιωθεί η τουριστική εικόνα της χώρας και το branding του τουρισμού να συμβάλλει στην άμβλυνση της εποχικότητας.