Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Kontos-Pantazis, Angelos"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Επίλυση και ανάλυση προβλημάτων αλληλεπίδρασης Ακουστικού-Ελαστικού μέσου με τη χρήση αριθμητικών μεθόδων.(ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΟΠΤΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ (ΣΜΟΤ), Τμήμα Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής, 2021-01-13) Κόντος-Πανταζής, Άγγελος; Kontos-Pantazis, AngelosΤο θέμα της παρούσας πτυχιακής εντάσσεται σε θέματα που απασχολούν το ευρύτερο πεδίο της Δονητικής Ακουστικής (vibroacoustics). Στόχος είναι η παρουσίαση, η μελέτη και η ανάλυση του φαινομένου της αλληλεπίδρασης μεταξύ ακουστικών/ρευστών και ελαστικών μέσων (Acoustic Structure Interaction), με την αξιοποίηση σύγχρονων αριθμητικών μεθόδων. Πιο συγκεκριμένα παρουσιάζεται η επίλυση και η ανάλυση απλών παραδειγμάτων αλληλεπίδρασης, μεταξύ, ακουστικού και ελαστικού μέσου, με τη μέθοδο των πεπερασμένων στοιχείων (Finite Element Method). Η μέθοδος των πεπερασμένων στοιχείων καταστρώνεται στο δισδιάστατο γεωμετρικό χώρο για την μοντελοποίηση και την επίλυση του ιδιοπροβλήματος άλλα και τον υπολογισμό των ταλαντώσεων του συστήματος κάτω από εξωτερικές διεγέρσεις στο πεδίο του χρόνου. Τα στοιχεία που παρουσιάζονται συγκρίνονται με αντίστοιχα σε έγκυρες δημοσιεύσεις από την διεθνή βιβλιογραφία. Περαιτέρω με χρήση των υπολογιστικών εργαλείων που προαναφέρθηκαν διενεργείται η μελέτη αρμονικών προβλημάτων ελαστο-ακουστικών συστημάτων. Σε αυτή τη περίπτωση ένα εν γενεί δυναμικό πρόβλημα μπορεί να μεταφερθεί από το πεδίο του χρόνου, να εκφραστεί και επιπλέον να επιλυθεί στο πεδίο της συχνότητας. Τέλος η μελέτη προβλημάτων κυματικής διάδοσης σε ένα ακουστό-ελαστικό μέσο επιτυγχάνεται αξιοποιώντας ρητά σχήματα (explicit schemes) χρονικής διακριτοποίησης μικτών μορφών της μεθόδου των πεπερασμένων στοιχείων (mixed FEM) . ΄Οσα παρουσιάζονται στην παρούσα πτυχιακή εργασία, βρίσκουν πολλές ενδιαφέρουσες εφαρμογές, όπως ο σχεδιασμός ακουστικών αισθητήρων, ηλεκτροακουστικών μετατροπέων (μικρόφωνα τύπου MEMS), μουσικών οργάνων, καθώς επίσης και ο παθητικός έλεγχος και ο καθορισμός των ιδιοσυχνοτήτων, στο σχεδιασμό της καμπίνας επιβατικών οχημάτων και αεροσκαφών, με σκοπό την επίτευξη χαμηλών επιπέδων θορύβου στο εσωτερικό τους κ.α.