Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Makri, Charoula"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Γαστρονομικός τουρισμός και η μελέτη περίπτωσης της Κρήτης.(Τ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο), Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων, 2014-04-01T15:10:32Z) Μακρή, Χαρούλα; Makri, CharoulaO γαστρονομικός τουρισμός αποτελεί ένα είδος εναλλακτικού τουρισμού o οποίος χαρακτηρίζεται από την ύπαρξη ενός ειδικού κινήτρου( φαγητό και ποτό). Όταν μιλάμε για γαστρονομικό τουρισμό αναφερόμαστε ουσιαστικά σε μια υποκατηγορία του πολιτιστικού τουρισμού στην οποία οι ταξιδιώτες επιδιώκουν να βιώσουν μοναδικές γαστρονομικές εμπειρίες και αποτελεί μια απ’ τις ανερχόμενες τάσεις στον χώρο του τουρισμού παγκοσμίως. Ο γαστρονομικός τουρισμός μπορεί να υλοποιηθεί με ποικίλους τρόπους όπως: διοργάνωση σεμιναρίων παραδοσιακής μαγειρικής, εκδηλώσεις γευσιγνωσίας και οινογνωσίας, ξενάγηση και γνωριμία με τα παραδοσιακά προϊόντα και τις μεθόδους παρασκευής τους, μαγειρικές επιδείξεις κ. α και να λάβει χώρα σε κάθε χώρο εστίασης . Ο γαστρoτουρίστας ο οποίος και αυτός από τη μεριά του αποτελεί μια ξεχωριστή κατηγορία αναζητά ένα διαφορετικό τρόπο διακοπών στον οποίο θα μπορέσει να απολαύσει την τοπική κουζίνα, να γίνει μέρος της τοπικής κοινωνίας και να συμμετάσχει αν το επιθυμεί στην παραγωγική διαδικασία. Το καλό φαγητό και το καλό ποτό που το συνοδεύει αποτελεί εμπειρία και κίνητρο για έναν τουρίστα να επισκεφτεί έναν τόπο ξανά και ξανά. Για να έχουμε όμως αυτό το αποτέλεσμα που είναι και το επιθυμητό, θα πρέπει πέρα του καλού φαγητού και ποτού οι υπηρεσίες και οι υποδομές να είναι αντάξιες των προσδοκιών του. Η γαστρονομία αποτελεί την ταυτότητα ενός τόπου και ο γαστρονομικός τουρισμός αναφέρεται σε δράσεις πέραν της γευστικής εμπειρίας. Περιλαμβάνει μια ποικιλία από γαστρονομικές, αγροτουριστικές ,πολιτιστικές και διατροφικές δραστηριότητες, σχεδιασμένες ειδικά για τουρίστες, όπου αναδεικνύουν την τοπική κουζίνα ενώ δίνουν την ευκαιρία στον επισκέπτη να ανακαλύψει εδέσματα και προϊόντα μοναδικά. Ο γαστρονομικός τουρισμός μεσουρανεί στη μεσογειακή τουριστική αγορά και επιφέρει τεράστια οικονομικά οφέλη στις γειτονικές μεσογειακές χώρες όπως είναι η Ιταλία, η Ισπανία, η Γαλλία. Ωστόσο, η ανάπτυξη του γαστρονομικού τουρισμού στην Ελλάδα «σκοντάφτει» σε έλλειψη υποδομών, δικτύωσης και εκπαίδευσης .Παρά την αδιαμφισβήτητη διατροφική αξία της τοπικής κουζίνας, δυστυχώς ελάχιστες τουριστικές μονάδες έχουν αναδείξει τη γεύση σε κυρίαρχο στοιχείο των πακέτων που προσφέρουν. Με καλά συντονισμένες ενέργειες από όλους τους φορείς, η Ελλάδα θα μπορούσε να αναδειχτεί σε μητρόπολη της μεσογειακής διατροφής. Για να γίνει αυτό, όμως, απαιτείται σοβαρή προσπάθεια και συνειδητοποίηση της ανάγκης να δημιουργηθούν νέα πρότυπα εστίασης, από την βάση μέχρι την κορυφή της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας. Παρακάτω επιχειρείται μια μικρή προσέγγιση του θέματος “γαστρονομικός τουρισμός” και η περίπτωση της Κρήτης ως γαστρονομικός προορισμός.