Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Marnellou, Eirini"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Πρόγραμμα παρέμβασης για την ενίσχυση της μετατραυματικής ανάπτυξης και της ψυχικής ανθεκτικότητας σε φοιτητές κατά την περίοδο της πανδημίας του Covid-19.(ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ (ΣΕΥ), Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, 2023-06-20) Μαρνέλλου, Ειρήνη; Ταμιωλάκη, Αλεξάνδρα; Marnellou, Eirini; Tamiolaki, AlexandraΗ παρούσα πτυχιακή εργασία έχει σκοπό την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας ενός προγράμματος παρέμβασης σε φοιτητές κατά την περίοδο του COVID-19 που επιδιώκει: α) τη μείωση τυχόν συμπτωμάτων στρες, μετατραυματικής διαταραχής του στρες, άγχους, κατάθλιψης και β) την προώθηση της μετατραυματικής τους ανάπτυξης και της ψυχικής τους ανθεκτικότητας μέσω της ενίσχυσης των αρετών της προσωπικότητάς τους. Για την επίτευξη του παραπάνω σκοπού, συλλέχθηκαν δεδομένα από δύο ομάδες φοιτητών: την πειραματική (75 φοιτητές) και την ομάδα ελέγχου (46 φοιτητές). Για την πειραματική ομάδα, σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε μία παρέμβαση διάρκειας έξι εβδομάδων με καθημερινές δραστηριότητες που στόχευαν στην ενίσχυση των αρετών της προσωπικότητας των φοιτητών. Η ομάδα ελέγχου δεν συμμετείχε στην παρέμβαση αυτή. Αρχικά οι φοιτητές και των δύο ομάδων για την αναγνώριση των δυνατοτήτων του χαρακτήρα τους συμπλήρωσαν το Test «VIA Character Strengths» (VIA-IS, Peterson, Park & Seligman, 2005). Στη συνέχεια, για να γίνει η αξιολόγηση της παρέμβασης τους χορηγήθηκε ένα ερωτηματολόγιο σε μορφή google forms που περιλάμβανε κλίμακες για τη διερεύνηση του αντιλαμβανόμενου στρες (Perceived Stress Scale, PSS-10, Cohen κ.ά., 1983), της μετατραυματικής διαταραχής του στρες (Posttraumatic Stress Disorder Checklist for DSM-5, PCL-5, Weathersetal., 2013), του άγχους, της κατάθλιψης, του στρες (Depression Anxiety Stress Scales -DASS-21, Henry & Crawford, 2005) της μετατραυματικής ανάπτυξης (Post-Traumatic Growth Inventory, Tedeschi & Calhoun, 1996) και της ψυχικής ανθεκτικότητας (Brief Resilience Scale –BRS, Smith κ.ά., 2008). Το ερωτηματολόγιο χορηγήθηκε και στις δύο ομάδες, την πειραματική και την ομάδα ελέγχου δύο φορές, μία πριν την παρέμβαση και μια δεύτερη αμέσως μετά το πέρας της για την πειραματική ομάδα και σε διάστημα αντίστοιχα για την ομάδα ελέγχου. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η πειραματική ομάδα, κατά τη δεύτερη μέτρηση σε σύγκριση με την πρώτη, εμφάνισε στατιστικά σημαντικά λιγότερα συμπτώματα αντιλαμβανόμενου στρες και κατάθλιψης. Επιπλέον, παρατηρήθηκε μια τάση, όχι όμως στατιστικά σημαντική, για λιγότερα συμπτώματα μετατραυματικής διαταραχής του στρες και άγχους και περισσότερη μετατραυματική ανάπτυξη και ψυχική ανθεκτικότητα. Η ομάδα ελέγχου, κατά τη δεύτερη μέτρηση σε σχέση με την πρώτη, εμφάνισε στατιστικά σημαντικά περισσότερα συμπτώματα άγχους και στατιστικά σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα στην υποκλίμακα της μετατραυματικής ανάπτυξης «εκτίμηση της ζωής». Τα αποτελέσματα αυτά τονίζουν την αναγκαιότητα υλοποίησης προγραμμάτων ενδυνάμωσης των φοιτητών την περίοδο της πανδημίας με έμφαση στις αρχές της Θετικής Ψυχολογίας και συγκεκριμένα στις αρετές και δυνατότητες του χαρακτήρα.