Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Katsafadou, Varvara Stavroula"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Επίδραση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης (Social Media) στις διατροφικές επιλογές, τα συναισθήματα γύρω από την κατανάλωση τροφής και την εικόνα σώματος σε εφήβους και νέους ενήλικες.(ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Επιστημών Διατροφής και Διαιτολογίας, 2022-06-20) Κατσαφάδου, Βαρβάρα Σταυρούλα; Σταματίου, Ρέα; Katsafadou, Varvara Stavroula; Stamatiou, ReaΤα τελευταία χρόνια οι χρήστες των social media συχνά έρχονται σε επαφή με περιεχόμενο που σχετίζεται με την διατροφή και το σώμα, τόσο από επαγγελματικούς όσο και μη επαγγελματικούς λογαριασμούς. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να διερευνήσει τον αντίκτυπο της χρήσης των social media από εφήβους και νέους ενήλικες, στις διατροφικές τους επιλογές, τα συναισθήματα όσον αφορά την κατανάλωση τροφίμων, αλλά και την εικόνα σώματος. Ακόμη, η έρευνα επιχειρεί να προσδιορίσει κατά πόσο οι χρήστες αναζητούν διατροφικές πληροφορίες, τι είδους πληροφορίες τους αφορούν περισσότερο, τα μέσα με τα οποία τις λαμβάνουν αλλά και τις πηγές που εμπιστεύονται. Για την διενέργεια της έρευνας χρησιμοποιήθηκε διαδικτυακό ερωτηματολόγιο μέσω της πλατφόρμας Google Forms, το οποίο διανεμήθηκε μέσω Instagram και Facebook σε άτομα ηλικίας 13-27 ετών και απαντήθηκε συνολικά από 200 συμμετέχοντες (n=200) και των δύο φύλων. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν, αναλύθηκαν με την χρήση SPSS. Γενικότερα οι διατροφικές επιλογές του δείγματος φάνηκε πως επηρεάζονται σε μέτριο προς χαμηλό βαθμό από τα social media. Όσον αφορά τα συναισθήματα που τους δημιουργούνται σχετικά με την κατανάλωση τροφής, το δείγμα φάνηκε να εμπνέεται από δημοσιεύσεις σχετικές με την υγιεινή διατροφή ως προς την δοκιμή νέων συνταγών (66%), ενώ παρόλο που εικόνες λαχταριστών τροφίμων φάνηκε να δημιουργούν την ανάγκη κατανάλωσης αντίστοιχων τροφίμων οι συμμετέχοντες, τελικά φάνηκε πως προσπαθούν να αποβάλλουν την επιθυμία τους αυτή (51%). Μέτριο επίπεδο συναισθηματικής πίεσης από τα social media παρατηρήθηκε στο δείγμα σχετικά με την εικόνα σώματος, ενώ το άγχος τους φάνηκε να αφορά κυρίως την απόκτηση ενός περισσότερο γυμνασμένου σώματος ή ενός «τέλειου σώματος» και σε μικρότερο βαθμό τους ενδιέφερε να αδυνατίσουν. Σχεδόν το 80% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι προτιμά τα social media για διατροφικές πληροφορίες και εμπιστεύεται σε μεγαλύτερο βαθμό επαγγελματικούς λογαριασμούς σε σχέση με μη επαγγελματικούς, ενώ τα προφίλ διαιτολόγων φάνηκε να αποτελούν την πιο εμπιστεύσιμη πηγή διατροφικών πληροφοριών στα SM. Το Instagram, το YouTube και το Facebook βρέθηκε ότι αποτελούν τις πιο δημοφιλείς πλατφόρμες για αντίστοιχους σκοπούς. Τα αποτελέσματα της έρευνας θα μπορούσαν να αποτελέσουν μια σημαντική πηγή πληροφοριών για την χρήση των SM από τους νέους, και της επιδρασης στην διατροφή και την εικόνα του σώματος. Ωστόσο, θεωρείται σκόπιμη η περεταίρω έρευνα επί του θέματος καθώς η χρήση των social media τόσο από τους νέους όσο και από επαγγελματικούς λογαριασμούς εξελίσσεται συνεχώς, δημιουργώντας νέες ευκαιρίες αλλά και προκλήσεις.