Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Mathioudaki, Nikoleta"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Η ικανοποίηση των ασφαλισμένων από την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας. H περίπτωση του ΠΕΔΥ Ηρακλείου.(Τ.Ε.Ι. Κρήτης, Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Π), Τμήμα Νοσηλευτικής, 2017-11-23) Μαθιουδάκη, Νικολέτα; Μιχελάκη, Μαρία; Mathioudaki, Nikoleta; Michelaki, MariaΣκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η μέτρηση της ικανοποίησης των ασφαλισμένων από την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας η περίπτωση του ΠΕΔΥ Ηρακλείου. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε ήταν με την χρήση ερωτηματολογίου. Το δείγμα ατόμων ήταν 300. Στη συγκεκριμένη έρευνα διανεμήθηκαν 300 ερωτηματολόγια και αξιοποιήθηκαν και τα 300. Τα ερωτηματολόγια περιείχαν ερωτήσεις κλειστού τύπου. Τα δεδομένα συγκεντρώθηκαν σε φόρμα του excel και αναλύθηκαν με το στατιστικό πρόγραμμα SPSS 20. Αποτελέσματα: Στην παρούσα μελέτη το 29,3% ήταν άντρες και το 70,7% ήταν γυναίκες. Το ποσοστό των ασφαλισμένων του δείγματος ήταν 87,7%, ενώ οι ανασφάλιστοι το 12% Το μεγαλύτερο ποσοστό 47,3% θεωρεί την υγεία του καλή, το 21,0 % πολύ καλή και το 24,3 % μέτρια. Στην επιλογή παροχής φροντίδας των ασφαλισμένων ένα μεγάλο ποσοστό 47,5% επιλέγει να στρέφεται σε ιδιώτες γιατρούς με αμοιβή, ενώ ένα ποσοστό 25,7 % στρέφεται σε ιδιώτες γιατρούς ΕΟΠΥΥ, είτε σε γιατρούς του ΠΕΔΥ. Το μεγαλύτερο ποσοστό 29,5% κρίνει την εμπειρία τηλεφωνικής εξυπηρέτησης ΠΕΔΥ πολύ κακή, το 23,1% ούτε καλές/ούτε κακές και το 19,3% μάλλον καλές, το 17,3% μάλλον κακές και το 10,8% πολύ καλές. Το μεγαλύτερο ποσοστό των ασφαλισμένων 37,5% πιστεύει ότι οι εμπειρίες χρόνου αναμονής μέχρι την επίσκεψη στο γιατρό είναι ούτε καλές/ούτε κακές, το 19,1% μάλλον καλές, το 18,7% πολύ κακές, το 17,1% μάλλον κακές, το 7.7% πολύ καλές. Τον χρόνο έκδοσης των αποτελεσμάτων των εξετάσεων τους έκρινε ένα ποσοστό 36,8% ως μάλλον καλή, το 30,7% ούτε καλή ούτε κακή, και το 7,4% ως πολύ κακή. Η καθαριότητα των εγκαταστάσεων θεωρείται 48,1% πολύ καλή, 33% μάλλον καλή, 13,8% ούτε καλή/ούτε κακή, το 3,7% μάλλον κακή και το 1,3% πολύ κακή. Η εμπειρία τήρησης της προγραμματισμένης ώρας ραντεβού παρατηρείται ότι το 31,3% είναι ούτε καλή/ούτε κακή, το 24,6% είναι μάλλον καλή, το 18,2% μάλλον κακή, το 15,5% πολύ καλή, το 18,2% μάλλον κακή και το 10,4% πολύ κακή. Το 36,7% νομίζει ότι εμπειρία της πλήρης ενημέρωσης από τον γιατρό είναι πολύ καλή, το 36,4% μάλλον καλή, το 17,5% ούτε καλή/ούτε κακή, το 5,4% πολύ κακή και το 4% μάλλον κακή. Οι λόγοι επίσκεψης κυρίως στο ΠΕΔΥ αποτελούνται από 55,4% εξέταση, 28,2% για συνταγογράφηση, 11,7% εργαστηριακές εξετάσεις, 2,7% εμβολιασμούς και το 2% αναρρωτικές άδειες. Το 38,4% κρίνει ότι η συμπεριφορά νοσηλευτών είναι μάλλον καλή, το 33.8% πολύ καλή, το 21,5% ούτε καλή/ούτε κακή, το 3,5% μάλλον καλή και το 2,8% πολύ κακή. Επιπρόσθετα, παρουσιάζεται, και η συμπεριφορά των γιατρών απέναντι στους ασφαλισμένους, με το μεγαλύτερο ποσοστό να πιστεύει ότι είναι μάλλον καλή με 47,1%. Τέλος, παρουσιάζεται, και η συμπεριφορά των διοικητικών υπαλλήλων, όπου το μεγαλύτερο σύνολο των ασφαλισμένων υποστηρίζει ότι είναι μέτρια με ποσοστό 32,1%. Η μεγαλύτερη έλλειψη του ΠΕΔΥ λογαριάζεται ότι είναι η έλλειψη ιατρών 59,5%, έλλειψη εξειδικευμένων εξετάσεων 18,4%, έλλειψη εργαστηριακών εξετάσεων 11,4% και η έλλειψη νοσηλευτικού/ παραϊατρικού προσωπικού 10,7%. Ερωτήθηκαν εάν θα επέλεγαν να έρθουν ξανά στο ΠΕΔΥ και απάντησαν με 60 % Ναι, με 23 % Όχι και με 15,60 % Δεν απαντώ. Άλλη μια ερώτηση που τους έγινε, είναι εάν θα πρότειναν την επίσκεψη στο ΠΕΔΥ σε φίλους και συγγενείς, όπου απάντησαν με 44% μάλλον ναι, με 23 % μάλλον όχι, με 22,90 % σίγουρα ναι, με 10,30% σίγουρα όχι. Τέλος αξιολογείται η συνολική εμπειρία του ΠΕΔΥ με κλίμακα από 1-10. Το μεγαλύτερο ποσοστό 24% βαθμολογεί με 6, το 21,7% με 7, το 16% με 5, το 12% με 8, το 7,7% με 3, το 6,7% με 4, το 4,3% με 2, το 2,7% με 9, το 2% με 1 και 1,7% με 10. Συμπεράσματα: Oι ασφαλισμένοι του ΠΕΔΥ δείχνουν ικανοποιημένοι από τις παρεχόμενες υπηρεσίες που τους παρέχονται ως σύνολο. Γενικότερα, είναι ικανοποιημένοι με όλο το προσωπικό, αλλά ταυτόχρονα εντοπίζουν προβλήματα όσον αφορά την έλλειψη εξειδικευμένων εξετάσεων, την έλλειψη ιατρών αλλά και προβλήματα στις κτηριακές υποδομές με βασικότερο το χώρο στάθμευσης.