Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Korotzidis, Charalampos"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Η επίδραση των διαπροσωπικών σχέσεων στην ικανοποίηση από την εργασία και την ποιότητα ζωής των επαγγελματιών σε υπηρεσίες υγείας και κοινωνικής φροντίδας στην Κρήτη.(ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, 2020-07-22) Κοροτζίδης, Χαράλαμπος; Μεραμβελιωτάκης, Ηλίας; Συμεού, Βαλέρια; Χριστοφάκη, Εμμανουέλα; Korotzidis, Charalampos; Meramveliotakis, Ilias; Symeou, Valeria; Christofaki, EmmanouelaΗ θεωρία του J. Birtchnell βασίζεται στην παραδοχή ότι κάθε άνθρωπος σχετίζεται με τους άλλους, με τον τρόπο που εκείνος επιθυμεί. Ο ίδιος αναφέρει τέσσερα βασικά είδη σχέσεων που αναπαρίστανται στους πόλους δύο κάθετα τεμνόμενων αξόνων. Ο επάνω πόλος του κάθετου άξονα αφορά στη θέση ισχύος και ο κάτω, στη θέση αδυναμίας, ενώ, ο δεξής πόλος του οριζόντιου άξονα στην Εγγύτητα και ο αριστερός στην Απόσταση. Η εισαγωγή τεσσάρων ενδιάμεσων πόλων, οι οποίοι προσδιορίζονται από τον συνδυασμό των παραπάνω βασικών θέσεων και ονομάζονται Εγγύτητα ή Απόσταση από Θέση Ισχύος και Εγγύτητα ή Απόσταση από Θέση Αδυναμίας, δημιουργούν το Οκτάγωνο των Διαπροσωπικών Σχέσεων ή αλλιώς Διαπροσωπικό Οκτάγωνο (Interpersonal Octagon). Τα οκτώ συνολικά είδη σχέσεων περιγράφουν θετικές και αρνητικές σχέσεις και αναπαρίστανται ποσοτικά και ποιοτικά πάνω στο Οκτάγωνο. Σκοπός της παρούσας μελέτης αποτελεί η διερεύνηση της ποιότητας των εργασιακών σχέσεων των εργαζομένων σε υπηρεσίες υγείας και κοινωνικής φροντίδας στην Κρήτη και της σχέσης τους με την ικανοποίηση από την εργασία και την ποιότητα ζωής τους. Επίσης, διερευνήθηκε η αξιοπιστία των ερωτηματολογίων για την αξιολόγηση των διαπροσωπικών σχέσεων των εργαζομένων με τους συναδέλφους και τον προϊστάμενο/διευθυντή τους που δημιουργήθηκαν από την τροποποίηση του PROQ3. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με τη δειγματοληψία ευκολίας, και το ερωτηματολόγιο χορηγήθηκα σε έντυπη μορφή αλλά και ηλεκτρονικά μέσω Google Forms, ενώ η ανάλυση τους πραγματοποιήθηκε με το στατιστικό πακέτο SPSS. Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε ότι τα ερωτηματολόγια ήταν ικανοποιητικά αξιόπιστα. Βρέθηκε ότι οι εργαζόμενοι είχαν μέτρια αρνητικές σχέσεις με τους συναδέλφους και τον προϊστάμενο/διευθυντή τους και υψηλά επίπεδα ψυχικής ανθεκτικότητας, ψυχικής και εργασιακής ευημερίας. Επίσης, βρέθηκε ότι όσο πιο αρνητικές είναι οι σχέσεις των εργαζομένων με συναδέλφους και τον προϊστάμενο/διευθυντή τους από απόσταση τόσο υψηλότερα επίπεδα ψυχικής ανθεκτικότητας και ικανοποίησης από την εργασία βιώνουν, ενώ, τόσο λιγότερη ψυχική και εργασιακή ευημερία. Η ψυχική ανθεκτικότητα των εργαζομένων συσχετίστηκε με την ψυχική ευημερία τους. Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας αναδεικνύουν την ανάγκη υποστήριξης τμημάτων Ανθρώπινου Δυναμικού, με διεπιστημονική προσέγγιση, ως νέα μορφή υπηρεσιακής κουλτούρας, για τη δημιουργία παρεμβάσεων βελτίωσης των διαπροσωπικών σχέσεων στην εργασία.