Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Kounoupas, Nikolaos"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Facebook ως εκπαιδευτικό εργαλείο και την ποιότητα της μάθησης.(Τ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών (Σ.Τ.Εφ), ΠΜΣ Πληροφορική και Πολυμέσα, 2015-12-04T12:16:01Z) Κούνουπας, Νικόλαος; Kounoupas, NikolaosΣτο πλαίσιο αυτής της μεταπτυχιακής εργασίας, σχεδιάστηκε, υλοποιήθηκε και εκτελέστηκε μια εμπειρική μελέτη για τους φοιτητές/τριες του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης στο μάθημα «Φυσικές επιστήμες στην Προσχολική Αγωγή» (χειμερινό εξάμηνο). Χρησιμοποιήθηκε το Facebook ως ηλεκτρονική πλατφόρμα μάθησης και θα γίνει προσπάθεια να αξιολογηθεί, μέσα από διαφορετικές μεθοδολογικές προσεγγίσεις (τριγωνοποίηση) η ποιότητα της μάθησης που επιτυγχάνε-ται με αυτή την πρακτική. Ένας τρόπος για να αξιολογηθεί αυτό το νέο στυλ διδασκαλίας, είναι η ανάκτηση των δραστηριοτήτων των φοιτητών από τα ψηφιακά ίχνη του κοινωνικού δικτύου Facebook (Group) που θα μπορούσε να αναδείξει την ποιότητα της μάθησης. Για το σκοπό αυτό, αναπτύχθηκε μια web-based εφαρμογή, προκειμένου να εντοπίσει τις δραστηριότητες των φοιτητών-τριων κατά τη διάρκεια της περιόδου των μαθημάτων, με τη χρήση APIs υπηρεσιών του Facebook. Αυτά τα ειδικά ψηφιακά ίχνη των δραστηριοτήτων των φοιτητών/τριών που φιλοξενούνται και διατηρούνται στη πλατφόρμα Facebook, θα αποτελέσουν μέρος των κριτηρίων και των συστατικών που απαιτούν οι μέθοδοι αξιολόγησης (Roosendaal, 2013). Ένας άλλος γνωστός τρόπος της αξιολόγησης είναι η εφαρμογή στατιστικών μεθόδων και η διεξαγωγή ποσοτικής και ποιοτικής ανάλυση των δεδομένων, χρησι-μοποιώντας ως εργαλείο τα ερωτηματολόγια, που οι φοιτητές του μαθήματος (ομάδα-στόχος) θα πρέπει να απαντήσουν. Οι σημασιολογικές σχέσεις μεταξύ των ειδικών ψηφιακών ιχνών και των μεταβλητών που απαρτίζουν τους άξονες του ερωτηματολογίου είναι κρίσιμα και σημαντικά για την ανάλυση των δεδομένων, που συλλέχτηκαν. Προκειμένου να ενισχυθούν τα συμπεράσματα–αποτελέσματα της παρούσας έρευνας, διεξήχθησαν ημί-δομημένες συνεντεύξεις και πραγματοποιήθηκε ποιοτική ανάλυση των απαντήσεων των φοιτητών. Ο σκοπός αυτής της μεταπτυχιακής εργασίας είναι να αποσαφηνιστούν οι εκπαιδευτικές ανησυχίες σχετικά με την ποιότητα της μάθησης μέσω της χρήσης του Facebook ως πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης. Διαφορετικές μέθοδοι αξιολόγησης εφαρμόστηκαν στην διάρκεια της εμπειρικής μας έρευνας για να προσεγγίσουμε την χρήση του Faceboοk. Η σύγκριση των μεθόδων αξιολόγησης κατέληξε σε ένα θεωρητικό πλαίσιο το οποίο αναδεικνύει τα ασφαλή και έγκυρα αποτελέσματα για την μελέτης περίπτωσης μας. Μετέπειτα αποτελεί πρόκληση για εμάς να προταθεί ένας νέος τρόπος χρήσης του Facebook, ως πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης, στην πράξη, τη μάθηση, τις κοινωνικές σχέσεις που θα ασχοληθεί με την επανένωσή των φοιτητών και της εκπαίδευσης με την δημιουργία κινήτρων για μάθηση.