Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Lilitsis, Vasileios"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Ανάπτυξη και κατασκευή εκπαιδευτικών διατάξεων εξομοίωσης βιομηχανικών αυτοματισμών.(ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΣΜΗΧ), Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, 2024-01-23) Λιλίτσης, Βασίλειος; Lilitsis, VasileiosΟ βασικός εξοπλισμός των εργαστηρίων εκμάθησης βιομηχανικών αυτοματισμών απαρτίζεται συνήθως από μία μονάδα PLC και ορισμένα περιφερειακά εξαρτήματα που αναπαριστούν τις εισόδους και εξόδους των σημάτων από αυτό. Οι φοιτητές καλούνται να αναπαραστήσουν στο μυαλό τους τα διάφορα σενάρια και να κατανοήσουν με αυτόν τον τρόπο τη λειτουργία ενός αντίστοιχου πραγματικού συστήματος. Ο τομέας πάνω στον οποίο θα κλιθούν να εργαστούν οι απόφοιτοι του τμήματος, απαιτεί τη δυνατότητα επίλυσης προβλημάτων που είναι όχι μόνο πραγματικά αλλά και περίπλοκα. Για να μπορέσει ένας φοιτητής να ανταποκριθεί σε αυτό, η θεωρητική προσέγγιση δεν αρκεί, είναι βοηθητική έως ένα σημείο, αλλά δε φέρνει τον φοιτητή αρκετά κοντά στο πρόβλημα ώστε να τον ωθήσει να κατανοήσει πλήρως το σενάριο και τις πολλαπλές παραμέτρους που υπάρχουν. Αυτό που απουσιάζει από την αίθουσα διδασκαλίας είναι η ευκαιρία των φοιτητών να αλληλεπιδράσουν με σενάρια που ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που αυτή κρύβει, βλέποντας τα αποτελέσματα μπροστά τους σε κατάλληλα διαμορφωμένες εκπαιδευτικές διατάξεις εξομοίωσης. Αυτό λοιπόν που επιδιώκω μέσω της πτυχιακής μου εργασίας, είναι να δώσω στο εκπαιδευτικό προσωπικό πρόσβαση σε νέα και καινοτόμα εκπαιδευτικά μέσα, που θα διευκολύνουν το έργο τους και θα προσφέρουν στους φοιτητές τους τη δυνατότητα να εκπαιδευτούν με τρόπο που θα τους καταστήσει καλύτερα προετοιμασμένους για την αγορά εργασίας. Στην παρούσα πτυχιακή εργασία, θα δούμε αναλυτικά τα στάδια μελέτης και κατασκευής μιας πρότυπης εκπαιδευτικής διάταξης βιομηχανικών αυτοματισμών, πάνω στην οποία θα συνδέονται μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα και με μεγάλη ευκολία, κατασκευές που εξομοιώνουν στην πράξη θεωρητικά παραδείγματα που έχουν αναφερθεί στο μάθημα. Το σύνολο του αναφερόμενου πρότυπου εκπαιδευτικού εξοπλισμού, απαρτίζεται από τρία βασικά σκέλη, τα οποία θα αναλύσουμε εκτενέστερα αργότερα. Το πρώτο, είναι η Κεντρική Εκπαιδευτική Μονάδα που θα φιλοξενεί τα PLC και εν δυνάμει, μια οθόνη αφής (HMI) και μια συσκευή απομακρυσμένης πρόσβασης και χειρισμού αυτής. Το δεύτερο, είναι η εξωτερική επέκταση εξομοίωσης διασταύρωσης δρόμων με φωτεινούς σηματοδότες. Το τρίτο, είναι η εξωτερική επέκταση εξομοίωσης δεξαμενής νερού με έλεγχο στάθμης. Πέρα από την παρουσίαση και τη θεωρητική μελέτη των εξωτερικών επεκτάσεων εξομοίωσης, θα παρουσιαστούν τόσο η πρακτική αξιοποίηση του πρότυπου εκπαιδευτικού εξοπλισμού που αναπτύχθηκε όσο και η διαδικασία ανάπτυξης των κατάλληλων ηλεκτρονικών κυκλωμάτων που τους συνοδεύουν.