Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Kyriazi, Despoina-Vasiliki"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού: απόψεις εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού για την εκπαίδευση των παιδιών και εφήβων στο Νομό Ηρακλείου.(Τ.Ε.Ι. Κρήτης, Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Π), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, 2015-04-24T12:07:59Z) Δημητρίου, Ιωάννα; Κόσμου, Άννα; Κυριαζή, Δέσποινα-Βασιλική; Dimitriou, Ioanna; Kosmou, Anna; Kyriazi, Despoina-VasilikiΟ σκοπός της έρευνας μας είναι να διερευνηθούν οι απόψεις των Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, όσον αφορά τις εκπαιδευτικές παρεμβάσεις που πραγματοποιούν οι εν λόγω επαγγελματίες κατά το έργο τους ,καθώς και το εύρος των μεθόδων και τεχνικών που χρησιμοποιούν σε μαθητές με αυτισμό. Αναλυτικότερα, εξετάσαμε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες ειδικής αγωγής κατά την εκπαιδευτική διαδικασία, τα προβλήματα που συναντούν , την αποτελεσματικότητα του έργου τους, όπως και το ενδιαφέρον τους για περαιτέρω επιμόρφωση σε θέματα ειδικής εκπαίδευσης . Επιπλέον , διερευνήθηκε η ποιότητα συνεργασίας τόσο με τους γονείς των μαθητών όσο και με τους φορείς που σχετίζονται με την ειδική αγωγή. Η μεθοδολογία που ακολουθήσαμε για τη συλλογή των στοιχείων μας είναι η ποσοτική έρευνα και το ερευνητικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε ήταν το αυτοσυμπληρούμενο ή απευθείας συμπληρούμενο ερωτηματολόγιο. Το συγκεκριμένο ερευνητικό εργαλείο θεωρήθηκε η ιδανικότερη τεχνική συλλογής δεδομένων διότι, διευκόλυνε τους ερωτώμενους στην αμεσότερη συμμετοχή τους στην έρευνα , καθώς και τις ερευνήτριες στην απευθείας συλλογή των ερωτηματολογίων. Το δείγμα μας προήλθε από τα σχολεία της Περιφέρειας Ηρακλείου, και συμπληρώθηκαν εβδομήντα οκτώ (78) ερωτηματολόγια από εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, οι οποίοι έχουν εμπειρία ή συνεργασία με μαθητές που πάσχουν από διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού. Μέσα από την ανάλυση των ερωτηματολογίων προέκυψαν ορισμένα αξιοσημείωτα αποτελέσματα. Διαπιστώνουμε ότι οι επαγγελματίες Ειδικής αγωγής, συναντούν αρκετά προβλήματα και δυσκολίες κατά την εκπαιδευτική διαδικασία. Παρά το γεγονός ότι εκφράζουν πολύ θετικά συναισθήματα για τους μαθητές με διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού, όπως στοργή, συμπόνια, αγάπη, και αίσθημα ευθύνης, και η πλειοψηφία αυτών εκφράζει ενδιαφέρον για παραπάνω εκπαίδευση και ενημέρωση για τις νέες μεθόδους και τεχνικές, δεν διαθέτει τα κατάλληλα υλικοτεχνικά μέσα εκπαίδευσης και η υποστήριξη που λαμβάνουν είναι μέτρια. Επίσης, μέτρια θεωρούν και την συνεργασία με τους φορείς που ειδικεύονται στην Ειδική Αγωγή, αλλά και με τους γονείς των αυτιστικών μαθητών, σε αντιδιαστολή με την ζήτηση που έχουν για συνεργασία μαζί τους. Τέλος, παρατηρούμε ότι υπάρχει αμφίδρομη στάση από τους επαγγελματίες αναφορικά με την επίτευξη των στόχων που θέτουν στην εκπαίδευση των παιδιών με αυτισμό. Οι μισοί από τους συμμετέχοντες θεωρούν ότι πραγματοποιούν μέτρια επίτευξη στόχων, ενώ οι υπόλοιποι μισοί θεωρούν πολύ αποτελεσματική την δουλειά τους.