Πλοήγηση ανά Συγγραφέας "Metaxas, Charis"
Τώρα δείχνει 1 - 1 of 1
Αποτελέσματα ανά σελίδα
Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Η στάση των καταναλωτών απέναντι στα βιολογικά αγροτροφικά προϊόντα.(ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ., ΔΠΜΣ Οργάνωση και Διοίκηση για Μηχανικούς, 2021-07-20) Μεταξάς, Χάρης; Metaxas, CharisΣτα πλαίσια της ανάπτυξης της βιολογικής γεωργίας στις χώρες της ευρωπαϊκής ένωσης, η ευρωπαϊκή επιτροπή, στις 25 Μαρτίου 2021 παρουσίασε το νέο σχέδιο δράσης. Απώτερος σκοπός ή ενδυνάμωση της παραγωγής και κατανάλωσης των οργανικών προϊόντων ανά χώρα. Ο βασικός στόχος που τέθηκε είναι οι βιολογικές καλλιέργειες να καλύπτουν το 25% των συνολικών υπό καλλιέργεια εκτάσεων έως το 2030. Το σχέδιο δράσης διαρθρώνεται γύρω από τρεις βασικούς άξονες. Τόνωση της κατανάλωσης, αύξηση της παραγωγής και βελτίωση της βιωσιμότητας. Η αύξηση της κατανάλωσης θα έχει απόρροια την ενθάρρυνση των παραγωγών να μεταβούν από τις συμβατικές καλλιέργειες στις βιολογικές, αυξάνοντας τη κερδοφορία τους, και τη βιωσιμότητά τους απολαμβάνοντας υψηλότερες τιμές. Είναι μείζονος σημασίας να κατανοηθεί η τάση των Ελλήνων καταναλωτών ως προς τα οργανικά αγροτροφικά προϊόντα προκειμένου να σχηματιστεί η πρώτη εικόνα για το μέλλον της βιολογικής γεωργίας στην Ελλάδα. Βασικοί στόχοι της έρευνας είναι να αποτυπώσει τη παρούσα κατάσταση στην Ελληνική βιολογική αγορά, να ερευνήσει τη πρόθεση των Ελλήνων καταναλωτών για μελλοντικές αγορές οργανικών αγροτροφικών προϊόντων αλλά και τη πρόθεσή τους να πληρώσουν ακριβότερα τέτοιου είδους προϊόντα, συγκρινόμενα με τα συμβατικά. Ιδανικά να βρεθούν συσχετίσεις των δημογραφικών στοιχείων των καταναλωτών με τα παραπάνω ερωτήματα. Για την διεξαγωγή της παρούσας έρευνας συντάχθηκε ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, το οποίο στάλθηκε σε μόνιμους κατοίκους τριών αστικών κέντρων της χώρας, της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και του Ηρακλείου Κρήτης. Συλλέχθηκαν 254 πλήρως συμπληρωμένα ερωτηματολόγια. Τα αποτελέσματα φανερώνουν ότι σήμερα οι Έλληνες καταναλωτές είναι πιο κοντά στα πράσινα αγροτροφικά προϊόντα από ποτέ, αλλά όχι στον ίδιο βαθμό όσο και οι καταναλωτές στα περισσότερα Ευρωπαϊκά κράτη. Η ανάλυση συσχετίσεων επίσης δείχνει την ενισχυμένη πρόθεση κάποιων ομάδων (π.χ. έγγαμων καταναλωτών) να πληρώσουν ακριβότερα για την αγορά βιολογικών προϊόντων έναντι των συμβατικών.