Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Mamalaki, Evangelia"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Ο θεσμός της παράλληλης στήριξης και των τμημάτων ένταξης για παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.(Τ.Ε.Ι. Κρήτης, Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Π), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, 2017-04-04) Κουρκούνα, Μαρία; Μαμαλάκη, Ευαγγελία; Φασουλάκης, Ιωάννης; Kourkouna, Maria; Mamalaki, Evangelia; Fasoulakis, IoannisΤα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα λειτουργούν οι θεσμοί της παράλληλης στήριξης (Π.Σ.) και των τμημάτων ένταξης (Τ.Ε.), προκειμένου να εφαρμοστεί η συνεκπαίδευση των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (Ε.Ε.Α.) με τους μαθητές τυπικής ανάπτυξης μέσα στο κοινό περιβάλλον των γενικών σχολείων. Συχνά, όμως, δεν ξέρουμε πώς λειτουργούν στην πράξη οι παραπάνω θεσμοί. Η ποιοτική αυτή έρευνα βασίζεται σε συνεντεύξεις 13 δασκάλων ειδικής αγωγής που εργάζονται σε γενικά σχολεία και έρχεται να δείξει πώς αξιολογούν εκείνοι μέσα από τις εμπειρίες τους την εφαρμογή της συνεκπαίδευσης. Διατυπώνονται οι απόψεις τους για το κατά πόσο επωφελούνται οι μαθητές με Ε.Ε.Α. από τη φοίτησή τους στα γενικά σχολεία. Συγκρίνονται μεταξύ τους οι θεσμοί της ειδικής αγωγής και φαίνονται τα δυνατά και αδύνατα σημεία του καθενός. Διαπιστώνονται οι πολλές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ερωτώμενοι. Συγκεκριμένα, γίνεται λόγος για την έλλειψη ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης και επιμόρφωσης εκπαιδευτικών και γονέων. Επισημαίνονται τα εμπόδια που προκύπτουν κατά τη συνεργασία μεταξύ των δασκάλων γενικής και ειδικής αγωγής και μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων. Αποκαλύπτεται η ανελαστικότητα της στάσης ορισμένων απέναντι στη συνεκπαίδευση. Εκφράζεται η ανάγκη για μεγαλύτερη αποδοχή της διαφορετικότητας, επαναπροσδιορισμoύ του ρόλου του ειδικού παιδαγωγού, βελτίωσης της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων. Προτείνεται η στελέχωση των σχολείων και με άλλους ειδικούς (ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς κ.τ.λ.). Επομένως, προκύπτει το συμπέρασμα για το πλήθος των αλλαγών που χρειάζεται να γίνουν ακόμα για να λειτουργούν οι θεσμοί Π.Σ. και Τ.Ε. αποδοτικότερα, αποτελεσματικότερα και να δίνονται ίσες ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές να εξελιχθούν.