Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Maravelakis, Grigorios"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Τεχνικές ανάπτυξης νέων προϊόντων από επιχειρήσεις εν όψει του νέου οικονομικού περιβάλλοντος.(Τ.Ε.Ι. Κρήτης, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο), Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, 2013-08-07T15:08:40Z) Μαραβελάκης, Γρηγόριος; Μαυρομήτρος, Δημήτριος; Maravelakis, Grigorios; Mavromitros, DimitriosΘέμα της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι: «οι τεχνικές ανάπτυξης νέων προϊόντων από τις επιχειρήσεις εν όψει του νέου οικονομικού περιβάλλοντος». Η παραπάνω ερευνητική εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια του Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων, της σχολής Διοίκησης και Οικονομίας, του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Ηρακλείου, κατά την περίοδο του ακαδημαϊκού έτους 2013. Στο πρώτο κεφάλαιο, αρχικά θα αναλυθεί η έννοια της επιχείρησης και το εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον της. Επιγραμματικά, το εσωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης αποτελείται από χρηματοοικονομικούς, φυσικούς, ανθρώπινους και τεχνολογικούς πόρους. Το εξωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης χωρίζεται σε δύο μέρη στο άμεσο εξωτερικό περιβάλλον και στο έμμεσο εξωτερικό περιβάλλον. Το σύνολο του εξωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης αποτελείται από κοινωνικούς, πολιτικούς, οικονομικούς και περιβαλλοντολογικούς παράγοντες. Επίσης, θα αναφερθεί η λειτουργία του επιχειρηματικού τομέα και πως έχουν αλλάξει οι συνήθειες των επιχειρήσεων, λόγω του νέου οικονομικού περιβάλλοντος που επικρατεί, δεδομένου της υφιστάμενης οικονομικής κρίσης. Εφόσον, έχει ολοκληρωθεί η μελέτη του εσωτερικού και του εξωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης, στο δεύτερο κεφάλαιο θα αναλυθεί η έννοια της στρατηγικής και κατόπιν, θα αναλυθούν τα είδη της στρατηγικής ανάπτυξης των επιχειρήσεων. Επίσης, σκοπός του παρόντος κεφαλαίου είναι να παραθέσει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα κάθε στρατηγικής. Μετά την εκτίμηση του περιβάλλοντος και τον καθορισμό της αγοράς, κάθε επιχείρηση θα πρέπει να αποφασίσει τι θα παράγει. Αυτή η απόφαση είναι πολύ δύσκολη στη παρούσα χρονική περίοδο. Στο τρίτο κεφάλαιο λοιπόν, θα αναλυθεί ο ορισμός της ανάπτυξης ενός νέου προϊόντος, οι παράγοντες επιτυχίας και αποτυχίας που το προσδιορίζουν, καθώς και η διαδικασία ανάπτυξης ενός νέου προϊόντος σε περιόδους οικονομικής ύφεσης της χώρας, όπου δραστηριοποιείται η επιχείρηση. Παράλληλα με την ανάλυση του ευρύτερου εξωτερικού περιβάλλοντος, μια ανάλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης είναι απαραίτητη, για τον προσδιορισμό και τη διαμόρφωση στρατηγικής. Γι’ αυτό το λόγο, στο δεύτερο μέρος της εργασίας, στο τέταρτο κεφάλαιο θα αναλυθεί το υπόδειγμα των πέντε δυνάμεων, το οποίο αναπτύχθηκε από τον καθηγητή του Harvard Business School, Michael Porter. Επίσης, θα αναπτυχθεί η Ανάλυση S.W.O.T, η οποία είναι το ευρύτερα χρησιμοποιούμενο στρατηγικό εργαλείο για την ανάλυση του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος μιας επιχείρησης. Στο εξωτερικό, η Ανάλυση S.W.O.T χρησιμοποιείται από το 70 τοις εκατό (70%) των επιχειρήσεων. Με την ανάλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης, βρίσκονται τα δυνατά και αδύνατα σημεία, ενώ με την ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος ανακαλύπτονται οι ευκαιρίες και οι πιθανοί κίνδυνοι που υπάρχουν. Τέλος, στο πέμπτο κεφάλαιο, θα πραγματοποιηθεί μία συνοπτική ανάλυση του κλάδου των αλλαντικών. Η έρευνα θα επικεντρωθεί σε δύο Κρητικές εταιρίες αλλαντικών, οι οποίες είναι καταξιωμένες στο χώρο και παρέχουν προϊόντα σε άριστη ποιότητα και γεύση. Οι εταιρίες αυτές είναι: η «CRETA FARMS» και η «ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΛΛΑΝΤΙΚΩΝ ΒΟΥΛΓΑΡΗ». Συμπερασματικά, θα πρέπει να σημειωθεί ότι είναι πολύ σημαντικό, οι επιχειρήσεις να γνωρίζουν και να αναλύουν το περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιούνται. Έτσι, θα είναι σε θέση να ορίζουν τη στρατηγική τους, καθώς και να αντιμετωπίζουν τους κινδύνους και να δράττονται των ευκαιριών. Για αυτή την ανάλυση χρησιμοποιούνται, πρώτον, η Ανάλυση S.W.O.T και δεύτερον, το μοντέλο των πέντε δυνάμεων. Τέλος, στην επιτυχία των δύο εταιριών του κλάδου αλλαντικών συμβάλλει η χρησιμοποίηση αυτών των δύο εργαλείων για την ανάλυση και τον προσδιορισμό των δυνατών, των αδύνατων σημείων, των ευκαιριών αλλά και την αντιμετώπιση των απειλών.