Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Makridis, Ioannis"
Τώρα δείχνει 1 - 2 of 2
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Big data analytics and knowledge discovery through location-based social networks (LBSN).(Τ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών (Σ.Τ.Εφ), ΠΜΣ Πληροφορική και Πολυμέσα, 2018-09-13) Makridis, Ioannis; Μακρίδης, ΙωάννηςCurrent research argues that the use of social networks can be a dominant resource for acquiring valuable knowledge about tourist destinations through the collection of data from Location-Based Social Networks (LBSN). This approach can provide solutions to problems and significant benefits to enterprises and local authorities. One of the most important problems is the lack of knowledge about the visitor's opinion for a destination, as well as the fact that the visitors' behavior, needs and preferences are not visible. Nowadays, enterprises and local authorities are still using the traditional method for acquiring valuable knowledge to make strategic decisions, using data from surveys conducted using questionnaires. In this process, despite the benefits it can offer, it can be observed that it is not continuous, it is not adaptable, and the number of the participants in most of the cases is quite small compared to the total number of visitors. This thesis presents the methodology for extraction, association, analysis and visualization of data derived from Location-Based Social Networks, providing valuable knowledge about visitors’ behavior, impressions and preferences for tourist destinations. In that context, using a case study of the region of Crete (Greece) as tourist destination the overall insights of visitors are identified. Utilizing state of the art web technologies for the development of this monitoring framework, we will collect publicly available social data for the selected tourism destinations. Some of the data that need to be collected for the process of analysis are the visitors’ posts and reviews, publication’s date and time, published photos, places’ rankings, user’s profile, nationality and engagement. After the completion of data collection, the correlation and analysis are followed, presenting data visualization in a proper and efficient way to the stakeholders. Having acquired this valuable knowledge about the visitors’ behavior and preferences, the stakeholders such as local authorities, enterprises etc. can make a more efficient promotion of tourist destinations based on the needs of visitors, improvement of the existing facilities and creation of new experiences attracting the interest of more potential visitors.Τεκμήριο Σχεδίαση και ανάπτυξη εξειδικευμένου CRM συστήματος ειδικού σκοπού(Τ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο), Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (Αγ. Νικόλαος), 2016-05-19) Μακρίδης, Ιωάννης; Makridis, IoannisΣκοπός της εργασίας αυτής είναι η σχεδίαση και η ανάπτυξη ενός διαδικτυακού πληροφοριακού συστήματος για την διαχείριση των σχέσεων και των διαδικασιών ανάμεσα σε μια επιχείρηση και τους πελάτες της (Customer Relationship Management System). Το σύστημα «Eclipsys CRM» εξειδικεύεται στο επάγγελμα του λογιστή, είναι όμως αρκετά ευέλικτο και παραμετροποιήσιμο ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από άλλους κλάδους όπως των δικηγόρων, γιατρών, σύμβουλων επιχειρήσεων και άλλα επαγγέλματα που παρέχουν υπηρεσίες. Οι βασικές λειτουργίες που πραγματοποιεί η επιχείρηση μέσα από το περιβάλλον διαχείρισης του πληροφοριακού συστήματος είναι: - καταχώρηση στοιχείων πελατών και προμηθευτών - δημιουργία δραστηριοτήτων σε ημερολογιακή προβολή - καταχώρηση προϊόντων και υπηρεσιών - έκδοση παραστατικών πελατών - δημιουργία προσφορών - εισαγωγή/σύνδεση εγγράφων με πελάτες - ηλεκτρονική επικοινωνία με τους πελάτες - προβολή στατιστικών αναφορών. Οι κύριες τεχνολογίες που χρησιμοποιήθηκαν για την ανάπτυξη του συστήματος είναι η HTML, η PHP, η JavaScript και η CSS για την ανάπτυξη του συστήματος και η MySQL για την διαχείριση της βάσης δεδομένων. Επίσης για την σύνταξη του κώδικα του συστήματος χρησιμοποιήθηκε ο κειμενογράφος Notepad++, ο οποίος είναι ένα λογισμικό ελεύθερο προς τη χρήση στο ευρύ κοινό.