Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Kogeraki, Marina"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Ο θεσμός της αναδοχής. Η προσαρμογή του παιδιού στην ανάδοχη οικογένεια.(ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, 2020-09-16) Κογεράκη, Μαρίνα; Kogeraki, MarinaΗ παρούσα ερευνητική εργασία αποσκοπεί στη διερεύνηση του βαθμού και του ρυθμού προσαρμογής του ανάδοχου τέκνου στην ανάδοχη οικογένεια και στην εμβάθυνση ως προς τη διαπροσωπική σχέση και την ανάπτυξη δεσμού, που αναπτύσσεται ανάμεσα στα δύο βασικά πρόσωπα της αναδοχής. Η συγκεκριμένη έρευνα περιελάμβανε τρεις (3) περιπτώσεις αναδοχής, για τις οποίες η διαδικασία της αναδοχής υλοποιήθηκε από την αρμόδια Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της Π.Ε. Ηρακλείου. Για τη διεξαγωγή της έρευνας επιλέχτηκε η ποιοτική μέθοδος, η οποία θεωρείται η πλέον κατάλληλη, ενώ προτιμητέα θεωρήθηκε η δειγματοληψία σκοπιμότητας (βάσει κριτηρίων) για τον σκοπό της έρευνας. Από την ανάλυση των δεδομένων, προέκυψαν στοιχεία, μεταξύ άλλων, όπως: η θετική επίδραση του ενισχυτικού ανάδοχου περιβάλλοντος στην προσαρμογή του παιδιού, η αρνητική επίδραση του προηγούμενου παραμελητικού οικογενειακού και του ιδρυματικού περιβάλλοντος, η θετική επίδραση του παράγοντα της μικρής ηλικίας τοποθέτησης στην ανάδοχη οικογένεια, ενώ διαπιστώθηκε η ευελιξία και η ψυχική ανθεκτικότητα των παιδιών. Στην εν λόγω έρευνα παρουσιάζεται η ψυχολογική διάσταση της αναδοχής, ένα θέμα το οποίο δεν έχει απασχολήσει τους ερευνητές στο παρελθόν. Ο θεσμός της αναδοχής στην Ελλάδα δεν έχει αναπτυχθεί, επαρκώς, παρά μόνο αποσπασματικά (στην Π.Ε. Ηρακλείου παρατηρείται διάδοση του θεσμού), ενώ έχει συνδεθεί, λανθασμένα, με την υιοθεσία. Η έρευνα εστιάζει στις παθογένειες του θεσμού της αναδοχής, όπως είναι οι αρνητικές επιπτώσεις στον ψυχισμό του παιδιού από τη μακρόχρονη αναδοχή φιλοξενίας. Επίσης, σημαντική είναι η διορθωτική εμπειρία που προσφέρει το ανάδοχο περιβάλλον στα παιδιά που έχουν βιώσει απώλειες και απόρριψη από το βιολογικό περιβάλλον ή έχουν διαβιώσει σε ιδρυματικά πλαίσια. Άλλωστε, όπως αναφέρει ο Schaffer «Αν αγαπηθεί κανείς, μπορεί να αγαπήσει, εάν δεν έχει αυτή την εμπειρία, η ικανότητά του για αγάπη θα αναχαιτιστεί».